Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «رابرت مالی»، نماینده دولت آمریکا در امور ایران که مذاکره‌کننده اصلی این کشور در مذاکرات وین است در مصاحبه‌ای تصریح کرد که بر سر رفع تحریم‌های ایران توافقی صورت نگرفته است. 

رابرت مالی که با شبکه «پی‌بی‌اس» مصاحبه می‌کرد در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا بر سر رفع تحریم‌های ایران توافقی حاصل شده یا خیر گفت: «توافقی نشده، چون تا بر سر همه چیز توافق نشود بر سر هیچ چیز توافق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در ادامه اضافه کرد: «یک متن وجود دارد. فهم مشخصی از اینکه هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا چه نظری دارد وجود دارد.»

رابرت مالی در ادامه به سوالی درباره ادعاهای مطرح‌شده در روزنامه وال‌استریت‌ژورنال پاسخ داد که مدعی شده بود آمریکا و اروپا در صورت همکاری ایران با آژانس اتمی به بسته شدن پرونده تحقیقات این نهاد بین‌المللی از چند مکان در ایران کمک خواهند کرد. مالی ادعای این روزنامه آمریکایی را تکذیب کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا در این زمینه به ایران امتیاز خواهد داد گفت: «نه ما این را روشن کرده‌ایم. البته می‌دانم گزارش‌هایی بر خلاف [آنچه گفتم] منتشر شده اما موضع ما شفاف است و آن هم این است که ما هیچ فشاری روی آژانس برای بستن پرونده مسائل باقی‌مانده [با ایران] نخواهیم گذاشت.»

رابرت مالی تصریح کرد: «آن پرونده زمانی بسته می‌شود که ایران همان پاسخ‌های معتبر فنی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخواست کرده را بدهد. به محض اینکه این کار را انجام بدهند و به محض اینکه آژانس راضی شود ما هم راضی خواهیم شد. اما ما قبل از آن [راضی نمی‌شویم].»

دیگر سوال مجری پی‌بی‌اس به ادعای دیگری مطرح می‌شد که پایگاه خبری پولیتیکو مطرح کرده بود. این رسانه مدعی شده در متن پیشنهادی اتحادیه اروپا بندی وجود دارد که به کاهش فشار بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر خواهد شد. این بند به برخی از طرف‌های غیرآمریکایی اجازه خواهد داد با برخی طرف‌های مرتبط با سپاه پاسداران معاملاتی انجام دهند.

رابرت مالی در پاسخ به این ادعا گفت: «ما بر سر پایین‌ آوردن ملاک‌های تحریمی‌مان در مسئله تعاملات تجاری اروپایی‌ها با ایران مذاکره نکرده‌ایم و نخواهیم کرد. آنها اگر می‌خواهند با ایران مراوده کنند باید به تحریم‌های ما احترام بگذارند.»

وی اضافه کرد: «هر گزارشی که خلاف این را بگوید و ادعا کند که ما این استانداردها را پایین می‌آوریم و یا بر سر این استانداردها وارد مذاکره می‌شویم کاملاً اشتباه هستند.»

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه از پنجشنبه گذشته، ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد. این مذاکرات به مدت چهار روز ادامه داشت و روز دوشنبه ۱۷ مرداد با پرواز هیئت‌های شرکت‌کننده به پایتخت‌ها به پایان رسید.

برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ای در روزنامه فایننشال‌تایمز مدعی شده بود بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که حاوی راهکارهای به‌روز‌شده‌ای در خصوص رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.

بعد از اتمام دور جدید مذاکرات، مقام‌های آمریکا و اتحادیه اروپا مدعی شدند که یک «متن نهایی» به همه طرف‌ها ارائه شده که قابل تغییر نخواهد بود و بایستی یا پذیرفته شود و یا شکست مذاکرات اعلام شود. این ادعا از سوی یک مقام وزارت خارجه ایران رد و اعلام شد: «با توجه به ادامه بحث‌ها درباره چند موضوع مهم باقی‌مانده، هنوز در مرحله‌ای قرار نداریم که از نهایی شدن متن توافق در وین سخن بگوییم».

این مقام ایرانی افزود: «در چهار روز گذشته مذاکرات فشرده‌ای در خصوص چند موضوع باقی‌مانده برای اطمینان از تامین ملاحظات و‌ نگرانی‌های کشورمان برگزار شد. در جریان این گفت‌وگوها ما مواضع خود را با طرف‌های مقابل به اشتراک گذاشتیم و در برخی موضوعات نیز پیشرفت‌های نسبی حاصل شد. بدون تردید اصل اساسی برای ما حراست از حقوق و تأمین منافع ملت ایران است. احقاق این حقوق و تامین منافع و تضمین اجرای پایدار تعهدات طرف مقابل و جلوگیری از تکرار رفتارهای غیرقانونی آمریکا دغدغه جدی تیم مذاکره‌کننده است. »

تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

بایدن در شرایطی سال ۲۰۲۱ بر سر کار آمد که سیاست فشار حداکثری علیه ایران در دستیابی به اهدافش ناکام مانده بود.  این سیاست علاوه بر ناکامی در شکل دادن به یک توافق هسته‌ای جدید، باعث ایجاد تفرقه در روابط میان کشورهای دو سوی آتلانتیک، به خطر افتادن اثربخشی نظام تحریم‌ها به عنوان یکی از ابزارهای اصلی سیاست خارجی آمریکا و مهم‌تر از همه تقویت جریان استکبارستیز در ایران منجر شده بود.

جمهوری اسلامی ایران دو مقوله «راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها» و «اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام» را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.

منبع: فارس لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر رابرت مالی رفع تحریم ها مذاکرات وین اخبار بین الملل اخبار مرتبط مالی: هیچ تضمینی نمی توان در مورد اقدامات دولت بعدی بدهیم ۱۴۰۱/۱/۷ بررسی پیشنهادها درباره مذاکرات وین ادامه دارد ۱۴۰۱/۵/۲۱ اولیانوف: متن توافق هسته ای تقریبا مورد موافقت قرار گرفته است ۱۴۰۱/۵/۲۱ آمریکایی ‌ها اراده لازم را برای احیای برجام ندارند ۱۴۰۱/۵/۲۱ امتیازات چشمگیر اروپا برای احیای برجام ۱۴۰۱/۵/۲۱ آمریکا: آماده بازگشت فوری به توافق هسته ای با ایران هستیم ۱۴۰۱/۵/۲۱ آخرین ویدیو ها عجیب ترین حرکت تاریخ در رینگ بوکس + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۲ ۰۸:۵۲ کتک زدن دو جوان مزاحم توسط پیرمرد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۲ ۰۸:۴۵ فیلم جدید از حمله به سلمان رشدی ۱۴۰۱/۰۵/۲۲ ۰۲:۱۷ حکم امام خمینی(ره) برای سلمان رشدی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۲ ۰۲:۱۴ شکوه جنگل‌ آمازون از منظر فضا ۱۴۰۱/۰۵/۲۲ ۰۰:۲۲ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۰۹:۰۰ راب مالی: در مذاکرات وین بر سر رفع تحریم‌ ها توافق صورت نگرفته است ۰۸:۵۷ سلمان رشدی قادر به تکلم نیست ۰۸:۵۵ کشف اسناد «فوق محرمانه» از اقامتگاه ترامپ ۰۸:۵۲ عجیب ترین حرکت تاریخ در رینگ بوکس + فیلم ۰۸:۴۹ قیمت طلا برای چهارمین هفته پیاپی افزایش یافت ۰۸:۲۹ نفت در مدار سقوط ۰۷:۳۰ ۷ شب سفر به کوالالامپور چقدر پول می خواهد؟ + جدول ۰۳:۲۵ چطور گوشی گمشده خود را پیدا کنیم؟ + روش های پیدا کردن گوشی آیفون، اندروید و ویندوز ۰۲:۴۴ هویت ضارب سلمان رشدی مشخص شد ۰۲:۱۹ همه چیز در مورد هورمون عشق در بدن ۰۲:۱۷ فیلم جدید از حمله به سلمان رشدی ۰۲:۱۴ حکم امام خمینی(ره) برای سلمان رشدی + فیلم ۰۲:۰۸ با این ترفندها دختران زیبا مجذوب شما می شوند ۰۱:۴۴ تست شخصیت؛ اول بگو چه تصویری دیدی تا راز زندگی مشترکت رو بگم ۰۱:۳۳ فال هفتگی عشق؛ از ۲۲ تا ۲۸ مرداد ۰۱:۲۴ چگونه گیربکس اتوماتیک را عیب یابی کنیم؟ ۰۱:۰۴ فال ابجد روزانه شنبه ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۱ / عشق زندگیتان را خواهید یافت ۰۰:۵۵ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۵۰ فال حافظ امروز شنبه ۲۲ مرداد + تفسیر دقیق ۰۰:۲۵ کاهش شهرهای قرمز کرونا به ۷۸ شهر ۰۰:۲۲ شکوه جنگل‌ آمازون از منظر فضا ۰۰:۱۳ طارمی، سردار و جهانبخش در پوستر ویژه FIFA ۰۰:۱۱ فال امروز / فال روزانه شخصی ۲۲ مرداد ۲۳:۵۵ حقایق شگفت انگیز درباره عطسه ۲۳:۴۰ آشنایی با خواص سنگ ها در اسلام؛ از آورندگان برکت تا تضمین کننده سلامتی ۲۳:۳۳ سلمان رشدی زیر تیغ جراحی است ۲۳:۲۰ نقاط ضعف شوهرتان را بشناسید ۲۳:۱۳ فیلتر ماشین ظرفشویی های مختلف را چطور تمیز کنیم؟ ۲۳:۰۴ آیا ترور سلمان رشدی در آستانه‌ احیای توافق هسته‌ای اتفاقی است؟ ۲۳:۰۴ رفع تیرگی پوست گردن با نسخه خانگی ۲۳:۰۰ آخرین وضعیت ترافیکی جاده چالوس ۲۲:۵۴ بهترین روش نگهداری از برنج خام + ۱۰ نکته کلیدی ۲۲:۵۲ تاکید بر نقش محصولات ذوب آهن اصفهان در تحول صنعت ساختمان کشور ۲۲:۴۹ چه کسی به سلمان رشدی حمله کرد + اولین عکس ۲۲:۳۲ با همسر عصبی و پرخاشگر چه باید کرد؟ ۲۲:۳۱ آخرین وضعیت سلمان رشدی، مرتد بزرگ + فیلم ۲۲:۰۳ سلمان رشدی کیست؟ ۲۲:۰۱ اینگونه با سوگ از دست دادن همسر کنار بیایید ۲۱:۵۴ اولین فیلم از لحظه حمله به سلمان رشدی ۲۱:۵۳ چگونه یک زن شاغل، مادر و همسر نمونه باشیم؟ ۲۱:۳۷ ترفندهایی برای داشتن خانه همیشه خوشبو ۲۱:۲۱ حمله به سلمان رشدی در آمریکا ۲۱:۲۰ واقعیت‌هایی در مورد ریزش مو/ ۸ باور اشتباه که باید فراموش کنید ۲۱:۱۹ مثبت اندیشی چه تاثیری در کسب مهارت ها دارد؟ ۲۱:۱۲ ثروتمندان سال ۹۹ کمتر از فقرای سال ۸۴ لبنیات مصرف کرده‌اند! ۲۱:۰۸ دفع حشرات موذی از خانه با روش هایی بجز سمپاشی ۲۱:۰۵ مشکل مهریه با تعیین حق ثبت حل می‌شود؟ ۲۰:۵۶ گل دوم سپاهان به استقلال توسط رامین رضاییان + فیلم ۲۰:۴۹ کاربردهای عجیب اسفنج آشپزخانه که نمی دانید ۲۰:۳۷ مردان سبزه چه باید بپوشند؟ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رابرت مالی رفع تحریم ها مذاکرات وین اخبار بین الملل حمله به سلمان رشدی بر سر رفع تحریم اتحادیه اروپا توافق هسته ای رفع تحریم ها مذاکرات وین رابرت مالی ۱۴۰۱ ۵ ۲۱ ۲۲ مرداد طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!

گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین) امروز شنبه فایل ویدئوی جدیدی از وضعیت اسرای اسرائیلی منتشر کرد.

عنوان این ویدئو «فشار نظامی» است که سران صهیونیست بار‌ها بر طبل آن کوبیدند تا به زعم خود اسرای اسرائیلی را آزاد کنند، ولی در واقع باعث شد که ده‌ها نفر از آنان کشته شوند.

در ابتدای ویدئو، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل در حال تکرار این گزاره هستند که فشار نظامی باعث آزادی اسرای صهیونیست خواهد شد.

در این ویدئو، دو نفر از اسرای اسرائیلی که میانسال هستند، صحبت می‌کنند. یکی از آنان که ۶۴ ساله است می‌گوید که حالش خوب است و به خانواده خود پیام می‌دهد که دلش برایشان تنگ شده است. نفر دوم هم ۴۷ ساله است و خطاب به اعضای خانواده خود می‌گوید: «امسال به خاطر این جنگ لعنتی، نتوانستیم هیچ عیدی را جشن بگیریم.

 

یکی از آنان، در هنگام ذکر خاطرات سال گذشته خود، از نظر روحی به هم می‌ریزد و به شدت گریه می‌کند. وی می‌گوید: «ما اینجا به خاطر بمباران با خطر مواجهیم. سؤال من این است که تا کی؟. من از نخست وزیر و همه وزرای کابینه می‌خواهم که در خصوص توافق، از خود نرمش نشان دهند تا همه اسرا آزاد شوند.».

اسیر دومی هم خطاب به نتانیاهو می‌گوید: زمان آن رسیده است که به توافقی دست یابید که ما را از اینجا خارج کند. از همه می‌خواهم که به کابینه فشار وارد کنند و به تظاهرات‌ها ادامه دهند تا مذاکرات به نتیجه برسد».

 

این در حالی است که خلیل الحیه از رهبران حماس روز گذشته خبر داد که این جنبش پاسخ رسمی رژیم اشغالگر به موضع این جنبش را که چند روز پیش به میانجیگران ارائه شده، دریافت کرد». 

پیشنهاد حماس برای مذاکرات، پیشتر در ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجی‌گران مصری و قطری تحویل داده شده بود.

پیشتر یکی از رهبران فلسطینی از فشار‌های شدید آمریکا و اسرائیل علیه قطر برای اعمال فشار بر حماس در خصوص مذاکرات آتش بس خبر داده بود. این منبع آگاه سه‌شنبه پیش گفته بود که این پیش‌زمینه واقعی اظهارات اخیر نخست‌وزیر قطر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی بود که گفت دوحه در حال «ارزیابی میانجی‌گری‌هایی است که انجام می‌دهد».

جنبش حماس فلسطین همواره در مذاکرات آتش‌بس بر برقراری آتش‌بس دائم و خروج کامل رژیم صهیونیستی از نوار غزه تاکید کرده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • منصوری: در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم روندی رو به رشدی داریم
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟