Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا به عنوان نویسنده کارزار اینترنتی «محاسبه مالیات ناوگان ملکی یا کامیون‌ های شرکتی بر مبنای کامیون های شخصی» به خداداد بکرانی دبیر انجمن کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای استان اصفهان پاسخ داد.

به گزارش تین نیوز، هومن بنده ای با بیان این که شرکت های حمل و نقل جاده ای دستمزد رانندگان را پرداخت نمی‌ کنند که بخواهند میهمان سفره  کوچک دستمزد رانندگان باشند، این سوال را مطرح کرد که رابطه بین شرکت حمل و نقل و کامیون ران و کامیون دار چیست؟!

وی با ارسال مطلبی به تین نیوز، افزود: اغلب کسانی که در صنوف کارگری تحت عنوان انجمن صنفی رانندگان فعال هستند خودشان کامیون دار هستند و متاسفانه درخصوص رابطه حقوقی و قراردادی بین کامیون ران و مالک کامیون هیچ گونه نظارتی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز، هومن بنده ای گفت: ماهیت انجمن رانندگان یک انجمن کارگری است که باید به دنبال حقوق به حق رانندگان باشد اما متأسفانه با ورود مالکان کامیون به انجمن های کارگری تصمیم گیری به دست مالکان افتاده است!

بیشتر بخوانید: شرکت های حمل و نقل؛ مهمان ناخوانده سفره کوچک دستمزد رانندگان مالیات کامیون‌ های شرکتی بر مبنای کامیون های شخصی محاسبه شود

وی ادامه داد: حال مالکان کامیون به ازای هر سرویس به یک کامیون ران چه مبلغی را پرداخت می نمایند؟! آیا تعرفه ای وجود دارد؟! انجمن های کارگری که اغلب مالکان کامیون آن را تشکیل داده اند چگونه می‌ توانند در مقام دفاع از حقوق فردی برآیند که طرف مقابل آنها محسوب می شود؟!

او عنوان کرد: بخش فعال در حمل و نقل جاده ای کشور (غیر حاکمیتی) ما متشکل از سه بخش یا رکن است رانندگان یا کامیون ران، مالک کامیون و شرکت های حمل و نقل است.

بنده ای تاکید کرد: ممکن است مالک کامیونی راننده همان کامیون نیز باشد و به صورت راننده مالک در سیستم حمل و نقل جاده ای فعالیت نماید اما اصولا مشکلات در عرصه حمل و نقل جاده ای در کشور ما از آنجایی آغاز می شود که به دلیل عدم عقد قرارداد فی مابین کامیون ران با مالک کامیون تخلفاتی صورت می‌ گیرد.

وی گفت: اگر راننده خودمالک بخواهد بار از بیرون از سالن اعلام بار بارگیری نماید تخلف کرده و چنانچه شرکت حمل و نقل برای چنین کامیونی که اقدام به بارگیری محموله خارج از سیستم اعلام بار نماید بارنامه صادرکند تخلف نموده است!

بنده ای تاکید کرد: اما ریشه این تخلف در اقدام اولیه راننده ای است که اقدام به بارگیری خارج از سیستم اعلام بار نموده است و نظارتی از سوی انجمن رانندگان بر روی این رانندگان نیست!

وی افزود: امروز شفافیت گردش مالی در حمل و نقل جاده ای بسیار بالاست و درآمد شرکت ها و کامیونداران با محاسبه و استعلام از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به راحتی برای هر کارشناس مالیاتی قابل ملاحظه است.

این فعال بخش حمل و  نقل جاده ای کالا تاکید کرد: دیگر زمان این حرف ها گذشته که بگوییم شرکت ها دست از زیاده خواهی بردارند زیاده خواهی در بخش خودمالکی است که حق و حقوق رانندگان را درنظر نمی گیرند و راننده را به سمت فروش سهمیه گازوییل و قاچاق کالا سوق می دهند!

وی گفت: این آفتی که به جان حمل و نقل جاده ای افتاده با انشقاق و نقل این نوع از مباحث حل و فصل نمی شود.

بنده ای عنوان کرد: شرکتهای حمل و نقل جاده ای برابر ضوابط سال تاسیس می بایست تعدادی کامیون ملکی به نام شرکت حمل و نقل ارائه دهند و بخشی از شرکت های حمل و نقلی که طی سال های اخیر کامیون های ملکی یا شرکتی دارند به دلیل نحوه محاسبه متفاوت آنها با کامیون های خودمالک دچار مشکلاتی مالیاتی شده اند این موضوع باعث بروز مشکلاتی برای توسعه ناوگان شرکتی نیز می‌ باشد.

وی افزود: افرادی که در این کارزار حضور دارند نه به دنبال دست اندازی در حقوق رانندگان هستند نه به دنبال ایجاد تفاوت در حقوق کامیونداران خودمالک!

او گفت: با حمایت و تغییر در نحوه محاسبه مالیات ناوگان ملکی شرکتهای حمل و نقل جاده ای چه اتفاقی خواهد افتاد؟ چنانچه تاسیس شرکت های حمل و نقلی طبق ضوابط صحیح انجام شود به طور قطع شاهد شکل گیری شرکت های حمل و نقل قوی و توانمند خواهیم بود که  با  راه اندازی این نوع شرکت ها اولا صنعت حمل و نقل کشور  منتفع شده و به عنوان صنعت پیشران جایگاه خود را تثبیت خواهد نمود و ثانیا بر افزایش تولید ناخالص ملی نیز اثر مثبت خواهد گذاشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای تین حمل و نقل حقوق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مالیات بر ارزش افزوده حمل و نقل جاده ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شرکت های حمل و نقل ناوگان ملکی رانندگان و کامیونداران رانندگان و کامیون داران شرکت های حمل و نقل حمل و نقل جاده ای مالک کامیون تین نیوز شرکت ها بنده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۲۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند

رئیس شورای اسلامی شهر تیران گفت: امور مالی شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران توسط شرکت‌های پیمانکاری نظارت کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، عبدالله امینی امروز -جمعه– چهاردهم اردیبهشت_ در گردهمایی تجلیل از کارگران فضای سبز و خدمات شهرداری تیران با اشاره به فعالیت‌های این قشر در شهر، اظهار کرد: بخش عمده نظافت، زیبایی منظر شهری و حفظ فضای سبز بر عهده کارگران و شرکت‌های خدماتی قرار دارد و باید از این فعالیت‌ها قدرشناسی کرد.

وی افزود: پرداخت به موقع حقوق کارگران از مهمترین اقدامات در قدرشناسی از فعالیت‌های این قشر بوده و مدیریت شهری باید به این موضوع توجه داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران بر لزوم اولویت بخشی در پرداخت حقوق کارگران تاکید کرد و اذعان داشت: پیش از کارمندان حقوق و دستمزد کارگران پرداخت شود تا در این شرایط سخت معیشتی از آنان حمایت شده باشد.

امینی ادامه داد: در بسیاری از مواقع اعتبار مالی در حساب شهرداری و یا شرکت وجود داشته اما حقوق کارگران و کارکنان با تأخیر پرداخته شده است که این موضوع غیرقابل گذشت بوده و در صورت تکرار این اتفاق، مدیران شهری باید نسبت به آن به شورای شهر پاسخ بدهند.

وی به جایگاه و شأن کارگران اشاره کرد و یاد آورشد: باید شأن و منزلت این قشر حفظ شود و نسبت به نیازها و دغدغه‌های آنان مطابق با قانون رسیدگی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران با اشاره به انتصاب سرپرست شهرداری تیران گفت: اعضای شورای اسلامی با دیدگاه انتخاب نیروی بومی، جوان و کارآمد در اداره شهر این تصمیم را گرفته و برای پیشرفت کار نیاز به همدلی بین پرسنل شهرداری با سرپرست است.

امینی با بیان اینکه وفاق و همدلی برای خدمت به شهروندان لازم است، تصریح کرد: سرپرست شهرداری تلاش خود را برای حفظ وحدت، همدلی و همکاری‌های مشترک با پرسنل مدیریت شهری و دیگر دستگا ه های اداری متمرکز کند.

سرپرست شهرداری تیران در بخشی از این گردهمایی با اشاره به بیش از ۲۷ هکتار فضای سبز این شهر گفت: نگهداری این محیط و زیبایی شهر با تلاش جامعه کارگری انجام می‌شود که کمتر این نقش دیده می‌شود.

محسن دلکرمی ادامه داد: جمع آوری روزانه بیش از ۱۰ تن زباله در شهر یکی از ارکان زیبایی و تمیزی بوده که نیروهای خدماتی شبانه روز برای این حوزه کار می‌کنند.

وی ادامه داد: توجه به شأن و جایگاه کارگران و بهره گیری از روش‌های نوین در حفظ زیبایی شهر و خدمت رسانی در حوزه خدماتی حائز اهمیت بوده که شرکت‌های پیمانکار به این سمت حرکت کنند.

کد خبر 750343

دیگر خبرها

  • اخراج کارکنان برج میلاد تکذیب شد
  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • تحلیل کارشناسی بحران مسافربری جاده‌ای؛«واردکننده راننده اتوبوس می‌شویم!» | ثبت ساعت یک روش بی‌فایده و پرهزینه است
  • تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی
  • جاده‌های خراسان شمالی لغزنده است
  • احتمال ریزش سنگ، با بارش باران در جاده چالوس
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • احتیاط کنید؛ جاده کرج-چالوس بارانی است
  • بارش باران و احتمال ریزش سنگ در جاده چالوس
  • بارش باران در محورهای البرز/خطر ریزش سنگ در جاده چالوس