Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:08:13 GMT

تعاون روستایی در خرید تضمینی گندمِ هرمزگان پیشرو است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۲۷۶۰

تعاون روستایی در خرید تضمینی گندمِ هرمزگان پیشرو است

سیروس اسدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم در هرمزگان از نیمه فروردین‌ماه جاری آغاز و تا پایان تیرماه امسال ادامه داشت، افزود: سازمان تعاون روستایی هرمزگان با بهره‌گیری از ۱۱ مرکز و کمیسیون خرید، توانسته ۳۸ هزار و ۶۶۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را در قالب چهار  هزار و ۴۶۷ محموله خریداری و حمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم هرمزگان مربوط به حاجی آباد با ۳۱ هزار تن بوده و شهرستان‌های رودان سه هزار تن، میناب ۲ هزار و ۳۲۲ تن، بستک ۲ هزار تن و پارسیان نیز ۲۷۸ تن بوده است.
 مدیرتعاون روستایی هرمزگان اظهار داشت: ۳۸ هزار و ۵۴۷ تن از گندم خریداری شده از نوع معمولی و ۱۱۲ تن گندم دروم به صورت مباشر خریداری شده است.
اسدپور ابراز داشت: مراکز خرید، گندم معمولی را با افت مفید چهار درصد و چهار درصد غیرمفید با قیمت ۱۰۵ هزار ریال و با همین میزان افت، گندم دروم را با قیمت ۱۱۵هزار ریال و ۱۰ هزار ریال جایزه تشویقی به ازای هرکیلوگرم خریداری کرده‌ است.
 وی اضافه کرد: با سیاستگذاری‌های مطلوب همه جانبه دولت، تلاش‌های مسوولان شرکت بازرگانی دولتی ایران و مساعدت‌های بانک کشاورزی تاکنون مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

طبق اطلاعات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان برداشت گندم از نیمه فروردین ماه در هرمزگان آغاز شده و تا پایان تیرماه ادامه داشت.

امسال ۱۲ هزار هکتار زمین کشاورزی در هرمزگان زیر کشت گندم رفت که میزان قابل ملاحظه ای از حاصل تلاش بی وقفه کشاورزان هرمزگانی به صورت خرید تضمینی در اختیار دولت و مردم قرار گرفت.

 «شیرودی»، «چمران»، «سیروان»، «مهرگان» و «چمران ۲ » از ارقام کشت شده در مزارع گندم استان هرمزگان است و شهرهای حاجی آباد، رودان، بستک، پارسیان، بندرعباس و میناب از مهم‌ ترین مناطق کشت گندم در این استان به شمار می‌روند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم تعاون روستایی هرمزگان خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم تعاون روستایی وزارت جهاد کشاورزی گندم تعاون روستایی هرمزگان خرید تضمینی خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید سعید راد امروز پنج شنبه (۱۳ اردیبهشت) در سفر به خوزستان از مراکز خرید محصولات گندم در استان دیدن کرد.

وی در این بازدید از روند خرید محصول کشاورزان خوزستانی و نیز حمل و جابجایی گندم‌های خریداری شده از مراکز روباز به سیلو‌ها و کارخانه‌های آرد استان دیدن کرد.

سید سعید راد، مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه استان خوزستان از قطب‌های اصلی تولید گندم در کشور است، گفت: تمامی تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان استان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به بارش باران در استان با همکاری دستگاه‌های مختلف گندم‌های خریداری شده در مراکز روباز به مراکز استاندارد و سیلو‌ها ارسال می‌شود.

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان