Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@02:00:51 GMT

برخورد پلیس نیکاراگوئه با کلیسای کاتولیک این کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۳۰۴۷

برخورد پلیس نیکاراگوئه با کلیسای کاتولیک این کشور

مقامات کلیسای کاتولیک نیکاراگوئه اعلام کردند پلیس این کشور با ادامه برخوردهایش با این کلیسا، حکم به ممنوعیت اجرای یک مراسم زیارت و برپایی دسته آیینی از سوی پیروان و اعضای این کلیسا در شهر ماناگوا داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات اسقفی کلیسای کاتولیک نیکاراگوئه در پاسخ به این حکم پلیس این کشور از پیروان این دین در این کشور خواستند روز جمعه را صرف دعا و گرفتن روزه کرده و طی امروز شنبه نیز در کلیسای بزرگ ماناگوا در مراسم عشای ربانی شرکت کنند و از آنچه که برگزاری مراسم دسته آیینی اختتامیه "کنگره ماریان" و زیارت مجسمه پرتغالی "بانوی فاتیمای ما" اعلام شد، اجتناب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط بین کلیسای کاتولیک و دولت نیکاراگوئه از زمانی که این کلیسا در سال ۲۰۱۸ تلاش کرد در مساله اعتراضات در این کشور علیه یک طرح پیشنهادی دولت دانیل اورتگا در حوزه امنیت اجتماعی میانجی‌گری کند، متشنج بوده است.

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از سوی سازمان‌های حقوق بشری، بعد از آنکه کلیسای کاتولیک نیکاراگوئه خواستار اجرای عدالت در قبال بیش از ۳۶۰ فرد کشته شده در جریان این اعتراضات شد، مقامات این کشور حوزه آمریکای مرکزی چند کشیش و اسقف اعظم این کلیسا را متهم به توطئه کردند.

حدود یک هفته قبل از این رخداد نیز دولت اورتگا پخش برنامه‌های هفت ایستگاه رادیویی کاتولیک را متوقف کرد.

اسقف رولاندو آلوارز، رئیس اسقف نشین ماتاگالپا و استلی، و همچنین یک منتقد اورتگا ریاست این ایستگاه‌های رادیویی را بر عهده داشت.

آلوارز از بابت اتهام توطئه هدف تحقیقات قرار گرفته و به مدت دو هفته در اقامتگاه اسقفی خود در محاصره پلیس محبوس است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیکاراگوئه کلیسای کاتولیک کلیسای کاتولیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند

ناصر کنعانی با بازنشر ویدئویی از خشونت پلیس آمریکا بر علیه دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی، در صفحه خود در فضای مجازی نوشته است: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر اخلاقی در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر درخصوص حقوق بشر را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند+ فیلم
  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  • (تصاویر) آستیپالیا؛ جزیره‌ای دیدنی در یونان با ۳ هزار نفر جمعیت
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • اصفهان و پورتو؛ خواهرانی از جنس کاشی‌های آبی با دوستی ۵۰۰ ساله