Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم نعیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت اجرای «طرح دانشگاه عاری از دخانیات» گفت: نام طرح دانشگاه عاری از دخانیات، طرح بدیعی بود که از سال‌های پیش آغاز شده ولی به درستی اجرا نشده بود.

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان اموردانشجویان ادامه داد: گردهمایی بیش از ۱۱۰ کارشناس مشاوره دانشگاه‌ برای اولین بار در اوایل شهریورماه برگزار می‌شود در این گردهمایی، نحوه اجرا و پیگیری طرح بدیع یا همان طرح «دانشگاه عاری از دخانیات» و چند طرح دیگر را به صورت کامل آموزش می‌دهیم تا زمانی که همکاران ما به مراکز مشاوره در دانشگاه‌ها بازگشتند، از مهرماه این طرح را نیز اجرایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش مهر، برنامه جامع دانشگاه عاری از دخانیات شامل خلق محیط هنجار عاری از مصرف مواد دخانی، محدود کردن فروش، تبلیغ و ترویج مصرف مواد دخانی، تدوین، اجرا و ارتقای قوانین و خط مشی مربوط به دخانیات، آموزش دانشجویان درباره پیشگیری از مصرف مواد دخانی و ارائه برنامه ترک سیگار که برای دانشجویان طراحی شده باشد، است.

سال گذشته قرار بود برای کاهش مضرات و ترک استعمال سیگار و قلیان توسط دانشجویان چند خط تلفنی ترک سیگار و قلیان در دانشگاه‌ها راه اندازی شود. همچنین قرار بود کارشناسان در این زمینه آموزش داده شده و چند مرکز مشاوره دانشگاهی کشور این کار را به صورت پایلوت آغاز کنند.

کد خبر 5561792 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه ها استعمال دخانیات سازمان امور دانشجویان کنکور 1401 سازمان سنجش انتخاب رشته دانشگاه های علوم پزشکی روز خبرنگار مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه تهران سازمان امور دانشجویان آموزش پزشکی بنیاد ملی نخبگان وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی وزارت علوم وبومتریکس دانشگاه عاری از دخانیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۳۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ عضو هیات مدیره بنیاد نیکو کاری دست‌های مهربان اصفهان در آئین بزرگداشت ماه جهانی آگاه سازی اوتیسم که در اولین ومجهزترین مدرسه اوتیسم کشور در ناحیه ۳ آموزش وپرورش اصفهان برگزار شد، گفت: درکنار توسعه فضای آموزشی اولین درمانگاه تخصصی اوتیسم با زیربنای ۱۸۰۰ مترمربع تا مهرماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

محمد صافی افزود: برای ساخت این مرکز درمانی بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده است وطبق برآورد‌ها برای تکمیل ساختمان درمانگاه ۱۲۰ میلیارد ریال دیگر هم هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: با راه اندازی این مرکز بچه‌های اوتیسم تمامی خدمات گفتار درمانی، شنوایی وبینایی سنجی، کار‌های توانبخشی ودندانپزشکی را دریافت خواهند کرد.

دراین مراسم رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: درسطح استان ۵۲۲۰ نفردانش آموز با نیاز آموزشی ویژه دارد که بیش از ۲۵۰ نفر از آنها دانش اموزان اوتیسمی هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


روح الله خزایی افزود: برای دانش آموزان اوتیسمی دو مدرسه تخصصی در استان داریم که هردو خیر ساز هستندکه از نظر امکانات وساختمان دراستان وکشور جزو برترین‌ها هستند.

مدیر آموزش وپرورش ناحیه ۳ اصفهان هم گفت: ناحیه ۳ آموزش وپرورش ۱۰۲ دانش آموز اوتیسمی دارد که درمدرسه دست‌های مهربان که باحمایت مجمع خیرین مدرسه ساز استان ساخته شده است، مشغول تحصیل هستند.

علیرضا اکبرپور افزود: باتوجه به اینکه ازسایر نقاط استان وحتی استان‌های دیگر هم درخواست پذیرش دانش آموز اوتیسمی داریم به دنبال ساخت یک مدرسه جدید با مشارکت خیران هستیم که موافقت اولیه گرفته شده است.

 



دیگر خبرها

  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه