Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی درخصوص اعتبارات محرومیت‌زدایی که از سال ۱۴۰۰ به این استان اختصاص یافته است گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام باید در اولویت قرار گیرد تا مردم هرچه زودتر از آنها منتفع شوند.

وی افزود: این طرح برای رفع محرومیت و پیشرفت و آبادانی کشور است که بر پروژه‌های عمرانی و زیربنایی متمرکز شده و مدیران باید همراهی لازم را در تحقق هرچه بهتر اعتبارات این حوزه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح محرومیت‌زدایی کار جدیدی در دولت سیزدهم است هرچند در سال جاری پروژه‌ها به‌صورت ملی تعریف شده اما چون استانی اقدام می‌شود توجه ویژه به این موضوع ضروی است.

وی گفت: هر گونه توافقی بین دستگاه اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید به توافق ملی هم رسیده باشد تا در ادامه با مشکل مواجه نشویم.

قناعت افزود: دستگاه‌ها پیشنهادات خود در تعریف پروژه‌ها را تا ۳۱ مرداد ماه اعلام کنند و از آنجایی که مسوولیت هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است هماهنگی‌های لازم با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز صورت گیرد.

وی همچنین با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق حمایت از بخش کشاورزی با رای موافق مدیران دستگاه‌های اجرایی موافقت کرد و گفت: کشاورزی از موضوعات راهبردی استان و کشور است که باید مورد حمایت قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی بسیاری از درخواست‌های مردمی در زمینه کشاورزی است و این اقدامات می‌تواند کمک شایانی به این حوزه داشته باشد.

وی ادامه داد: تحولات و شاخص‌های جمعیتی از مهمترین مولفه‌های توسعه و مورد تاکید دولت سیزدهم است که باید به عنوان اولویت راهبردی مورد توجه قرار گیرد.

قناعت گفت: پنجره جمعیتی در هر استان دوران طلایی جمعیت را نشان می‌دهد که اقتصاددانان به عنوان موهبت جمعیتی از آن نام می‌برند.

وی اظهار داشت: سنین ۱۵ تا ۶۴ سال مهمترین شاخص پنجره جمعیتی است که هرقدر بر این تعداد افزوده شود فرصتی طلایی برای رشد جمعیتی است و  برای تحقق این هدف مهم باید نگاه خاص به افزایش جمعیت و نرخ باروری داشت.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مدیران استان در تعیین مدیران میانی و پایه نسبت به معرفی آنها به کانون ارزیابی شایستگی مدیران حرفه‌ای مستقر در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اقدام کنند.

وی افزود: این کانون در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مجوز گرفته و یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در انتخاب مدیران و کادرسازی و تقویت مدیران حرفه‌ای است.

تشریح شاخص‌های جمعیتی استان، بررسی و تصویب اعتبارات صندوق حمایت از بخش کشاورزی، اعتبارات محرومیت‌زدایی و کانون ارزیابی شایستگی مدیران حرفه‌ای از مهمترین دستور کارهای این نشست بود.

برچسب‌ها نرخ رشد جمعیت خراسان جنوبی جواد قناعت محرومیت اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نرخ رشد جمعیت خراسان جنوبی جواد قناعت نرخ رشد جمعیت خراسان جنوبی جواد قناعت محرومیت اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۴۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم تقویت هنرستان‌ها بر اساس زیست بوم استان، گفت: دانشگاه‌ها نیرو‌های متخصص مورد نیاز استان را تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی امروز در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، گفت: تربیت و پرورش نیرو‌های غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، خاطرنشان کرد: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی اظهار داشت: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس جمهور و تصویب ایجاد ۸ هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های موثری را خواهیم برداشت.

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • ساخت باندهای دوم محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی