Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@07:45:15 GMT

ترکیه در اوکراین کارخانه تولید پهپاد می‌سازد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۴۵۹۱

ترکیه در اوکراین کارخانه تولید پهپاد می‌سازد

مدیر شرکت ترکیه‌ای «بایکار» اعلام کرد که روند ساخت کارخانه تولید پهپاد در اوکراین و چند مرکز تحقیقاتی در کنار آن، آغاز شده است.

به گزارش فارس، «هالوک بیرقدار» مدیر شرکت ترکیه‌ای «Baykar Makina» فعال در حوزه تولید پهپاد روز گذشته (جمعه) از آغاز ساخت کارخانه‌ای برای تولید پهپاد‌های شرکت بیرقدار در اوکراین خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» و به نقل از رسانه‌های اوکراینی، بیرقدار در گفتگو با این رسانه‌ها اذعان کرده است: «ما می‌خواهیم همه سیستم‌ها و فناوری‌های [مربوط به تولید پهپاد] را تولید کنیم؛ نه فقط بدنه آن را. بلکه کار بر روی سیستم‌های الکترونیکی، نرم‌افزار‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری‌های ما در این مسیر ادامه دارد.»

مدیر شرکت بایکار افزود: «علاوه بر بخش‌های تولید، یک مرکز تحقیقاتی و یک مرکز تولید پیشرفته نیز در کنار این کارخانه فعالیت خواهند کرد که ساخت آن‌ها آغاز شده است».

قرار است شرکت بایکار ترکیه، پهپاد‌های «بیرقدار تی-بی۲» و «بیرقدار آکینجی» را نیز در کارخانه اوکراینی در حال ساخت، تولید کند.

این در حالی است که یک روز قبل از اظهارات مدیر شرکت بایکار، سفیر اوکراین در آنکارا خبر داده بود شرکت ترکیه‌ای سازنده پهپاد‌های تهاجمی «بیرقدار» که کی‌یف برای مقابله با روسیه از آن استفاده می‌کند، در حال ساخت کارخانه‌ای در خاک اوکراین است.

طبق ادعای نیوزویک، پهپاد‌های بیرقدار تی‌بی۲ جزو بهترین سلاح‌های اوکراین در ماه‌های اول جنگ به ویژه قبل از ورود هیمارس آمریکا بوده و به نیرو‌های اوکراینی اجازه می‌دهد تا پیش‌روی روسیه در دونباس را کاهش دهد و حمله اولیه دشمن را دفع کند.

به گزارش وبگاه «میدل ایست آی»، اوکراین در زمان آغاز جنگ بیش از ۲۰ پهپاد تولید شده توسط بایکار داشت که این شرکت در دو سال گذشته به کی‌یف فروخته بود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه هفته گذشته ادعا کرده بود ابرقدرت‌های هستند که خواستار سرمایه‌گذاری مشترک با ترکیه در زمینه پهپاد هستند. وی مدعی شده است: «موفق شدیم که ترکیه را از پیامد‌های منفی جنگ روسیه و اوکراین حفظ کنیم که این کار از طریق سیاست‌های متوازنی بوده که اولویت را به همکاری، صلح و دیپلماسی می‌دهد».

منبع: فرارو

کلیدواژه: ترکیه اوکراین تولید پهپاد مدیر شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۴۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم فرانسه

تین نیوز

ساخت دو کارخانه مشترک میان آلستوم فرانسه و راه آهن مصر در شهر اسکندریه

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، وزیر حمل و نقل مصر از امضای تفاهمنامه مشترک با وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه برای راه اندازی نخستین کارخانه تولید ناوگان ریلی فرانسوی در مصر خبر داد.

به نوشته ریل ژورنال، کامل الوزیر اعلام کرد که بر اساس مصوبه دولت مثر، قرار است از ظرفیت های شرکت آلستوم فرانسه برای ساخت و راه اندازی دو واحد کارخانه تولید ناوگان ریلی در شهر اسکندریه استفاده شود که بیش از ۱۲۰۰ شغل در این مسیر ایجاد خواهد شد.

به گفته کامل الوزیر، نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم به تولید ناوگان ریلی مورد استفاده در خطوط مترو، مونوریل، LRV و قطعات یدکی آنها خواهد پرداخت. کارخانه دوم نیز قرhv است بر تولید تجهیزات قطارهای برقی، سیتسم های علائم و ارتباطات و کابل و پنل های مورد استفاده از تجهیزات الکتریکی قطارهای آلستوم بپردازد.

 کامل الوزیر در جریان سفر خود به فرانسه، قرارداد ساخت خط ۶ مترو قاهره را با آلستوم به امضا رسانده است. همچنین قرار است دستکم، ۲۵ درصد از بودجه ۹۰۰ میلیون دلاری مورد نیاز ساخت خط ۶ مترو قاهره از سوی دولت فرانسه تامین شود. آلستوم در ادامه همکاری خود با راه آهن و وزارت حمل و نقل مصر، قرار است در توسعه خطوط ۱ و ۳ مترو قاهره نیز مشارکت داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم فرانسه
  • (ویدئو) تانک ضد پهپاد در جنگ اوکراین
  • راه اندازی کارخانه تولید پهپاد در چین | تولید MQ-۹ آمریکایی ۳۰ برابر ارزانتر ! | تصاویر
  • تهیه کننده نون خ سریال جدید می‌سازد
  • پافشاری اوکراین برای گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی