Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@18:30:59 GMT

تلاش عراق برای افزایش واردات گاز از ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۵۰۵۷

تلاش عراق برای افزایش واردات گاز از ایران

احمد العبادی امروز (شنبه) گفت: وزارت برق عراق  با ایران برای افزایش واردات گاز برای استفاده در نیروگاه‌های برق خود مذاکره می‌کند.

به گزارش میدل ایست نیوز، سخنگوی وزارت برق عراق گفت: پس از پرداخت بدهی‌های بغداد بابت گاز به تهران، واردات گاز عراق از ایران به ۴۵ میلیون متر مکعب افزایش یافت، اما نیاز فعلی عراق در این زمان ۵۰ الی ۵۵ میلیون متر مکعب گاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اعلام کرد: مذاکرات جاری با ایران برای افزایش واردات گاز و تحمل بار و بهبود نسبی تامین انرژی برق است.

سخنگوی وزارت برق عراق پیشتر گفته بود که در صورتی که ایران بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب گاز مورد توافق را به عراق صادر کند، تولید برق این کشور می‌تواند به ۲۴ هزار مگاوات در روز افزایش یابد و بغداد در انتظار تحقق این امر هستیم و با وزارت نفت ایران برای افزایش صادرات گاز در تماس مستمر است.

عادل کریم، وزیر برق عراق ماه گذشته اعلام کرد بدهی‌های گازی عراق به ایران از دولت قبلی انباشته شده بود که بالغ بر یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون دلار بود و در زمان کوتاهی به طور کامل پرداخت شد.

او گفت: در واردات برق، تابستان امسال از تابستان سال گذشته بهتر خواهد بودو تقاضا برای انرژی برق بیش از بیست درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است. امید می‌رود که نرخ عرضه به ۲۳ هزار مگاوات افزایش یابد.

وزیر برق عراق با بیان اینکه وزارت نفت در امر گاز رسانی به نیروگاه‌های برق کوتاهی کرده و مشکل اصلی در پرونده برق، سوخت است، بر نیاز عراق به حمایت مالی برای رسیدن به تولید ۳۵ هزار مگاوات تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برق عراق صادرات گاز ایران قطعی برق برای افزایش واردات گاز برق عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۵۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد، گفت: داده‌ها در رابطه با نقاط حادثه‌خیز جاده‌های کشور دقیق نیست. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدکمال هادیانفر با اشاره به وجود 3200 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور اظهار کرد:‌ بر اساس صورتجلسه بین پلیس و راهداری887 نقطه حادثه‌خیز پر حادثه است.

وی با یادآوری این‌که اختلافی با پلیس در این زمینه نداریم، اما داده‌ها در رابطه با نقاط حادثه‌خیز دقیق نیست، افزود: از منابع داخلی وزارت راه  وشهرسازی 412 نقطه از اینها رفع شده است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد دولت این بوده که در لایحه بودجه 3000 میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز تخصیص یابد که مجلس آنرا تصویب کرده که البته گیر و گورهایی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که 60 درصد از تصادفات رانندگی در 30 کیلومتری ابتدایی یا پایانی شهرها اتفاق می‌افتد، گفت: در برخی جاها حریم شهرهاست و برخی جاها حریم جاده‌هاست که در حال رفع آنها هستیم.

هادیانفر با بیان این‌که با تدابیر استانداران در نوروز 1403 تصادفات رانندگی در 30 کیلومتری ابتدایی یا پایانی شهرها به 56 درصد کاهش یافت، اضافه کرد: از NOGها خواسته‌ایم اگر طرحی برای کاهش تصادفات رانندگی دارند آنرا به وزارت راه و شهرسازی ارائه کنند تا بتوانیم تکلیف قانونی در این زمینه را اجرایی کنیم.

وی درباره وظیفه خودروسازان برای تولید خودروهای باکیفیت، اظهار کرد: در کمیسیون ایمنی راه‌ها این موضوع را پیگیری می‌کنیم، این‌که بگوییم فقط عامل انسانی باعث بروز تصادفات رانندگی است حرف درستی نیست. هفته گذشته جلسه‌ای با وزیر صمت داشتیم و وی از بنده موضوع ارتقای ایمنی در خودروها را مطالبه کرد!

وی ادامه داد: وزیر صنعت گفت چه کار کنیم که ایمنی در خودروها ارتقا یابد. بنده گفتم در دهه 80 چه عواملی باعث کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادفات رانندگی شد. یکی از موارد واردات خودروهای ایمن بود و خودروسازان به سمت رقابت با خودروهای وارداتی رفتند.

وی تاکید کرد: واردات خودرو علاوه بر ارتقا ایمنی، باعث رقابت بین خودروسازان می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • تاکسی های برقی وارد شد
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟