Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اردبیل با بیان اینکه خبرنگاران در جنگ رسانه نقش مهمی در در راستای تبیین و روشنگری دارند، گفت: خبرنگاران با ارتقای سواد و دانش رسانه ای خود می توانند با تولید محتوای مناسب در ارتقای بصیرت جامعه تلاش کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما ، پیش از ظهر محمود صفری  شهردار اردبیل به همرا جواد انصاری رئیس شورای شهر به مناسبت هفته خبرنگار با حضور در دفتر پایگاه خبری و تحلیلی سبلان ما ضمن دیدار با خبرنگاران این مجموعه در جریان مشکلات و روند فعالیت خبرنگاران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار اردبیل در این دیدار به جنگ ترکیبی دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز در جنگ رسانه ای دشمنان قرار گرفته ایم و در این راستا خبرنگاران نقش مهمی در جهاد تبیین و روشنگری دارند.

وی به ذکر نمونه هایی از فرصت طلبی دشمنان در جنگ رسانه ای پرداخت و گفت: در جریان تکمیل پل قدس موقع نصب درزهای انبساط یک تصویر به همراه متنی توسط یکی از کانال های اردبیل منتشر شد که خلاف واقع بود ولی بلافاصه مورد رصد منافقین قرار گرفته و از طریق جریان سازی منفی ، موج تخریب بر علیه کشور در فضای مجازی راه افتاد در حالیکه اصل موضوع بسیار متفاوت تر از انچه منتشر شده بود و  خدمات با وارونه سازی دشمنان کم رنگ جلوه داده شد.

شهردار اردبیل به  لزوم سواد رسانه ای و دانش خبرنگاری اشاره کرد و گفت: برخی تخریب ها ما را ناگزیر به رجوع به دستگاه قضایی می کند تا از وقوع فجایع رسانه ای  مثل پل قدس پیشگیری کنیم.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد موج مثبت رسانه ای  و امیدآفرینی در جامعه اشاره کرد و گفت: همانگونه در برنامه شب گذشته و بازپخش دیدار سید حسن نصرالله و حاج قاسم سلیمانی با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره شد؛ امید آفرینی رهبر معظم نقلاب در دل مدافعان حرم و جبهه مقاومت منجر به پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه شد.

وی با بیان اینکه در عصر جنگ رسانه ای، تزریق امید به مردم جریان ساز و تحول افرین است، گفت: دشمنان در تلاش هستند تا با ایجاد نا امیدی در جامعه، قطار انقلاب را در مسیر حرکت متوقف کنند که در این راستا خبرنگاران و فعالان رسانه ای نقش مهمی در راستای جهاد تبیین، روشنگری و امید آفرینی دارند.

شهردار اردبیل در پایان سخنان خود به بستر سازی ایران اسلامی در راستای تحقق حکومت واحد جهانی و ظهور آخرین ذخیره الهی در زمین اشاره کرد و گفت: خبرنگاران و فعالان رسانه ای نقش مهمی در این بستر سازی و تحقق تمدن نوین اسلامی در جهان دارند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اشاره کرد و گفت شهردار اردبیل نقش مهمی جنگ رسانه رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!

حجاریان ضمن تلاش برای توجیه مسیر راهبردی اصلاح طلبان می کوشد که علاوه بر امید ضرورت مطالبه گری و نقد حاکمیت را به عنوان ماموریت این جریان معنادهی کن

سرویس سیاست مشرق- بررسی‌ها نشان می‌دهد که اصلاح طلبان ساختاری و لایه رادیکال جریان اصلاحات به منظور پیشبرد اهداف خود در حال دسته و پنچه نرم کردن با برخی اقتضائات درون – بیرون جریانی می باشد.

این جریان از سویی با ناامیدی، بی انگیزگی و عدم باور به راهبردهای رئوس جریان خود بوده و از جانب دیگر برخی راهبردهای رادیکالی را نیز در دستورکار خود دارد که نه تنها در چارچوب نظام نبوده بلکه معنای معارضه را نیز به نمایش می گذارد.

در این میان برخی از نیروهای فکری اصلاح طلبان که شیفت به امر اجتماعی به منظور ارتباط گیری با لایه ها و تشکیل کانون های اعتراضی و مطالبه گری را توصیه کرده اند تاکید دارند که برای انسجام بخشی در میان اصلاحات باید «امید» به منظور توزان قوا و تولید قدرت همسنگ در برابر حاکمیت را بارور ساخته و از سوی دیگر باید «نقد» در ساحات مختلف را به منظور تعریف خود به عنوان آلترناتیو وضع موجود را پیگیری نمود.

در همین رابطه سعید حجاریان که چندی پیش طی توئیتی استارت کنش سیاسی- انتخاباتی اصلاح طلبان را زده بود طی توئیتی نوشته بود: دولت سیزدهم و تفکر حاکم بر آن چماقی بود به بار شیشه مملکت؛ مسئله نرخ بنزین، «نور» حجاب و دیگر طرح ها و اقدام های در پیش هم ضربات مهلک تری هستند. تداوم این تفکر در دولت چهاردهم آخرین چماق است بر بار شیشه و دیگر چیزی باقی نخواهد ماند.

حجاریان در توئیت خود تلاش برای شکل دهی به یک جبهه بر اساس «سطح زندگی» و «سبک زندگی» را کلید زده بود. به طوری که می توان گفت ادعای افزایش نرخ بنزین عملا علی رغم تکذیب های مکرر آن توسط مسئولین به معنای تلاش برای تولید هراس در دهک های مختلف جامعه و به منظور تحریک جامعه اعتراضی بوده و برجسته سازی مساله طرح نور نیز در چارچوب کانونی سازی مساله آزادی های سیاسی- فرهنگی و تلاش برای بازنمایی ایجاد محدودیت ها معنا می یابد، تشکیل کانون‌های نقد از درون و کانون‌های شورش از بیرون راهبردی برابر از سوی رادیکال‌ها در روزهای اخیر است!

در این میان اما حجاریان بار دیگر در صفحه توئیتر خود به یک نقد مطرح‌شده از جمله‌اش اشاره کرد و نوشت: «منتقدی مجرّب نقدی بر این پست نگاشته‌ و بیان کرده‌اند: «چیزی باقی نخواهد ماند» گزاره‌ای آخرالزمانی است؛ یعنی چیزی متصور نیست که برای حفظ‌/اصلاح‌اش تلاش کنیم».

وی تصریح کرده بود که به حفظ «امید» و نگه داشتن شعله شمع باور دارم ولی توأمان «نقد» را شرط لازم هر گشایش و سخن ایجابی می‌دانم.

توئیت دوباره حجاریان اما نشان می دهد که پاسخ به توئیت وی از جانب اصلاح طلبان بیانگر فقدان روحیه امید در جریان اصلاحات بوده وی ضمن تلاش برای توجیه مسیر راهبردی اصلاح طلبان می کوشد که علاوه بر امید ضرورت مطالبه گری و نقد حاکمیت را به عنوان ماموریت این جریان معنادهی کند.

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • ۱+۵ موضوع مهمی که باید هدف «جهاد تبیین» قرار گیرد
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • برگزاری این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت