Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@14:41:14 GMT

نتایج آزمون مرکز وکلا در آینده ای نزدیک اعلام می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۵۳۷۱

به گزارش خبرنگار مهر حسن عبدلیان پور در جمع خبرنگاران و در خصوص آخرین وضعیت اعلام نتایج برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: یک سری استعلامات از سازمان سنجش در این رابطه اخذ و رایزنی‌هایی با نمایندگان مجلس شده است.

وی با بیان اینکه همه تلاش ما این است که حقی از کسی ضایع نشود، گفت: اگر تأخیری در اعلام نتایج آزمون وکالت صورت گرفته است تا بخشی طبیعی است و اگر بیشتر از این طول بکشد به دلیل برخی استعلامات است و انشالله با یک تعامل خوب مسئله حل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: سعی می‌کنیم‌نتایج آزمون در آینده‌ای خیلی نزدیک، اعلام شود.

عبدلیان پور ادامه داد: هیچ فشاری در خصوص نتایج آزمون بر مرکز وکلا وارد نیست و صحبت ما این است که قانون باید به درستی اجرا شود و مر قانون باید رعایت شود.

وی افزود: اگر مر قانون بگوید ۳ هزار انجام می‌دهیم و اگر بگوید ۳۰ هزار پذیرفته باز هم انجام می‌دهیم. تأخیری که ایجاد شده به دلیل تفسیر از ماده قانونی است و امر عجیبی محسوب نمی‌شود.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در خصوص برگزاری آزمون شفاهی گفت: آزمون شفاهی نداریم بلکه گزینش داریم و قانون ما را موظف به اجرای آن کرده است. افرادی که با مال و جان مردم در ارتباط هستند باید گزینش شوند.

وی در ادامه و از تخصصی شدن وکالت خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که وکالت‌ها تخصصی شوند و در این رابطه ۷ دپارتمان و ۳۷ زیر مجموعه در مرکز فعال کردیم.

عبدلیان پور از پیگیری طرح وکیل خانواده خبر داد و گفت: وکالت خانواده را دنبال می‌کنیم و معتقدیم که اگر فرهنگ استفاده از وکیل را دنبال کنیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه درپاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اخیراً وزارت اقتصاد لیستی از فهرست دستگاه‌هایی متخلف در صدور مجوزها را به سازمان بازرسی اعلام کرده است که نام مرکز وکلای قوه قضائیه هم در این لیست دیده می‌شود، آیا به بازرسی توضیحات دادید؟ گفت: سازمان بازرسی تا این لحظه توضیحاتی از ما نخواسته و اگر بخواهند قطعاً اعلام می‌کنیم.

کد خبر 5561932 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز وکلای قوه قضائیه آزمون وکالت نتایج آزمون وکالت شهرداری تهران شورای شهر تهران بهزیستی سازمان امداد و نجات هلال احمر غلامحسین محسنی اژه ای هلال احمر جمهوری اسلامی ایران روز خبرنگار آتش نشانی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گردشگری رئیس قوه قضاییه ورزش دانش آموزی عضو شورای شهر تهران قوه قضاییه مرکز وکلای قوه قضائیه نتایج آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۵۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره

در سال گذشته ۱۲۰ وکیل نیکوکار خدمات قضایی، معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان به بیش از ۳۰۰۰ مددجوی البرزی ارائه کردند. - اخبار استانها -

 طاهره شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از کرج، با اشاره به اینکه کانون وکلا دادگستری البرز و مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان نقش بسیار مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد دارند، اظهار داشت: در سال گذشته 120 وکیل نیکوکار خدمات قضایی، معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان به بیش از 3000 مددجوی البرزی ارائه کردند.

رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد از راه‌اندازی میز خدمت حقوقی در این نهاد خبر داد و گفت: در سال 1402 در راستای این طرح، وکلای نیکوکار در دفاتر و مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) استان حضور یافته و به 450 مددجوی مورد حمایت البرزی خدمات مشاوره حقوقی ارائه کردند.

وی با اشاره به اینکه مشاوره‌های حقوقی و خانواده نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع مشکلات و ایجاد نابسامانی‌های اجتماعی در جامعه دارد، افزود: توسعه ارائه خدمات قضایی و آموزشی رایگان به مددجویان کمیته امداد (ره) جز برنامه‌های این نهاد است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی داشته باشد.

شهبازی با قدردانی از وکلای دادگستری البرز و مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان به لحاظ تعامل و همکاری خوب با این مجموعه، گفت: کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه با توجه به نقش آن مجموعه در محاکم قضایی نقش بسیار مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد (ره) دارند چرا که بسیاری از مددجویان به لحاظ مشکلات اقتصادی موجود توان پرداخت حق وکالت را ندارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • مدیرعامل مس رفسنجان: مشخص شد مشکل تیم بازیکنان نبودند/ با نویدکیا در فصل آینده به دنبال تیمی خوب هستیم
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • ببینید | ️جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد‌
  • جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم