Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگاه‌های کارگردانی دانشجویان رشته تئاتر عروسکی دانشگاه پارس تهران در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری برگزار و کتاب‌های کانون در قالب تئاتر عروسکی اجرا شد.

به گزارش ایران اکونومیست از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کارگاه‌ها از سوی زهرا صبری کارگردان صاحب‌نام تئاتر و مدرس دانشگاه برگزار شد و دانشجویان رشته نمایش عروسکی در آن حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به پیشنهاد زهرا صبری دانشجویان این دانشگاه، در پایان ترم با بهره‌گیری از برخی کتاب‌های انتشارات کانون پرورش فکری همچون کتاب هزارپا و آقای کفاش، خشم قلمبه، من معذرت نمی‌خواهم، قدم یازدهم، قصه دو لاک پشت تنها، تو فقط دوست خودمی، یک جای خوب، یک خواب خوب، ناهی، توکایی در قفس و... نمایش‌های دانشجویی خود را در مرکز تولید تئاتر کانون اجرا کردند.

صبری درباره تاثیر برگزاری کارگاه‌های کارگردانی تئاتر عروسکی در مرکز تولید تئاتر کانون گفت: یکی از اتفاق‌های خوب همکاری مرکز تولید تئاتر با دانشگاه پارس مربوط به دانشجویانی بود که سالن‌های تخصصی نمایش را فقط هنگام تماشای تئاتر می‌دیدند اما در ساعات کارگاه کاملا در آن محیط قرار می‌گرفتند و با سالن، امکانات نوری و صحنه‌ای که قرار است بعدها به عنوان کارگردان و دیگر عوامل تولید یک نمایش در آن اجرا داشته باشند تا حدود قابل توجهی آشنا شدند.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: دانشگاه پارس دارای پلاتو و سالن تمرین است و امکانات کافی برای برگزاری کارگاه‌ها در دانشگاه وجود داشت اما در این دو ترم، دانشجویان رشته تئاتر عروسکی کارگاه‌های خود را در سالن‌های نمایشی گذراندند که به‌صورت تخصصی برای اجرای نمایش کودک و نوجوان مناسب‌سازی شده است. قرار گرفتن دانشجو در این فضا کمک خوبی  به درک بیشتر آنها از صحنه اجرا و آشنایی بیشترشان با آداب حضور بر صحنه منجر می‌شود.

وی افزود: این تجربه برای من و هم دوره‌ای‌هایم پیش نیامد و زمانی با سالن اجرا مواجه می‌شدیم که قرار بود کاری را به صحنه ببریم. اما امروز این دانشجویان در فضای اجرا نفس می‌کشند و تمرینات دانشجویی و الگوهای اجرایی را در این فضا تجربه می‌کنند. این اتفاق خوبی است که با همکاری موثر مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رقم خورد.

صبری در پایان ابراز امیدواری کرد نسل آینده نمایشگران عروسکی بتوانند در کارگاه‌های درس کانون فعالیت کنند و کارگردانانی تربیت شوند که با آثار باکیفیت قدمی در ارتقای سطح فرهنگی جامعه خود برمی‌دارند.

مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون همواره طی تعامل با دانشگاه‌های هنر، میزبان آثار نمایشی دانشجویی بوده و فصلی را به‌عنوان طرح حمایت از استعدادهای برتر دانشجویی اعم از تولید نمایش و پایان‌نامه در دستور کار خود دارد. همچنین مرکز تولید تئاتر برای حمایت از نمایش دانشجویانی که برای مخاطبان کودک و نوجوان دست به تولید اثر زده‌اند، پس از کیفیت‌سنجی و گذراندن مراحل بازبینی و بررسی شورا اعلام آمادگی می‌کند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری تئاتر عروسکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت، شش نمایش دیگر با مضامین فرهنگ رضوی و با هماهنگی دبیرخانه جشنواره، در شهر محل تولیدشان، این رویداد را همراهی می‌کنند.

مطابق این گزارش، شش نمایش که همزمان با هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اجرا خواهند شد به این شرح معرفی شدند:

۱. نمایش «سنجاب» نوشته لیلا روغنگیر قزوینی و کارگردانی مهدی روز بهانی از ۱۳ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.
۲. نمایش «الو سلام» نوشته مهرداد رایانی‌مخصوص و کارگردانی قباد دارابی در روز‌های ۲۵ و ۳۰ اردیبهشت‌ماه در پلاتو الغدیر شهر اسلام‌آباد غرب به صحنه می‌رود.
۳. نمایش «پانما» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی لیلا مهدی آبادی از ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تئاترشهرِ شهر کرمانشاه به صحنه می‌رود.
۴. نمایش «پیچ کمر» نوشته و به کارگردانی سید محید میر حسینی از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در آمفی تئاتر پروفسور حسابی شهر تفرش به صحنه می‌رود.
۵. نمایش «دست‌های سرخ» نوشته سیدحسین فدای حسین و کارگردانی سیدرضا رفیعی از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در پلاتو حسین پناهی شهر یاسوج به صحنه می‌رود.
۶. نمایش «سفر سوزن‌بان» نوشته مهدی صالحیار و به کارگردانی علی مجیدپور، همزمان با دهه کرامت در تئاتر شهر شهر تبریز به صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، بخشی از بیست ویکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) به ریاست فرهاد قائمیان است که با محوریت اجرای عمومی آثار در شهر‌های محل تولید، از اواخر فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و اخبار آن بر روی وب سایت جشنواره به نشانی www.shamstoos.ir قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد