Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@02:16:21 GMT

تاثیر معدل بر اولین مرحله کنکور ۱۴۰۲ چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۶۰۴۳

تاثیر معدل بر اولین مرحله کنکور ۱۴۰۲ چقدر است؟

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، رئیس سازمان سنجش درباره جزئیات برگزاری کنکور سال ۱۴۰۲ در دو مرحله دی و تیر توضیح داد.

عبدالرسول پورعباس درباره جزئیات برگزاری اولین مرحله کنکور سراسری ۱۴۰۲ گفت: اولین مرحله کنکور سراسری سال آینده در دی امسال برگزار می‌شود و به معدل داوطلب مربوط نیست.

او افزود: آزمون سراسری برگزار می‌شود و نمره آن تا دو سال ذخیره خواهد شد و معتبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دومین مرحله کنکور ۱۴۰۲ تیر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و نمره آن هم تا دو سال معتبر خواهد بود.

رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: داوطلبی که امسال قصد پذیرش در دانشگاه را دارد، باید نمره سابقه تحصیلی او آماده باشد.

پورعباس ادامه داد: پس از برگزاری کنکور ۱۴۰۲ در تیر، داوطلب انتخاب رشته می‌کند که سوابق تحصیلی ۴۰ درصد و آزمون ۶۰ درصد موثر هستند و نتایج شهریور اعلام می‌شوند.

او گفت: اگر کنکور در سال ۱۰ بار هم برگزار شود، هیچ مشکلی برای پذیرش داوطلب ایجاد نخواهد کرد.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: معدل پایه دوازدهم داوطلبان کنکور برای پذیرش آن‌ها در دانشگاه اعلام می‌شود و سازمان سنجش نمره خام داوطلب را اعلام می‌کند. آزمون سراسری ۴۰ درصد یا ۶۰ درصد نمره کل است و فارغ التحصیلی بعدا ۴۰ تا ۶۰ درصد اضافه می‌شود.

او افزود: این نمره کل است که باعث تقاضای پذیرش داوطلبان در دانشگاه می‌شود. فارغ التحصیلی آموزش و پرورش ممکن است ترمیم شده یا نشده باشد که سازمان سنجش رتبه‌ای که مورد قبول داوطلب در برگزاری دو کنکور باشد را لحاظ خواهد کرد.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: احتمالا کنکور از سال‌های آینده ۳ بار در سال برگزار شود که به نفع داوطلب است. اگر متقاضیان کنکور نتوانند تا زمان آزمون دی مطالعه کتب را به پایان برسانند، می‌توانند تیر ۱۴۰۲ در مرحله دوم کنکور شرکت کنند و مرحله اول کنکور که در دی برگزار می‌شود مانند کنکور آزمایشی برای آن‌ها لحاظ می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم عاشورا روز خبرنگار ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج حسین همدانی رئیس سازمان سنجش کنکور پورعباس محرم عاشورا روز خبرنگار ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج حسین همدانی رئیس سازمان سنجش برگزار می شود مرحله کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر پیشگیری از جرم دادگستری کل استان کردستان ظهر یکشنبه در حاشیه نخستین دوره از کارگاه آموزش حقوقی مشاوران املاک کردستان در سال‌جاری اظهار کرد: به همت این معاونت و اتحادیه مشاورین املاک استان، نخستین دوره از کارگاه‌های آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در استان در سال جاری با ارائه سرفصل‌های مهم و کاربردی مرتبط با معاملات برای ۸۲ نفر از مشاوران املاک شهر سنندج توسط اساتید مجرب تدریس شد.

حسن اصلانی هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را ارتقا آگاهی‌های حقوقی، پیشگیری از تخلفات صنفی و کاهش ورودی پرونده به محاکم عنوان کرد و افزود: با توجه به نقش مشاوران املاک در پیشگیری از کلاهبرداری، انتقال مال غیر، فروش و پیش‌فروش ملک واحد به چند نفر و غیره این افراد باید دانش حقوقی لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این دوره‌های آموزشی سرفصل‌هایی چون تعریف سند، انواع آن، آثار سند رسمی، شرایط صحت قرارداد، شناخت اموال منقول و غیرمنقول، وظایف دفاتر ثبت اسناد و املاک، نحوه تنظیم قرارداد و شروط معامله، آشنایی با جرم جعل و اسناد مجعول و راهکارهای پیشگیرانه جرایم مرتبط با اصناف تدریس می‌شود.

اصلانی افزود: این دوره آموزشی به مدت سه روز در محل سالن اجتماعات معاونت اجتماعی دادگستری استان برگزار و در پایان از شرکت‌کنندگان آزمون کتبی به عمل آمد که نهایتاً برای کسانی که نمره لازم را اخذ کنند پروانه تخصصی صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: مشاورانی که موفق به شرکت در این دوره‌ها نشوند و یا نمره قبولی اخذ ننمایند، برای آنها پروانه تخصصی صادر نمی‌شود و قانوناً کسانی که پروانه تخصصی نداشته باشند پروانه کسب آنها غیرفعال می‌شود.

کد خبر 6091094

دیگر خبرها

  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • مرحله اول کنکور در مازندران در سلامت کامل برگزار شد
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر می‌شود