Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هومن رفیعی رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در چهارمین جلسه کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اظهار کرد: طی بازدید‌های انجام شده‌، اقدامات صورت گرفته در مسیر تردد زائران اربعین حسینی(ع) در سطح استان به ویژه شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب و مرز خسروی مورد ارزیابی قرار گرفت و از نظر زیرساخت‌های حوزه اورژانس در استان جهت تردد زائران وضعیت مطلوبی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر سه مرکز مراقبت‌های مرزی معاونت بهداشتی در مرز خسروی فعال هستند و یک دستگاه آمبولانس نیز در این مرز مستقر است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور وضعیت بهداشت و درمان زائران را در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) پوشش می‌دهند.

وی تصریح کرد: بر این اساس ۵۶ دستگاه آمبولانس وارد مجموعه ما می‌شود و تعدادی نیز به صورت آماده‌باش هستند و در صورت نیاز به این آمبولانس‌ها افزوده خواهد شد، همچنین ۱۳۰ نیروی اورژانس در اربعین امسال خدمات‌رسانی خواهند کرد.

به گفته رفیعی، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو دستگاه موتورلانس، دو فروند بالگرد برای پوشش بهداشت و درمانی زائران اختصاص یافته و همچنین تعداد۶۰ دستگاه خودرو از سایر استان‌ها در اختیار اورژانس پیش بیمارستانی قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: با توجه به گرمای هوا، باید هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم جهت استفاده از چندین کانکس یا چادر کولردار جهت استقرار در مرزهای خسروی و سومار  صورت گیرد.

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز، گفت: برای ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی(ع) باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات استفاده شود.
 
وی افزود: با توجه به اینکه امسال تردد زائران اربعین حسینی(ع) در فصل گرما انجام می‌پذیرد، قطعاً با توجه به هوای گرم و طاقت‌فرسای شهرستان قصرشیرین و پایانه مرزی خسروی و سومار ، لازم است در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: نهایت تلاش خود را در ارائه خدمات مطلوب و رضایت‌بخش به زائران اربعین حسینی(ع) باید بکار بگیریم و تمام ملزومات و تجهیزات مورد نیاز و زیرساختهای مناسب را فراهم سازیم.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ،دانشگاه توانمندی است و می‌توانیم نیروهای مورد نیاز جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی در اربعین حسینی را از مرکز استان تامین کنیم، اما جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر، تامین نیروهای تخصصی بیهوشی، جراحی، اطفال و  عفونی جهت پوشش بهداشتی درمانی زائران اربعین حسینی(ع) از مرکز استان مورد نیاز است.

بیگلری رئیس دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در ادامه این نشست، اظهار کرد: میزبانی زائران اربعین حسینی یک فرصت معنوی است که باید به بهترین نحو از آن بهره‌مند شویم و بتوانیم خدمات مطلوب بهداشتی درمانی را با تقویت زیرساخت‌ها و فراهم ساختن امکانات و تجهیزات لازم به ویژه در بیمارستان‌های سرپل ذهاب و قصرشیرین به زائران ارائه دهیم و حوزه بهداشت و درمان را در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به خوبی پوشش دهیم.

وی افزود: امسال با توجه به موج گرما و شیوع بیماری‌های عفونی، همه توان و تلاش خود را به کار خواهیم بست تا با رعایت بهداشت محیط، مواد غذایی و آب شرب مصرفی، از بروز بیماری‌های احتمالی جلوگیری شود.

منصوری رییس جامعه پزشکی استان کرمانشاه نیز، گفت: در اربعین امسال ۷ پست بین راهی را در  نظر گرفته‌ایم که در شهرستان‌های کنگاور،صحنه، بیستون، کرمانشاه ،اسلام آباد غرب، دالاهو و  قصرشیرین می‌باشد. همچنین یک پست امداد ۲۰ تخته در مرز خسروی و نزدیک‌ترین نقطه به پایانه مرزی خسروی خواهیم داشت.

وی یادآور شد: در این بخش‌ها تیم‌های درمانی در قالب ۴ تا ۵ شیفت سه روزه فعالیت خواهند کرد و امیدواریم با همکاری معاونت درمان دانشگاه شرایطی فراهم شود تا نیروهای درمانی مورد نیاز از جمله پزشک و پرستار که مایل به ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی هستند در این پست‌ها خدمات‌رسانی کنند.

گفتنی است، در این نشست پیشنهادات و راهکارها و مباحثی در خصوص رفع چالش‌ها و ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران اربعین حسینی ارائه شد.

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فارس مرز خسروی هومن رفیعی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قباد محمدی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه زائران اربعین حسینی زائران اربعین حسینی ع بهداشت و درمان ارائه خدمات خدمات مطلوب مورد نیاز مرز خسروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۶۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از جان باختن دو جوان در سانحه واژگونی خودرو در باشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، محمدامین نیکویی‌نژاد، امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ اظهار کرد: طی تماسی با مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ در ساعت ۰۰:۴۴ بامداد امروز مبنی بر واژگونی خودروی پژو ۴۰۵ در فلکه ورودی شهر باشت به‌سمت چرام اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله نیروهای اورژانس ۱۱۵ جهت امدادرسانی از نزدیک‌ترین پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: در این حادثه متأسّفانه قبل از رسیدن نیروهای اورژانس به محل، سرنشینان خودروی پژو دو جوان ۲۰ و ۲۲ ساله بودند که به علت شدت حادثه در صحنه جان باخته بودند.

کد خبر 748326

دیگر خبرها

  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت