Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیر برنامه سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی گفت: خبر‌ها درباره وضعیت رشدی خوب نیست و او احتمالا یک چشم خود را از دست بدهد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری پی ای میدیا، سلمان رشدی در دستگاه تنفس مصنوعی قرار دارد و ممکن است پس از ضربه چاقو روی صحنه در ایالت نیویورک، یک چشم خود را از دست بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته، نیویورک تایمز، این نویسنده 75 ساله هندی الاصل انگلیسی دچار آسیب عصبی در بازو و آسیب به کبدش شد.

سلمان رشدی با دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشد
سخنگوی سلمان رشدی اعلام کرد که او پس از ساعت‌ها عمل جراحی از طریق دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشد و توان تکلم ندارد.
«اندرو ویلی» سخنگوی سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی و هتاک به پیامبر اسلام (ص) در گفتگو با پایگاه خبری روزنامهٔ آمریکایی "نیویورک تایمز" که روز جمعه به وقت محلی در نیویورک مورد حمله با چاقو قرار گرفت، افزود پس از ساعت‌ها عمل جراحی، سلمان رشدی از طریق دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) نفس می‌کشد و قادر به صحبت کردن نیست.
سخنگوی این نویسنده مرتد انگلیسی – آمریکایی 75 ساله افزود: خبر خوبی نیست. سلمان رشدی احتمالا یک چشم خود را از دست خواهد داد، اعصاب دستش قطع شده و کبدش بر اثر ضربه چاقو آسیب دیده است.

هویت فرد ضارب سلمان رشدی اعلام شد
مقامات ایالت نیویورک فردی 24 ساله بنام «هادی مطر» را به عنوان ضارب به سلمان رشدی معرفی کرده اند.
گفته شده فرد ضارب از ایالت نیوجرسی بوده است.
براساس گزارش ها، فرد ضارب در حال حاضر در بازداشت پلیس ایالت نیویورک هست و رشدی هم در بیمارستان بستری شده است.
پلیس نیویورک در حال تلاش برای به دست آوردن حکم بازرسی برای جستجو در اموال مرتبط با هادی مطر هست که بتواند به تحقیقات بیشتر بپردازد.
براساس آن چه منابع آمریکایی می گویند، هادی مطر، رسما تفهیم اتهام نشده است. پلیس گفته است که این اتهامات تا حدودی به وضعیت سلامت رشدی بستگی دارد و او در حال حاضر در بیمارستان ایری، پی وی سی بستری است.
پلیس در عین حال ملیت مظنون و اینکه آیا سابقه جنایی دارد یا خیر را مشخص نکرده است.
پلیس نیویورک همچنین اعلام کرد هیچ نشانه‌ای از انگیزه این حمله ندارد، اما با اف بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا) در ارتباط و در حال تعیین اتهامات اوست.
سرگرد یوجین جی استانیشفسکی به خبرنگاران گفت: در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از انگیزه نداریم.
وی ادامه داد که پلیس معتقد است مطر به تنهایی عمل کرده است.
این مقام پلیس اضافه کرد که حمله به سلمان رشدی به رغم حضور نیروی‌های امنیتی در محل حادثه اتفاق افتاد، ولی نیرو‌های ما توانستند به موقع عمل کنند.
سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی که به پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده بود، روز جمعه به وقت محلی هنگامی که قصد داشت در غرب نیویورک سخنرانی کند، مورد حمله قرار گرفت.
یک خبرنگار آسوشیتدپرس با اعلام این خبر گفت، هنگامی که یک سخنران مشغول معرفی سلمان رشدی در موسسه چاوتوکوا بوده است، یک مرد به صحنه حمله می‌برد و به سلمان رشدی مشت یا چاقو می‌زند.
یک شاهد عینی به خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره مشاهدات خودش از حمله به سلمان رشدی گفت که ضارب به سرعت روی سکو قرار گرفت و شروع به کوبیدن سلمان رشدی کرد.
به گفته این شاهد عینی، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی 20 ثانیه زیر ضرب بود.

سلمان رشدی کیست؟
نام سلمان رشدی از دهه هشتاد قرن گذشته و پس از انتشار رمان "بچه‌های نیمه‌شب" در سال 1981 که برنده جایزه ادبی بوکر شد، مطرح شد.
سلمان رشدی در سال 1988 بعد از انتشار رمان موهن "آیات شیطانی" خشم مسلمانان را برانگیخت. بعد از انتشار این کتاب فتوای ارتداد وی از سوی امام خمینی (ره) صادر شد.
او به همین دلیل به مدت یک دهه به یک زندگی مخفی با شرایط سخت امنیتی روی آورده بود و بارها محل سکونت خود را تغییر داد و حتی نمی‌توانست فرزندانش را از محل زندگی خود مطلع کند. رشدی از اواخر دهه 1990 سخنرانی‌های عمومی خود را از سرگرفت.
این نویسنده مرتد که خشم و احساسات پیروان اهل بیت (ع) را برمی‌انگیخته است همچنین به شدت از روزنامه "شارلی ابدو" دفاع کرده که با انتشار کاریکاتوری، به ساحت نبی اکرم( ص) توهین کرده است.
سلمان رشدی در یک خانواده مسلمان هندی‌تبار به دنیا آمد که در 14 سالگی به یک مدرسه راگبی در انگلستان فرستاده شد. او بعدها مدرک افتخاری تاریخ را از دانشگاه کینگز کالج کمبریج گرفت. او بعد از آنکه شهروند انگلیس شد اعتقادات اسلامی را کنار گذاشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی دستگاه تنفس مصنوعی سلمان رشدی سلمان رشدی خود را از دست یک چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان تاکید کرد کمک‌های نظامی آمریکا به دشمن صهیونیستی چراغ سبزی برای حمله به رفح و تشویق دشمن به گسترش دامنه جنگ در منطقه است.

به گزارش ایسنا، نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: کمک‌های نظامی آمریکا به دشمن صهیونیستی چراغ سبزی برای حمله به رفح و تشویق دشمن به گسترش دامنه جنگ در منطقه است.

به نقل از النشره، وی گفت: صحنه سرکوب تحصن‌های دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا نقاب را از چهره واقعی آمریکا بر انداخت و دروغ بودن ادعاهای آنها درباره آزادی بیان را در مقابل دنیا آشکار کرد اما غزه ‌بی باک بر جامعه بین‌المللی که با دشمن همدست است و کشورهایی که با رژیم صهیونیستی در منطقه سازش کرده‌اند حساب باز نمی‌کند بلکه به جبهه‌های مقاومت در لبنان عراق و یمن تکیه می‌کند.

وی گفت: ادامه فعالیت جبهه‌های پشتیبان غزه بعد از ۲۰۰ روز از درگیری‌ها از کریات تا ایلات و دریای سرخ و مابعد آن، نشان دهنده قدرت جبهه‌های مقاومت و ناتوانی دشمن اسرائیلی و آمریکا در شکستن اراده مقاومت در منطقه است.

قاووق افزود: رسیدن پهپادهای مقاومت به عمق اراضی اشغالی در عکا، بیت هیلل و عرب العرامشه نشان دهنده قدرت این پهپادها برای عبور از تمام سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل است. پهپادهای مقاومت از سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل عبور کرده‌اند و به جایی که مقاومت بخواهد می‌رسند و این یک موفقیت استراتژیک برای مقاومت در این درگیری است.

وی گفت: کثرت تهدیدات رژیم صهیونیستی دلیل قدرت نیست بلکه دلیل آشفتگی و ترس و نگرانی دشمن است. دشمن قبل از اینکه به فکر جنگ با حزب‌الله در لبنان بیفتد بیش از هزار محاسبه انجام می‌دهد.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: میانجی‌گری‌ها و پیام‌های بین‌المللی به خاطر نجات غزه یا کمک به لبنان نیست بلکه برای نجات دشمن جنایتکار صهیونیستی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کتاب «سقوط اسرائیل» به چاپ ششم رسید
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • خیزش دانشجویی در آمریکا از ویتنام تا غزه
  • دانشجویان آلمانی: فقط به جرم مخالفت با نسل‌کُشی در غزه سرکوب می‌شویم+ فیلم
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • ملحق شدن اساتید دانشگاه نیویورک به جمع حامیان فلسطین + ویدئو |‌ برخورد خشن پلیس آمریکا را ببینید
  • لحظات دردناک تگزاس و نیویورک
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر