Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@00:06:37 GMT

توله يوز ايراني وارد محيط طبيعي شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۶۶۵۲

خبرگزاری آریا-آخرین تصاویر منتشر شده از ”پیروز“ نشان می‌دهد که توله یوز ایرانی وارد محیط طبیعی شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، آخرین تصاویر منتشر شده از”پیروز“ نشان می‌دهد که این توله یوزپلنگ ایرانی با نظارت پرستار خود، وارد محیط طبیعی شده و برای نخستین بار پنجه‌های پیروز خاک را لمس می‌کنند!
پیش از این علیرضا شهرداری درمانگر حیات وحش و پرستار پیروز از آماده شدن یک محیط طبیعی استاندارد برای این یوز ایرانی خبر داده و ورود پیروز به این محوطه را منوط به اجازه سازمان حفاظت محیط زیست و رسیدن پیروز به شرایط پایدار دانسته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی باانتشار آخرین تصاویر از پیروز در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر دست‌آموز بزرگ شدن این توله یوزپلنگ ایرانی گفت: پیروز سزارین شده و کنار مادرش نیست، از لحظه اول به دست انسان، قطره قطره و با سختی شیر خورده، مشکلات و بیماری‌های زیادی داشته و لحظه به لحظه یک تیم در کنار پیروز به وسیله دارو، سرم، روزی چند بار معاینه، سونوگرافی، رادیوگرافی و هر دوساعت شیردهی با چالش‌های فراوان امداد و مراقبت پیروز را انجام داده‌اند.
پرستار پیروز تصریح کرد: پیروز یک یوز تکثیر در اسارت سزارینی‌ با مشکلات فراوان است که حتی هنوز نگرانی‌های زیادی در خصوص سلامت آن وجود دارد حتی اگر پیروز از مادر به صورت طبیعی به دنیا می‌آمد و شیر مادر را می‌خورد و کنار مادر بزرگ می‌شد، هرگز قرار نبوده به طبیعت آزاد برگردد و در طبیعت آزاد زندگی کند.
این تیمارگر حیات وحش خاطرنشان کرد: پیروز و بقیه یوزهایی که در اسارت نگهداری می‌شوند، باید کاملاً دست‌آموز باشند و آموزش ببیند که هیچ ترسی از انسان نداشته باشند و حتی گاهی از دست انسان غذا بخورند، به راحتی و بدون بیهوشی معاینه شوند و اگر نیاز به خون‌گیری، سونوگرافی، نمونه‌گیری ادرار و ...، داشتند، به راحتی با انسان تعامل کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یوز ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۶۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند

عمره‌گزاران ایرانی پس از زیارت مرقد پیامبر(ص) و ائمه بقیع(ع)، برای زیارت خانه خدا لباس احرام پوشیدند و راهی مکه مکرمه شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، زائران عمره‌گزار ایرانی بعد از پنج روز اقامت در مدینه منوره و زیارت مرقد رسول الله(ص)، ائمه بقیع و شهدای احد شب گذشته در مسجد شجره حاضر شده و لباس احرام بر تن کردند.

زائران کاروان کرمانشاه در مسجد شجره یکی از میقات‌های هفت‌گانه به نیت عمره از لباس دنیوی خارج شدند و لباس بندگی و پاکیزگی احرام را به تن کردند.

عمره‌گزاران در حالی به سوی کعبه راهی شدند که با گفتن تلبیه، لبیک اللهم لبیک، در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه مکرمه شدند.

گفتنی است یک کاروان از زائران استان کردستان نیز پیش‌تر راهی مکه مکرمه شد و این دو کاروان اولین کاروان‌های زائران ایرانی بعد از تعطیلی 9 ساله عمره بودند.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می‌شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می‌روند.

به گزارش تسنیم، بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت، نخستین زائران عمره مفرده پس از 9 سال انتظار در قالب دو کاروان 85نفره (170 نفر) از دو استان کرمانشاه و کردستان وارد مدینه منوره شدند.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در سازمان حج و زیارت عملیات اعزام زائران تا 13 اردیبهشت و عملیات بازگشت آنها به کشور تا 23 اردیبهشت یعنی یک روز پیش از آغاز اعزام زائران حج تمتع خواهد بود.

اعزام زائران عمره به عربستان از 11 ایستگاه پروازی

زائران عمره با پروازهای هواپیمایی ایران‌ایر رهسپار سرزمین وحی می‌شوند و به‌مدت 5 روز در مدینه منوّره و 5 روز در مکه مکرّمه اقامت خواهند داشت، 4 هتل در مکه و 6 هتل در مدینه نیز پذیرای آنها خواهد بود.

عملیات عمره از 11 فرودگاه کشور از شهرهای تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس، ساری، کرمان، زاهدان، اهواز، یزد و اصفهان انجام خواهد شد و در این بازه زمانی 5700 زائر عمره عازم عربستان می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست
  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک