Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@11:22:54 GMT

قیمت‌گذاری دام متناسب با افزایش قیمت نهاده‌ها نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۶۶۸۵

قیمت‌گذاری دام متناسب با افزایش قیمت نهاده‌ها نیست

ایسنا/اصفهان فرماندار ورزنه گفت: پشتیبانی امور دام هنوز نتوانسته در بحث خرید و قیمت‌گذاری دام در ورزنه متناسب با افزایش قیمت نهاده‌ها عمل کند که در نتیجه دامدار متضرر می‌شود.

سعید رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره کیفیت اجرای طرح آزادسازی قیمت‌ها و حذف ارز ترجیحی در شهرستان ورزنه، اظهار کرد: در طرح آزادسازی قیمت‌ها به این دلیل که از قبل تمهیدات لازم را اندیشیده بودیم در تأمین اقلام خوراکی با هیچ مشکلی مواجه نشدیم که در نتیجه اجرای طرح با آرامش کامل در حال انجام است و هیچ‌گونه اعتراض مردمی را شاهد نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منتها در بحث خوراک دام کمی با مشکل مواجه شدیم و چون آزادسازی قیمت‌ها شامل خوراک دام هم می‌شد به یک باره قیمت خوراک دام چهار برابر گران شد و دامداران با مشکل مواجه شدند که با اجرای طرح دامدار کارت از سوی اداره جهاد کشاورزی این مشکل تا حدودی مرتفع شد. در خرید گوشت و شیر که باید متناسب با قیمت نهاده‌ها افزایش قیمت می‌داشت خوب عمل نشد که این امر اعتراض دامداران را در پی داشت. پشتیبانی امور دام هنوز نتوانسته در بحث خرید و قیمت‌گذاری دام متناسب با افزایش قیمت نهاده‌ها عمل کند که در نتیجه دامدار متضرر می‌شود.

فرماندار ورزنه گفت: تمام نانوایی‌های این شهرستان به دستگاه پُز مجهز شده‌اند و هیچ مشکلی از نظر فروش نان به مردم نداریم. البته بیشتر نانِ مورد نیاز ورزنه از طریق پخت نان خانگی تأمین می‌شود و آرد خانگی در سطح روستاها توزیع شده است. همراهی کسبه و اصناف با اجرای طرح آزادسازی قیمت‌ها نیز مطلوب بوده است.

رحیمی تصریح کرد: قبل از اجرای طرح آزادسازی قیمت‌ها در خطبه‌های نماز جمعه و در فضای مجازی اقناع‌سازی مناسبی انجام شد و به همین دلیل مردم به خوبی توجیه شدند و اعتراضی به اجرای طرح نکردند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اصناف شهرستان ورزنه بومی و برای مردم شناخته شده هستند از انصاف خوبی برخوردار هستند و گران‌فروشی نمی‌کنند، اما به هر حال گشت‌های نظارتی اداره صمت، فرمانداری، نیروی انتظامی و بسیج اصناف نظارت مستمر بر قیمت‌ها دارند و تا کنون گران‌فروشی یا احتکار گزارش نشده است.

فرماندار ورزنه گفت: باید توجه کنیم که کالاهای اساسی جز کالاهای واسطه‌ای بودند و برای مثال وقتی شکر یا روغن گران می‌شود طبیعی است که شیرینی و غذای رستوران‌ها گران‌تر شود. البته بسیاری از اقلام دیگر که مرتبط با چهار کالای اساسی نبودند در بازار افزایش قیمت داشته‌اند که برای حل این مشکل باید در سطح کشوری اقدام و چرایی آن کشف شود.

رحیمی افزود: طرح آزادسازی قیمت‌ها در بلند مدت به نفع مردم است، چراکه از بحث قاچاق و خروج ارز جلوگیری می‌کند و به تدریج تأثیر مثبتی روی بازار خواهد گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی شهرستان کمبود آب است و مردم فهیم ورزنه همواره همراهی کاملی با سیاست‌های دولت و نظام اسلامی داشته‌اند، اما چون معیشت مردمِ این منطقه به آب گِره خورده است جا دارد برای حل این معضل دولتمردان گام‌های جدی‌تری بردارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها دامداري قیمت نهاده ها آزادسازی قیمت ها طرح آزادسازی قیمت ها قیمت نهاده ها افزایش قیمت اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظرسنجی: تجربه شخصی شما درباره سرعت اینترنت بعد از افزایش قیمت

 عصر ایران - دی سال گذشته، با وعده افزایش سرعت اینترنت، قیمت آن را 34 درصد افزایش دادند. منصفانه از تجربه خودتان درباره وضعیت سرعت اینترنت در این مدت بگویید. 
این عنوان نظرسنجی جدید عصر ایران است که اگر می خواهید در آن شرکت کنید، اینجا را کلیک کنید.


کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • نظرسنجی: تجربه شخصی شما درباره سرعت اینترنت بعد از افزایش قیمت
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ؛ برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ 
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از شنبه با ۲ آپشن/ بالاخره دولت دستور همسان‌سازی حقوق‌ها را داد
  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی خانه کارگر است
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد