Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با کارکنان قضایی و اداری شهرستان سیرجان گفت: مردم از مسئولان انتظار کار و خدمت رسانی دارند و با وجود تمامی مشکلات و کمبودها، باید خدمات رسانی به مردم به بهترین شکل ممکن انجام شود. 

او افزود: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در سیرجان ۹۶ روز می‌باش و۵ اتهام اول در سیرجان مربوط به سرقت، ضرب و جرح عمدی، توهین و کلاهبرداری می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حمیدی اظهار کرد: ۹۳درصد اوراق قضایی در شهرستان سیرجان الکترونیکی ابلاغ می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان گفت: دستگاه قضایی به تناسب افزایش پرونده‌ها و افزایش مراجعه کنندگان امکانات در اختیار ندارد و قوه قضاییه در سال‌های گذشته نتوانسته متناسب با مراجعات، رسالت، مسئولیت و پرونده‌های وارده؛ ساخت و ساز انجام داده و کادر اداری و قضایی جذب کند.

او بیان کرد: اصل این موضوع یک موضوع ملی و سراسری است و در استان کرمان با تلاش مدیران سابق دادگستری وضعیت از نظر ساختمانی در وضعیت مناسب تری به نسبت سایر استان‌ها است.

رییس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد:  تلاش دولت بر این است که در پروژه‌های عمرانی پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی را در اولویت قرار داده و به بهره برداری برسانیم و در سیاست‌های دولت احداث ساختمان‌های جدید در دستور کار قرار نمی‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی تاکید کرد: باید به آینده امیدوار باشیم و با پیگیری‌ها شرایط بهتری را برای همکاران و در نهایت خدمات رسانی بهتر به مردم فراهم کنیم.

او  با اشاره به اینکه شهرستان سیرجان از شهرستان‌های مهم استان به شمار می‌رود، تاکید کرد: باید به این شهرستان توجه خاصی صورت گیرد، زیرا مردم این شهرستان مردم خوب و متدینی هستند و در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهمی را ایفا کرده اند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با تاکید بر اینکه نقش مردم سیرجان در پیروزی انقلاب و ارزش‌های اسلامی نقش بی بدیلی است، گفت: همه ما باید نقش خود به عنوان کارگزار در تراز انقلاب اسلامی را به خوبی ایفا کنیم و باید تلاش کنیم و وظیفه خود را به خوبی و به شکلی جهادگونه و مجاهدانه انجام دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یادآور شد: مردم برای احقاق حق خود به دستگاه قضایی و اجرای عدالت به دادگستری مراجعه می‌کنند و باید به گونه‌ای عمل کنیم که موجب رضایت مندی مردم و خداوند شود.

رئیس شورای قضایی استان کرمان بیان کرد: در مقام برخورد با مردم نباید بین شاکی و متهم و خواهان و خوانده و مجرم و غیرمجرم تفاوتی قائل شد، زیرا این افراد همه انسان هستند و همه هم دین و هم کیش ما هستند و حتی اگر جرم وتخلفی انجام داده اند عدالت ایجاب می‌کند در پرونده دقیق و ریز مسائل را بررسی کرده و حق ذی حق را بدون کاستی به او برسانیم و این به معنای آن نیست که از محور عدالت خارج شده و برخورد نامناسبی داشته باشیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه باید در کمیت رسیدگی به پرونده‌ها و در کیفیت رسیدگی‌ها توجه لازم صورت گیرد، اظهارداشت: تولید پرونده‌های قضایی ناشی از مسائل اجتماعی است و دستگاه قضایی بار این مسائل را بر دوش دارد و از این رو باید تلاش کنیم در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی گام‌های بلندی برداشته شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ضمن بیان این مطلب که اطاله دادرسی از مشکلاتی است که دستگاه قضایی و مردم را آزار می‌دهد، تصریح کرد: دقت و کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها نباید فدای کمیت و آمار شود و آرای قضایی باید از اتقان و استحکام لازم برخوردار باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری رسیدگی به پرونده حجت الاسلام و المسلمین دستگاه قضایی استان کرمان پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۶۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان

حجت الاسلام حمیدی گفت : در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری استان کرمان در جلسه شورای برنامه ریزی این نهاد از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است.

وی افزود: از این تعداد ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

او اظهار داشت: برنامه محوری در دستور کار صف و ستاد دستگاه قضایی استان قرار دارد و مدیران قضایی باید علاوه بر اجرای برنامه‌ها میزان اثر بخشی آن‌ها را نیز مورد تجزیه، تحلیل و بررسی قرار دهند.

حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد : ما معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راه کار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضایی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان