Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران،سرهنگ جمشید محبت‌خانی از شهادت محیط‌بان برومند نجفی حدود نیم ساعت پیش در مقابل مجتمع قضایی کرمانشاه خبر داد.

 

قاتل حدود ۱۰ تا ۱۵ تیر به محیط بان جلوی دادگاه شلیک کرد


وی افزود: امروز جلسه اعاده دادرسی این محیط بان در دادگاه کرمانشاه بود که او را از زندان برای بازجویی مجدد توسط قاضی پرونده به دادگاه آورده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از پایان جلسه پدر مقتول قبل از محیط بان از اتاق خارج شد و گویی از قبل هماهنگ شده باشد اسلحه کلاشینکف را گرفت و حدود ۱۰ تا ۱۵ تیر به محیط بان جلوی دادگاه شلیک کرد و او شهید شد.

محبت‌خانی در پایان از آخرین وضعیت پرونده شهید نجفی خبر داد و گفت: او به قصاص محکوم شده بود که ما اعتراض کردیم. اعتراض پذیرفته شده بود و در جلسه اعاده دادرسی در دست بررسی بود.

به گزارش صدای ایران،۱۴ مرداد سال ۱۳۹۹ در جریان مواجهه نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست با سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید یک نفر از سرنشینان این خودرو  به دلیل تیراندازی که صورت گرفته جان خود را از دست داد. این اتفاق در منطقه حفاظت شده بیستون و در حد فاصل روستای "سه‌چک" و پادگان حاجی آباد رخ داد و محیط بان برومند نجفی به اتهام قتل زندانی و آبان ماه سال جاری به قصاص محکوم شد.



منبع: صدای ایران

کلیدواژه: برومند نجفی درگذشت شهادت محیط بان محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۶۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محتویات کیف مرتضی مطهری هنگام شهادت؛ از چک برگشتی تا پوند انگلیس +تصویر

شامگاه سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت، ۱۳۵۸ دکتر مرتضی مطهری در حالی که پس از جلسه‌ای (آخرین جلسه‌ی مکتب متاع) ۱ از خانه‌ی دکتر یدالله سحابی (مشاور نخست‌وزیر) واقع در خیابان فخرآباد خارج می‌شد توسط یکی از اعضای گروه فرقان مورد سوءقصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

مجله‌ی جوانان امروز ۵ روز (۱۷ اردیبهشت ۵۸) روز بعد ضمن گزارش جزئیات ماجرا حاشیه‌ای را نیز درباره‌ی آن منتشر کرد که جالب بود. این مجله نوشت:

پاسداران محتویات جیب آقای مطهری را جمع‌آوری کردند که عبارت بود از:

کیف بغلی محتوای ۱۳۳۶۳ ریال پول، ۲۸ پوند انگلیسی، تقویم بزرگ و تقویم کوچک، فیلم و اسلاید، ساعت ژاپنی، ناخن‌گیر، دسته‌کلیدی با ۱۱ کلید، دسته چک بانک ملی شعبه قلهک، یک شیشه قرص ویتامین ب، کلید کوک ساعت دیواری، فیش عوارض نوسازی شهرداری که روز قبل پرداخت کرده بود، فاکتوری مربوط به دبستان نیکان، نامه‌ای برای محمد مطهری به امضای: دوستدار علی، دو نامه هوایی،‌ رسید خیریه ثامن‌الحجج حسینیه همدانیها، رسید ۳ فقره قبض به امضای روح‌الله موسوی (معلوم نیست مربوط به حضرت آیت‌الله خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران است یا شخصی دیگر)، صورت ۴۴ فقره سند از مشهد جاده سنتو چهل کیلومتری مشهد، گزارش خلاصه‌شده از بخش اقتصاد اسلام، نامه دانشکده ادبیات و علوم انسانی، رشد انسان در مارکسیسم و اسلام، نامه بنیاد مستضعفین، نامه به مهندس بازرگان (نخست‌وزیر) به امضای حسین انصاری، چهار عکس رنگی که یکی از آن‌ها از خودش، یکی از آیت‌الله منتظری و ۲ نفر دیگر، مقداری کاغذ سفید، انگشتری عقیق، چک برگشتی از بانک عمران به مبلغ بیست و شش هزار تومان.

پی‌نوشت:

جمعیت متاع مخفف «مکتب تربیتی اجتماعی عملی» است؛ جمعیتی که فعالیت غیرعلنی داشت و برای مسائل اجتماعی تشکیل شده بود و شکل سیاسی نداشت؛ بااین‌حال رنگ‌ورویی مذهبی داشت. از اعضای این گروه می‌توان به مهدی بازرگان، یدالله سحابی، عزت‌الله سحابی، ابراهیم یزدی، مرتضی مطهری، غلامرضا سعیدی، احمد آرام، مهدی حائری‌یزدی، علی ترخانی، مصطفی کتیرایی و عباس تاج اشاره کرد. ازجمله کارهای بی‌سروصدای این جمعیت بنیادگذاری مؤسسه‌هایی مانند شرکت سهامی انتشار، شرکت قلم، انجمن اسلامی مهندسان، انجمن اسلامی پزشکان و انجمن اسلامی معلمین بود. این جمعیت از سال۱۳۳۱ تا ۱۳۵۶ و اوایل ۱۳۵۷ که فعالیت‌های سیاسی اوج گرفته بود، به صورت مرتب به تشکیل جلسه می‌پرداخت؛ تا اینکه به دلیل نبود فرصت کافی رفته‌رفته این جلسه‌ها متوقف شدند. پس از انقلاب نخستین جلسه این جمعیت در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ در خانه دکتر عزت‌الله سحابی برگزار شد – شرق ۱۲ آذر ۱۳۸۰

دیگر خبرها

  • محتویات کیف مرتضی مطهری هنگام شهادت؛ از چک برگشتی تا پوند انگلیس +تصویر
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • محتویات جیب استاد مطهری هنگام شهادت چه بود؟
  • سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • فیلم/ در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین چه گذشت؟