Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-02@12:52:59 GMT

ونیز از کارگردان «داغ سرخ» تجلیل می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۷۰۱۵

ونیز از کارگردان «داغ سرخ» تجلیل می‌کند

جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۲ از والتر هیل کارگردان سازنده «۴۸ ساعت» و «داغ سرخ» با اهدای جایزه افتخاری تجلیل می‌کند.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از هالیوود ریپورتر، والتر هیل کارگردان سرشناس فیلم‌هایی، چون «۴۸ ساعت»، «سلحشوران» و «داغ سرخ» برای ساخت آثارش در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز ۲۰۲۲ تجلیل می‌شود و جایزه کارتیه گلوری برای یک فیلمساز را دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فیلم جدید هیل وسترنی با عنوان «مردن برای یک دلار» با بازی کریستوف والتس، ویلم دفو، ریچل برازنان و بنجامین برت نیز در بخش خارج از رقابتی امسال جشنواره نمایش داده می‌شود.

والتس برنده دو جایزه اسکار در این فیلم در نقش مکس برولند یک جایزه بگیر بازی کرده که در اعماق مکزیک با جو کریبنز با بازی دفو روبه رو می‌شود. کریبنز قماربازی حرفه‌ای، قانون شکن و دشمنی قسم خورده است که والتز سال‌ها پیش او را به زندان فرستاده بود.

جایزه افتخاری ونیز به فیلمسازی اهدا می‌شود که سهمی بدیع در صنعت فیلم معاصر داشته باشد.

هیل ۸۰ ساله که به عنوان احیا کننده فیلم‌های وسترن اکشن شهرت دارد، علاوه بر فیلم‌هایی که خودش خلق کرده در کنار ریدلی اسکات تهیه کننده فیلم علمی- تخیلی و ترسناک «بیگانه» بود و در ۳ دنباله بعدی نیز با وی همکاری کرد. وی به عنوان یکی از فیلمسازانی شناخته می‌شود که در دهه ۱۹۸۰ اولین گام‌ها را برای ساخت فیلم‌های اکشن برداشت. «آرامش جنوبی»، «تعصب شدید» و «جانی خوش تیپ» از دیگر فیلم‌های وی است. وی با فیلم وسترن اکشن «آخرین مرد ایستاده» با بازی بروس ویلیس در سال ۱۹۹۶ نیز موفقیت زیادی تجربه کرد.

مراسم اهدای جایزه به هیل ۶ سپتامبر در سالاگرانده ونیز و پیش از نمایش فیلم جدید وی، برگزار می‌شود.

«مردن برای یک دلار» پاییز امسال در آمریکا و کانادا اکران می‌شود.

پیش از این اعلام شده بود جشنواره فیلم ونیز امسال از کاترین دونو نماد سینمای فرانسه با اعطای جایزه شیر طلایی یک عمر دستاورد هنری قدردانی می‌کند.

هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز از ۳۱ آگوست تا ۱۰ سپتامبر (۹ تا ۱۹ شهریور) برگزار می‌شود. ریاست هیات داوران این دوره را جولیان مور بازیگر برنده جایزه اسکار برعهده دارد و لیلا حاتمی بازیگر ایرانی یکی از داوران بخش مسابقه اصلی این دوره است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سینمای جهان جشنواره فیلم ونیز سینما و تئاتر فیلم ونیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز در «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه

به گزارش قدس آنلاین، جشنواره ولاگ این مدرسه کمک آموزشی با هدف ترویج و تشویق بیشتر دانش‌آموزان به درس خواندن، در این دوره میزبان ولاگ‌‎هایی از دانش‌آموزان سراسر ایران شد. بر این اساس، دانش‌‎آموزان پایه اول تا نهم از یک روز درس خواندن خود با فیلیمومدرسه در قالب اسکول ولاگ (ویدیو درس خواندن)، از خود فیلم گرفته و با انتشار آن در آپارات، در این رویداد شرکت کردند.پ

در بخش آراء مردمی این رویداد هم ۹۷ هزار و ۴۳۱ رأی توسط مردم به ویدیوهای بارگذاری شده، اختصاص پیدا کرد.

میثم حیدری، مدیر اجرایی فیلیمومدرسه در خصوص آثار راه یافته به دومین دوره جشنواره ولاگ، بیان کرد: امسال تعداد شرکت‌کنندگان دو برابر دوره قبل بود و تعداد بینندگان و افرادی که رأی خود را ثبت کردند هم سه برابر شده بود. جریانی که نشان‌دهنده پیوند تکنولوژی با زندگی نسل امروز است و لزوم همراهی بیشتر با این نسل است.
سطح کیفی ولاگ‌های ارسالی هم موضوع دیگری بود که حیدری با اشاره به آن گفت: در بین بیش از ۵۰۰ ولاگ شرکت داده شده در جشنواره، شاید تعداد خیلی کم و انگشت‌شماری از آن‌ها دارای کیفیت مناسب نبودند و بقیه آثار از نظر کیفی در سطح بالایی قرار داشتند.

به گفته مدیر اجرایی فیلیمومدرسه، حضور خود فرد در ویدیو به همراه اجرای خوب و خلاق، داشتن سناریو و داستان در ویدیوها، کادربندی درست، کیفیت بالای ضبط صدا و تدوین با سلیقه و همچنین طراحی کاور مناسب از ملاک‌هایی بودند که در داوری‌ها مورد توجه قرار گرفتند.

همچنین در این دوره به برترین ولاگ سال در دو بخش انتخاب داوران و رأی مردمی، به هر کدام ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق گرفت و به بهترین اجرا و خلاقانه‌ترین ولاگ هم در هر بخش ۵ میلیون تومان اختصاص پیدا کرد.

برگزیدگان و شرکت‌کنندگان دومین دوره جشنواره ولاگ‌‏، از شمال تا جنوب کشور را شامل می‌شدند. اسامی این برگزیدگان نیز به این شرح است: علی ایمانی از گرگان، جایزه نفر اول انتخاب داوران، ابوالفضل حسن زاده از تهران جایزه نفر اول آراء مردمی، نیما فنی‌اصل از بوشهر، جایزه بهترین اجرا، فرید بیات از تهران، جایزه خلاقیت.

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز در «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه
  • جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت
  • تکنیک مهم نیست، دل فیلمساز را می‌خریم
  • محمدحسین لطیفی :تکنیک مهم نیست دل فیلمساز را می‌خریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم
  • محمدحسین لطیفی :تکنیک مهم نیست دل فیلمساز رامی‌خریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم
  • تکنیک مهم نیست دل فیلمساز رامی‌خریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم
  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری