Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@03:21:25 GMT

عقب نشینی آمریکا از تحریم‌های سپاه

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۷۱۹۲

عقب نشینی آمریکا از تحریم‌های سپاه

به گزارش تابناک، عصرایران نوشت: پولیتیکو در گزارش خود نوشته: "در حالی که در بسته پیشنهادی جدید اروپا با هماهنگی نزدیک با مقامات آمریکایی، تحریم‌های سپاه همچنان پابرجا هستند و لغو نمی شوند، اما اثربخشی آنها به شدت محدود می شود.

بنابر گزارش پولینیکو، بر اساس متن پیشنهادی اروپا، اروپایی‌ها و افراد غیرآمریکایی‌ می‌توانند بدون نگرانی از اعمال تحریم‌های آمریکا، با نهادهای اقتصادی تحت نظر سپاه تجارت کنند، به شرطی که شریک تجاری اصلی آنها در فهرست تحریم‌های آمریکا نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عقب نشینی به اروپایی ها و دیگر نهادهای غیرآمریکایی اجازه می دهد بدون نگرانی از تحریم های آمریکا در بسیاری از حوزه ها تجارت گسترده ای با ایران داشته باشند.

مقامات آمریکایی هنوز نظر خود را درباره این بخش از بسته پیشنهادی اروپا اعلام نکرده اند اما پس از مذاکرات اخیر در وین، مقامات واشنگتن بارها حمایت خود را از متن نهایی پیشنهادی اروپا اعلام کرده و گفته اند آماده اند در صورت تمایل تهران به بازگشت به تعهدات برجامی، بار دیگر به این توافق بازگردند.

یک مقام ارشد دولت بایدن در پاسخ به سوال پولیتیکو درباره عقب نشینی از تحریم سپاه در بسته پیشنهادی اروپا گفت: "ما در انظار عمومی مذاکره نمی‌کنیم و در مورد افشاگری‌های احتمالی از مطبوعات اظهار نظر نخواهیم کرد. ما متن نهایی پیشنهادی اتحادیه اروپا را با دقت مطالعه می کنیم و پاسخ خود را در صورت درخواست به آنها ارایه خواهیم کرد. شما دیده اید که چگونه اتحادیه اروپا این متن را به عنوان تلاش نهایی خود برای سازش توصیف کرده است - هیچ کس نباید تعجب کند که این امر مستلزم تصمیم گیری های دشوار برای همه شرکت کنندگان است."


پولیتیکو در ادامه نوشته : " دولت بایدن در صورت پذیرش پیشنهاد اخیر اروپایی ها، به احتمال زیاد با مقاومت شدید در کنگره و فراتر از آن مواجه خواهد شد. بسیاری در کنگره از دادن هرگونه امتیازی به ایران با توجه به تهدیدهای پیگیر این کشور برای نابودی اسراییل و نقشی که در بی ثبات کردن عراق و خاورمیانه گسترده تر ایفا کرده است، محتاط هستند. واشنگتن همچنین نگران افزایش همکاری ایران و روسیه از جمله فروش احتمالی صدها پهپاد ایرانی به مسکو است.

اما اروپا که ایران را یک بازار بزرگ و منبع جذاب تامین انرژی خود می داند، در رویکرد خود به تهران انعطاف پذیرتر بوده است. اتحادیه اروپا و بریتانیا تاکنون به طور مستمر از برجام حمایت کرده اند.

وفاداری اروپا به برجام هم دلایل تجاری دارد و هم دلایل شخصی. دیپلمات‌های ارشد اروپایی سال‌ها برای تدوین توافق اولیه "برجام" وقت گذاشتند و مقامات قاره سبزهمچنان آن را به عنوان دستاورد دیپلماسی اروپایی در دهه‌های اخیر می‌دانند.


اما حتی با توجه به استانداردهای خود اتحادیه اروپا، امتیازاتی که آنها برای بازگرداندن توافق پیشنهاد کرده اند، برای ایران بسیار سخاوتمندانه است.


پیشنهاد اروپا علاوه بر برداشتن فشار اقتصادی از روی سپاه پاسداران، درها را برای تهران باز می کند تا به سرعت از تله یک بن بست درباره پیدا شدن ذرات اورانیوم از ۳ مرکز اعلام نشده این کشور راهی به بیرون بگشاید.

در متن پیشنهادی اروپایی ها امکان بستن پرونده "فعالیت های هسته ای مشکوک" ایران در گذشته، چند ماه پس از احیای توافق هسته ای فراهم شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم عاشورا روز خبرنگار ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج حسین همدانی پولیتیکو واشنگتن مذاکره محرم عاشورا روز خبرنگار ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج حسین همدانی پیشنهادی اروپا اتحادیه اروپا اروپایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه احتمالی لورکوزن به برنامه‌‌های اروپایی بارسلونا

باشگاه بارسلونا باید امیدوار باشد قهرمان جدید بوندس‌لیگا، از رسیدن به فینال رقابت‌های لیگ اروپا باز بماند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بارسلونا اگرچه در این فصل لالیگا دست از قهرمانی شسته، اما یکی از مهمترین اهدافش را که کسب سهمیه لیگ قهرمانان بوده، محقق کرده است. با این وجود برنامه‌های تیم ژاوی هرناندس برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان ممکن است دستخوش تغییراتی شود که دیگر به خودش و جایگاهی که در پایان فصل در جدول لالیگا خواهد داشت، وابسته نیست.

افزایش تعداد تیم‌ها در نسخه جدید لیگ قهرمانان اروپا از 26 به 32 تیم، سبب ایجاد تغییراتی در شیوه چیدمان تیم‌ها در مرحله گروهی شده است که براساس آن در حال حاضر بارسلونا در گلدان یک یعنی جزو سرگروه‌ها قرار دارد، اما ماندن کاتالان‌ها در این جایگاه قطعی نیست و نتایج بازی‌های باقیمانده از رقابت‌های اروپایی فصل جاری می‌تواند آن را تغییر دهد.

پیروزی بارسلونا برابر والنسیا با هت‌تریک لواندوفسکی

 

مهمترین و احتمالاً بدترین اتفاقی که ممکن است برای شاگردان ژاوی هرناندس رخ دهد، قهرمانی بایرلورکوزن در رقابت‌های لیگ اروپای فصل جاری است، اما نه فقط قهرمانی بلکه نباختن این تیم در 90 دقیقه معمول فینال لیگ اروپا نیز به ضرر بارسلونا تمام می‌شود. قهرمان جدید بوندس‌لیگا که در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا رم را در ایتالیا با نتیجه 2 بر صفر شکست داد، در صورت یکسره کردن نماینده سری A در بازی برگشت و صعود به فینال، در رده‌بندی باشگاهی یوفا در فصل 24-2023 با بارسلونا برابر خواهد شد.

از این رو پیروزی یا حتی تساوی در 90 دقیقه فینال لیگ اروپا امتیازات، نماینده آلمان را افزایش می‌دهد و موجب سبقت گرفتن آن از بارسلونا و جابه‌جایی آن از جمع سرگروه‌ها به گلدان تیم‌های دوم خواهد شد که این اتفاق به طور بالقوه قرعه‌ای دشوارتر را پیش روی ژاوی و مردانش قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضربه احتمالی لورکوزن به برنامه‌‌های اروپایی بارسلونا
  • رده‌بندی جدید لیگ‌های اروپایی؛ سری آ پس از 17 سال در بین دو لیگ برتر اروپا!
  • عقب‌نشینی تل‌آویو از شروط خود در توافق پیشنهادی با مقاومت فلسطین
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است