Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مظفر زارعی ظهر شنبه در جلسه تخصصی مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه ای، اظهار داشت: طبق ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در مورد مالیات‌های قطعی موضوع این قانون و مالیات‌های غیر مستقیم که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد و به ادعای غیرعادلانه بودن مالیات مستندات به مدارک و دلایل کافی از طرف مودی شکایت و تقاضای تجدید رسیدگی شود، وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌تواند پرونده امر را به هیئت جهت رسیدگی ارجاع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این جلسه کمک به اعضای هیئت و دادرسی جهت ارتقای کیفیت عملکرد است، افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری از یک قابلیت هماهنگ و مساوی هیئت‌های استانی حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

معاون مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه ای وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه مقررات ماده ۲۵۱ مکرر به عنوان ابزاری در اختیار وزیر اقتصاد و دارایی است، گفت: چنانچه سقف مالیات از اختیار هیئت‌های استانی عبور کند خود مرکز عالی دادخواهی جهت رسیدگی ورود می‌کند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از اجرای ماده ۲۵۱ مکرر اعتماد عمومی مودیان مالیاتی است، عنوان کرد: مرکز عالی دادخواهی علاوه بر رسیدگی مازاد بر سقف تعیین شده در پرونده‌های استانی، تمامی پرونده‌های استان تهران را بدون هیچ محدودیتی رسیدگی می‌کند.

زارعی ادامه داد: به صورت میانگین در سطح کشور حدود ۲۰ هزار پرونده در سال ثبت شکایت می‌شود که از این میزان ۵۰ درصد مربوط به استان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه برای مرکز عالی دادخواهی کاهش اطاله دادرسی جزو اهداف راهبردی وزیر تعریف شده است، بیان کرد: رسیدگی‌ها در بازه زمانی ۹ ماهه دیده شده لذا امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم در حداقل زمان پرونده‌ها را رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به تدوین دستورالعمل ماده ۲۵۱ مکرر با دستور مقام عالی وزارت، اظهار داشت: تدوین دستورالعمل رسیدگی هیئت‌های استانی جهت جلب رضایت دادرسان و ارتقا کیفیت عملکرد در حوزه دادرسی و هیئت‌های مستشاری نیز در دستور کار قرار دارد.

زارعی با بیان اینکه بررسی آمار عملکرد هیئت مستقر در استان خراسان جنوبی نشان از ارائه خدمات مطلوب اداره کل امور مالیاتی به تکالیف خود در تشخیص و قطعیت مالیات است، افزود: خوشبختانه تعداد شکایت‌های ثبت شده در سامانه ماده ۲۵۱ مکرر در خراسان جنوبی سیر نزولی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ که تشکیل هیئت‌های ۲۵۱ مکرر را داشته ایم استان خراسان جنوبی به لحاظ شکایت‌های ثبت شده رتبه سوم را داشته است، افزود: این رقم در سال ۱۴۰۰ به رتبه بیست و یکم کاهش پیدا کرده که نشان از عملکرد بسیار خوب هیئت در استان دارد.

کد خبر 5562100

منبع: مهر

کلیدواژه: امور مالیاتی خراسان جنوبی شکایت بیرجند محرم 1401 بوشهر عاشورا ویروس کرونا سفر استانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه روز خبرنگار اربعین حسینی عکس استانها مراسم عزاداری آمار کرونا ماه محرم مرکز عالی دادخواهی ماده ۲۵۱ مکرر خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان در قالب کتابی به دو زبان زنده دنیا ترجمه شده و در اختیار سرمایه‌گذاران و تجار قرار می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری با اشاره به نمایشگاه ایران اکسپو 2024 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نمایشگاه ایران اکسپو 2024، اتفاق بی‌نظیر همدلی و همراهی بخش خصوصی و دولتی را شاهد هستیم. 

وی تصریح کرد: از روز گذشته که نمایشگاه افتتاح شد، نشست‌های دو جانبه‌ای بین بخش خصوصی خراسان جنوبی و دیگر استان‌ها برگزار شده که نتایج امیدوارکننده‌ای به همراه داشته است. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به حضور 84 کشور دنیا در این نمایشگاه گفت: حضور هیئت‌هایی از کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان، کانادا، ترکیه و... در پاویون خراسان جنوبی با مذاکره‌های خوبی همراه بود. 

جعفری به حضور نماینده وزارت خارجه در استان در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: برای استفاده حداکثری از حضور هیئت‌های تجاری و کنسولی برنامه‌ریزی شده است. 

وی از حضور هیئت مدیره اتاق بازرگانی و اتاق تعاون استان در نمایشگاه خبر داد و ادامه داد: برقراری ارتباط با تجار و سرمایه‌گذاران دیگر استان‌ها و حتی در حوزه بین‌المللی هم در دستور کار است. 

به گفته وی؛ نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اکسپو 2024، فرصت مناسبی برای عرضه و معرفی تمام ظرفیت‌های استان به ویژه سه زنجیره ارزش گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت است. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: 110 فرصت اقتصادی خراسان جنوبی در قالب کتابی به دو زبان زنده دنیا ترجمه شده و در اختیار سرمایه‌گذاران و تجار قرار می‌گیرد. 

جعفری ادامه داد: زنجیره‌های ارزش استان (گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت) هم به 5 زبان ترجمه شده‌اند. برای کتاب‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری و زنجیره‌های ارزش استان بارکد -رمزینه - تعریف شده است و این رمزینه‌ها دسترسی افراد به اطلاعات کامل و جامع درباره ظرفیت‌های استان را تسهیل می‌کند. 

به گفته وی؛ 40 شرکت سرمایه گذاری در حوزه زنجیره‌های ارزش و 60 هیئت تجاری از خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور دارند. 

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری