Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند روز پس از آنکه سفیر اوکراین در ترکیه گفت که شرکت ترکیه‌ای عامل تولید پهپادهای بیرقدار موسوم به شرکت بایکار ماکینا برنامه ساخت یک کارخانه در اوکراین را دارد، مدیرکل این شرکت از برنامه آن برای تولید مدل جدید پهپاد مافوق صوت "بیرقدار قزل آلما" در این کارخانه در دست احداث خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از پایگاه نیوز.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ای‌ام، هالوک بایراکتار، مدیرکل شرکت بایکار ماکینا بیان کرد، این شرکت برنامه‌ریزی کرده تا در کارخانه‌ای که در اوکراین در دست احداث دارد علاوه بر پهپادهای بیرقدار تی.بی.۲ و بیرقدار آکینجی،  پهپاد جدید مدل بیرقدار قزل آلما را هم تولید کند.

این شرکت ترکیه‌ای در ۱۶ مارس ساخت نمونه اولیه پهپاد مدل قزل آلما را شروع کرد. اولین پرواز پهپادهای این مدل برای سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است. بر اساس یک قرار داد امضا شده در نوامبر ۲۰۲۱ تامین‌کننده موتور توربوجت AI-۳۲۲F این پهپادها شرکت دولتی اوکراینی "ایوچنکو-پراگرس" است.

این مدیرکل همچنین تایید کرد که شرکتش در حال حاضر ساخت کارخانه تولید پهپادهای بیرقدار در ترکیه را آغاز کرده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در تاریخ سوم فوریه سفری به شهر کی‌یف داشت. در جریان این سفر وی، هشت سند توافق بین دولت‌ها از جمله توافقنامه همکاری در زمینه‌های فناوری پیشرفته، هوانوردی و حوزه فضا امضا شد که همچنین ساخت کارخانه مخصوص تولید و نگهداری پهپادهای بیرقدار در اوکراین را نیز در نظر گرفت. در ۱۹ ژوئیه، کابینه وزیران دولت اوکراین پیش‌نویس قانون مربوط به تایید توافقنامه با ترکیه را تصویب کرد. در هشتم اوت، وسیل بودنار سفیر اوکراین در ترکیه گفت که شرکت بایکار ماکینا یک قطعه زمین در اوکراین برای ساخت کارخانه‌اش خریداری کرده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ترکیه ، رجب طیب اردوغان ، اوکراین ، پهپادهای بیرقدار

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ترکیه رجب طیب اردوغان اوکراین پهپادهای بیرقدار پهپادهای بیرقدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد


به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، کارخانه ذوب آهن اسدآباد در کیلومتر ۴۵ جاده همدان - سنندج واقع شده است و کاهش محرومیت و صنعتی شدن استان، ایجاد تحول اقتصادی و اجتماعی در همدان و استان‌های مجاور، امکان ایجاد و توسعه صنایع آهن در منطقه و صرفه‌جویی ارزی، از جمله اهداف احداث این کارخانه است. 
طرح این واحد راکد در سال ۹۰ با تولید شمش چدن افتتاح و به بهره برداری رسید که بعد از  گذشت سه ماه به علت عدم صرفه اقتصادی  شمش چدن برای تغییر خط تولید طرح از شمش چدن به فرومنگنز و دیگر مشکلات تعطیل و راکد شد و در سال ۱۴۰۰ با واگذاری طرح به بخش خصوصی پس از ۱۰ سال غیر فعال بودن طرح فوق، قرار شد که احیاء و به چرخه تولید باز گردد، اما به گفته شهروند خبرنگار ما مردم منطقه همچنان منتظر بهره برداری این طرح برای اشتغال جوانان منطقه هستند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
سلام، اگه میشه یه پیگیری از ذوب آهن اسدآباد بکنید، که سه سال پیش هشت ونیم میلیون یورو پول گرفتن که شرکت راه اندازی کنن، ولی الان بعد سه سال ۲۵۰ نفر بیکار کردن، شرکت تعطیل است.

دیگر خبرها

  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • تصاویر فوق العاده از حمله پهپادهای تهاجمی روسیه به اهداف نظامی در اوکراین | ویدئو
  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد
  • یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور
  • تجارت جدید اسطوره؛ لیونل مسی با شکل و شمایلی متفاوت در حال بازدید از کارخانه تولید آب آشامیدنی / فیلم
  • (عکس) شغل جدید لیونل مسی چیست؟
  • افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»