Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک: رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در خصوص برگزاری آزمون شفاهی به «تابناک» گفت: ما آزمون شفاهی نداریم بلکه گزینش داریم و قانون ما را موظف به اجرای آن کرده است. افرادی که با مال و جان و ناموس مردم در ارتباط هستند باید گزینش شوند که همانگونه که گفتم این امر یک تکلیف قانونی است و دقت نظر لازم دارد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با اشاره به اعلام نشدن نتایج آزمون وکالت این مرکز گفت: تأخیری که ایجاد شده به دلیل تفسیر از ماده قانونی است و امر عجیبی محسوب نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین مورد قوه قضاییه هم بر اساس قانون وظایف نظارتی دارد که باید عمل شود.

 حسن عبدلیان پور در نشست خبری امروز ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: امسال روز خبرنگار با روز عاشورا مصادف شده بود و بزرگترین خبررسان صحنه کربلا حضرت زینب(س) بود و شباهت به کاری دارد که خبرنگاران آن را انجام می دهند و حضرت زینب (س) تبیین کننده قیام و نهضت عاشورا بود. بزرگترین رسالتی که یک فرد برعهده داشت اطلاع رسانی صحیح بود که حضرت زینب(س) آن را انجام دادند.

وکالت تخصصی موجب کاهش اطاله دادرسی خواهد شد

وی با اشاره به اینکه وکالت تخصصی موضوع مهمی است، گفت: ما در ۷ دپارتمان و ۳۷ زیر مجموعه آن را دنبال می کنیم و با وکالت تخصصی و طرحی که مرکز وکلا پیاده کرده است؛ قول می دهیم که حجم ورودی پرونده‌ها و اطاله دادرسی حل می شود و وکالت تخصصی خواهد شد.

وکالت خانواده توسط مرکز وکلای قوه قضاییه پیگیری می شود

عبدلیان پور ادامه داد: وکالت خانواده هم موضوع مهم دیگری است که آن را دنبال می کنیم و اگر فرهنگ استفاده وکیل در خانواده ها جا بیفتد و برای حل مشکلات به وکیل رجوع کنند، حجم ورودی پرونده‌ها به دادگاه کاهش می یابد و ان شاالله این دوموضوع مهم محقق می شود.

برای آموش حقوق همگانی در مدارس کشور برنامه داریم

وی ادامه داد: در ۳۰۰ مسجد وکلای ما حضور دارند و ما در کنار مردمیم. همچنین با وزارت آموزش و پرورش نشست خوبی داشتیم تا وکلای ما به صورت پایلوت آن را شروع کنند و در مدارس حضور داشته و آموزش های حقوقی در سطوح مختلف برای فرزندانمان دهند و این امر خوبی است که تحول خوبی در نظام حقوقی کشور است‌ و از مقطع ابتدایی آن را شروع کردیم و مواردی که نیاز به یادگیری داشته باشد آن را انجام می دهیم. همچنین با شهرداری‌ها و سرای محله همکاری داریم.

مردم سوالات حقوقی خود را از سامانه تلفنی 129 پیگیری کنند

وی ادامه داد: سامانه ۱۲۹ مرکز وکلای قوه قضاییه پاسخگو است و مردم می توانند امور حقوقی خود را به راحتی از منزل با تلفن دنبال کنند. این سامانه در حال بروز رسانی است.

عبدلیان پور ادامه داد: وکالت معاضدتی و تسخیری هم دنبال می کنیم و عزیزان ما در کل کشور آن را پیگیری می کنند و انجام می دهند. همین کاری که در مسجد انجام می دهیم است و همین امشب در مسجد هستیم و بنده هم حضور دارم و ۲۰ الی ۳۰ وکیل به صورت معاضدتی به مردم کمک می کنند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه تصریح کرد: ما شعاری داریم که "حقوق برای همه" است. کلیپ های یک دقیقه ای طراحی کردیم و متخصص و وکیل و استاد و قاضی در این کلیپ ها حضور دارند و توضیح می دهند که فرهنگ حقوقی مردم بالاتر رود.

درباره صدور مجوزها نامه یا تذکری دریافت نکرده ایم

عبدلیان پور درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیراً وزارت اقتصاد لیستی از فهرست دستگاه‌هایی متخلف در صدور مجوزها را به سازمان بازرسی اعلام کرده است که نام مرکز وکلای قوه قضائیه هم در این لیست دیده می‌شود، آیا به سازمان بازرسی توضیح دادید؟ گفت: سازمان بازرسی تا این لحظه توضیحاتی از ما نخواسته و اگر بخواهند قطعاً اعلام می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت اعلام نتایج برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: یک سری استعلامات از سازمان سنجش در این رابطه اخذ و رایزنی‌هایی با نمایندگان مجلس شده است. همه تلاش ما این است که حقی از کسی ضایع نشود و اگر تأخیری در اعلام نتایج آزمون وکالت صورت گرفته است تا بخشی طبیعی است و اگر بیشتر از این طول بکشد به دلیل برخی استعلامات است و ان‌شاءالله با یک تعامل خوب مسئله حل می‌شود.وی تاکید کرد: سعی می‌کنیم‌ نتایج آزمون در آینده‌ای خیلی نزدیک، اعلام شود.

درمورد آزمون مرکز وکلا باید «مر قانون» اجرا شود

عبدلیان پور ادامه داد: هیچ فشاری در خصوص نتایج آزمون بر مرکز وکلا وارد نیست و صحبت ما این است که قانون باید به درستی اجرا شود و مر قانون باید رعایت شود. اگر مر قانون بگوید ۳ هزار تا آن را انجام می‌دهیم و اگر بگوید ۳۰ هزار پذیرفته باز هم انجام می‌دهیم. تأخیری که ایجاد شده به دلیل تفسیر از ماده قانونی است و امر عجیبی محسوب نمی‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم عاشورا ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج حسین همدانی سلمان رشدی مرکز وکلا قوه قضاییه آزمون وکالت محرم عاشورا ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج حسین همدانی سلمان رشدی مرکز وکلای قوه انجام می دهیم وکالت تخصصی عبدلیان پور نتایج آزمون آن را انجام قوه قضاییه مرکز وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان با اشاره به آغاز طرح پایش پرونده‌های اجرای احکام گفت: در این طرح پرونده‌های مربوط به قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز که سال‌های گذشته مختومه شده است؛ به طور ویژه دوباره بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، محمود اسپانلو در جمع دادستان‌های گلستان و معاون قضایی دادستان کل کشور اظهار کرد: طرح پایش پرونده‌های اجرای احکام آغاز شده است که در این طرح همه پرونده‌های موجود در واحد‌های اجرای احکام استان به ویژه در موارد مربوط به قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز که سال‌های گذشته مختومه شده است، دوباره بررسی و نظارت می‌شود.

وی از تشکیل دفتر پیگیری پرونده‌های مهم و موادمخدر در دادسرای گرگان خبر داد و گفت: با تشکیل این دفتر که اقدام ابتکاری در کشور محسوب می‌شود انسجام و تمرکز بر مبارزه با بینان‌های مالی قاچاقچیان موادمخدر و پرونده‌های مربوط به پولشویی است.

اسپانلو افزود: سال گذشته در نتیجه اقدامات این دفتر که زیر نظر یکی از معاونان دادسرای مرکز استان انجام شد ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد.


دادستان مرکز استان راه اندازی مجتمع شوق زندگی و افزایش ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد اجباری در گرگان و گنبدکاووس را ۲ اقدام مهم و شاخص در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان عنوان کرد.


وی ادامه داد: سال گذشته با همت دادستان‌های سراسر استان ۴۲۹ بازدید میدانی از واحد‌های تولیدی انجام شد که در نتیجه آن مشکلات بخش تولید استان از دستگاه‌های اجرایی پیگیری و رفع شد.

وی ادامه داد: تعیین تکلیف حدود ۲۲ هزار دستگاه موتورسیکلت، خلع ید ۸۰ هکتار جنگل و ۴۹۸ هکتار مرتع، مسدود کردن ۴۵۰ حلقه چاه غیرمجاز، پیگیری لایروبی مسیر خلیج گرگان و خلع ید اسکله بندرترکمن از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان در سال گذشته بود

دیگر خبرها

  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری» + مراحل گزینش و مدارک امتیازآور
  • یکی از مسائل مهم کشور و مردم ما، مقوله عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است
  • نحوه بارگذاری مدارک پذیرفته‌ شدگان آزمون آموزگاری + لینک بارگذاری و مدارک لازم
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری»
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»/ مراحل گزینش و مدارک امتیازآور
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند