Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که مردم از مسئولان انتظار کار و خدمت رسانی دارند، تاکید کرد: تناسب لازم بین حجم پرونده ها و و نیروی انسانی دستگاه قضایی وجود ندارد اما با وجود تمامی مشکلات و کمبودها، باید خدمات رسانی به مردم به بهترین شکل ممکن انجام شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ۲۲ مردادماه در دیدار با کارکنان قضایی و اداری شهرستان سیرجان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش قضات و کارکنان اداری سیرجان بالغ بر ۱۴ هزار و ۸۰۰ پرونده مورد رسیدگی و مختومه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اعلام کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در سیرجان ۹۶ روز است.

وی با اشاره به اینکه پنج اتهام اول در سیرجان مربوط به سرقت،ضرب و جرح عمدی، توهین و کلاهبرداری است، تصریح کرد: ۹۳ درصد اوراق قضایی در شهرستان سیرجان به صورت الکترونیک ابلاغ می شود.

حمیدی گفت: دستگاه قضایی به تناسب افزایش پرونده ها و افزایش مراجعه کنندگان امکانات در اختیار ندارد و قوه قضاییه در سال های گذشته نتوانسته متناسب با مراجعات، رسالت، مسئولیت و پرونده های وارده؛ ساخت و ساز انجام داده و کادر اداری و قضایی جذب کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به کمبود نیروی اداری و قضایی و فضاهای اداری مناسب، بیان کرد: این یک موضوع ملی و سراسری است و در استان کرمان با تلاش مدیران سابق دادگستری، فضا از نظر ساختمانی در وضعیت مناسب تری به نسبت سایر استان ها است.

وی عنوان کرد: تلاش دولت بر این است که در پروژه های عمرانی پروژه های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی را در اولویت قرار داده و به بهره برداری برسانیم و در سیاست های دولت احداث ساختمان های جدید در دستور کار قرار نمی گیرد.

حمیدی تاکید کرد: باید به آینده امیدوار باشیم و با پیگیری ها شرایط بهتری را برای همکاران و در نهایت خدمات رسانی بهتر به مردم فراهم کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان سیرجان از شهرستان های مهم استان به شمار می رود، تاکید کرد: باید به این شهرستان توجه خاصی صورت گیرد زیرا مردم این شهرستان مردم خوب و متدینی هستند و در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهمی را ایفا کرده اند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با تاکید بر اینکه نقش مردم سیرجان در پیروزی انقلاب و ارزش های اسلامی نقش بی بدیلی است، تاکید کرد: همه ما باید نقش خود به عنوان کارگزار در تراز انقلاب اسلامی را به خوبی ایفا کنیم و باید تلاش کنیم و وظیفه خود را به خوبی و به شکلی جهادگونه و مجاهدانه انجام دهیم.

وی یادآور شد: مردم برای احقاق حق خود به دستگاه قضایی و اجرای عدالت به دادگستری مراجعه می کنند و باید به گونه ای عمل کنیم که موجب رضایت مندی مردم و خداوند شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه باید در کمیت رسیدگی به پرونده ها و در کیفیت رسیدگی ها توجه لازم صورت گیرد، اظهارداشت: تولید پرونده های قضایی ناشی از مسائل اجتماعی است و دستگاه قضایی بار این مسائل را بر دوش دارد و از این رو باید تلاش کنیم در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی گام های بلندی برداشته شود.

وی ضمن بیان این مطلب که اطاله دادرسی از مشکلاتی است که دستگاه قضایی و مردم را آزار می دهد، تصریح کرد: دقت و کیفیت رسیدگی به پرونده ها نباید فدای کمیت و آمار شود و آرای قضایی باید از اتقان و استحکام لازم برخوردار باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه از شعب  قضایی شهرستان سیرجان بازدید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی رئیس کل دادگستری استان کرمان شهرستان سیرجان دستگاه قضایی استان کرمان پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، رئیس دیوان عدالت اداری کشور در بوشهر گفت: معاونان دیوان عدالت اداری برای ارائه مشاوره و بررسی مشکلات و سوالات مردم از دستگاه‌های اجرایی در دادگستری بوشهر حاضر شده‌اند تا مردم این استان بتوانند بدون سفر به تهران، پیگیر شکایت‌های خود باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری افزود: در این سفر دو روزه مردم استان بوشهر در زمینه رسیدگی به پرونده‌ها و تاخیر در اجرای بعضی از احکامی که در مجموعه دیوان عدالت اداری صادر شده و دستگاه‌های اجرایی به هر دلیل در اجرای آن تعلل داشته‌اند و نیز در حوزه اجرای احکام، می‌توانند مشکلات خود را با معاونان دیوان عدالت اداری در میان بگذارند.

وی با بیان این‌که به شکایت مردم در مدت ۱۵ روز پاسخ داده خواهد شد، اضافه کرد: در برخی موارد که مردم تقاضای تسریع در صدور حکم را دارند اگر مشکل و موانع قانونی وجود نداشته باشد در مدت ۱۵ روز حکم صادر خواهد شد.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور بیان داشت: در روز دوم سفر یعنی پنج‌شنبه، سه کارگروه تخصصی با مدیران استانی برگزار می‌شود تا دغدغه‌های مدیران شناسایی و عواملی که موجب تشکیل پرونده و شکایت در دیوان شده، مطرح شود.

وی اظهار کرد: بر اساس آمار، استان بوشهر نسبت استان‌هایی که به لحاظ جمعیتی هم رده هستند ورودی پرونده مناسبی دارد و به‌ویژه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ در بعضی بخش‌ها کاهش ۴۰ درصدی شکایت‌ها را داشته است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز گفت: اطلاع رسانی برای حضور رئیس و معاونان دیوان عدالت اداری کشور از یک ماه قبل انجام شد و افرادی که مشکلاتی داشتند و متقاضی ملاقات حضوری بودند در این مدت نام‌نویسی کردند و برای روز اول ۱۳۰ نفر از سراسر استان نوبت دارند.

مهدی مهرانگیز افزود: در این ملاقات‌ها مردم می‌توانند مشاوره گرفته یا حتی در صورت داشتن شماره پرونده رای بررسی پرونده خود به معاونان اطلاع دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ تشکیل پرونده برای چهره‌هایی که اهمیت عملیات وعده صادق را به مخاطره انداخته بودند/ تشریح آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل/ کشف جرم جدید در پرونده چای دبش
  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده باغ ازگل اعلام شد
  • جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد+ جزئیات | اظهارات مهم سخنگو درباره باغ ازگل و چای دبش؛ دستگاه قضایی در این پرونده‌ها تحت‌ هیچ فشاری نبود