Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@08:23:07 GMT

«پیروز» برای اولین بار خاک را لمس کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۷۴۱۹

«پیروز» برای اولین بار خاک را لمس کرد

براساس تصاویر منتشر شده در فضای مجازی «پیروز» تنها توله یوز باقی مانده از «ایران» و «فیروز» برای اولین بار خاک را در شرایط اسارت لمس کرد.

به گزارش ایمنا، پیروز تنها توله یوز باقی‌مانده از «ایران» و فیروز» که در شرایط تکثیر در اسارت یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری به روش سزارین به دنیا آمده است، روز جمعه (بیست و یکم مردادماه) و پس از سه ماه از تولد، برای اولین بار در فضای باز قرار گرفت، زیر نور خوشید خاک را لمس کرد و از آب روان نوشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گفته‌های غلامرضا ابدالی سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست در حال آماده‌سازی سایت فضای باز در پارک پردیسان برای آشنایی «پیروز» با نور آفتاب و هوای فضای باز در حال آماده‌سازی سایتی در پارک پردیسان بودند که تا شش ماهگی در این سایت رشد کند سپس او را مهر یا اوایل آبان ماه به زیستگاه اصلی خود یعنی سایت توران در سمنان منتقل کنند.

به گفته علیرضا شهرداری یوزبان توله یوز سوم «پیروز» یک یوز تکثیر در اسارت سزارین شده است که کنار مادر خود نیست و از لحظه اول با دست و به‌صورت قطره‌ای شیر خورده است. «پیروز» با مشکلات فراوان که حتی هنوز نگرانی‌های زیادی را به همراه دارد حتی اگر به‌صورت طبیعی به دنیا آمده بود و در کنار مادر شیر مادر را می‌خورد، هرگز قرار نبوده و نیست که به طبیعت آزاد بازگردد و در طبیعت آزاد زندگی کند.

«پیروز» و سایر یوزهایی که در اسارت هستند باید حتماً دست آموز باشند و آموزش ببینند و هیچ ترسی از انسان نداشته باشند و حتی گاهی از دست غذا بخورند تا در مواقع خاص به راحتی بدون بیهوشی او را معاینه کنند و در صورت نیاز به خونگیری، سونوگرافی، نمونه‌گیری ادرار و… و. به‌راحتی این کار را انجام دهند.

منبع: ایسنا

کد خبر 596020

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پیروز توله یوز ایرانی ایران یوز ایرانی توله های یوز ایرانی سه توله یوز ایرانی یوز ایرانی سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست علیرضا شهرداری پارک پردیسان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تساوی مس و پیکان در ۹۰ دقیقه/ انتخاب پیروز بازی در وقت های اضافه

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و پیکان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از ساعت ۱۷:۴۵ و در ورزشگاه شهدای مس رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود مس به پایان رسید.

ترکیب مس: حامد لک، محمد نژاد مهدی، رامتین سلیمان زاده، میثم تیموری، حسن جعفری، جلال‌الدین علی محمدی، فرشید باقری، مهدی ترکمان، سعید واسعی، محمدمهدی محبی و سجاد شهباززاده.

ترکیب پیکان: محمدرضا دیناروند، مبین دهقان، نیما احمدی (۷۵- امیرحسین صدقی)، ایمان اکبری، علی‌اصغر صادقی، ابوالفضل زمانی، علی‌اکبر رنجبر، امیرحسین غلامی، آرش هاشمی، مجتبی حقدوست و امیر شهیم.

تیم فوتبال مس بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه ۴ سجاد شهباززاده در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما دیناروند به خوبی مانع از باز شدن دروازه پیکان شد. پس از آن بازیکنان هر دو تیم بیشتر در میانه‌های زمین توپ را به گردش در می‌آوردند.

جلال‌الدین علی محمدی روی پاس سعید واسعی در دقیقه ۳۲ با ضربه پای راست دروازه دیناروند را باز کرد و گل اول بازی به نام او و تیم مس به ثبت رسید.

در نهایت این بازی در نیمه اول با یک گل خاتمه یافت.

در شروع نیمه دوم تیم پیکان خیلی زود به بازی برگشت و ابوالفضل زمانی موفق شد روی پاس در عرض احمدی و روی غفلت مدافعان مس توپ را وارد دروازه کند تا حساب کار یک بر یک شود. تیم مس موقعیت‌های زیادی را در نیمه دوم از دست داد و هیچکدام از توپ‌های شاگردان محرم نویدکیا به تور دروازه پیکان نچسبید تا برنده بازی در وقت‌های اضافه شناخته شود.

کد خبر 6088730

دیگر خبرها

  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • دختران ایران، تاجیکستان را گلباران کردند
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است
  • دور دوم انتخابات در کرج جدی گرفته شود
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • تساوی مس و پیکان در ۹۰ دقیقه/ انتخاب پیروز بازی در وقت های اضافه
  • پیرترین پدر و مادر‌ها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر است
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند