Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@20:50:29 GMT

تردد خودروهای پلاک تاریخی ممنوع نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۷۴۲۳

تردد خودروهای پلاک تاریخی ممنوع نیست

دبیرخانه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی اعلام کرد: تردد خودروهای دارای «پلاک تاریخی» بلامانع است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، دبیرخانه این شورا در واکنش به برخی خبرها درباره منع تردد و عدم امکان انتقال خودروهای پلاک تاریخی اطلاعیه‌ای را صادر کرده و ضمن تکذیب این اخبار، توضیح داد: «بر اساس آئین‌نامه شماره /۵۰۲۴۳/۷۳۶۷۱ ه مورخ ۱۳۹۵/۶/۱۷ مصوب هیأت وزیران در ماده (۱) و ماده (۴) صراحتاً تردد این دسته از خودروها بلامانع اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروی انتظامی نیز پس از تأیید صلاحیت وسیله‌های نقلیه از سوی کارگروه (شامل نمایندگان پلیس راهور فراجا، وزارتخانه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان و سازمان حفاظت از محیط زیست)، پلاک تاریخی (پلاک قابل تردد) و سند مالکیت برای این دسته از وسیله‌های نقلیه صادر می‌کند.

همچنین موضوع بلامانع بودن تردد شخصی و انفرادی این دسته از خودروها نیز در زمان تدوین دستورالعمل اجرایی موضوع بند (ت) ماده (۳) آئین‌نامه که مسؤولیت تهیه آن در مصوبه هیأت وزیران به کارگروه تفویض شده بود، در تاریخ ۱۳۹۶/۹/۱۹ توسط اعضا کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی با حضور مسؤولان و نمایندگان پلیس راهور فراجا تأیید شده و به تصویب اعضا نیز رسیده است.

ضمناً این دبیرخانه حق پیگیری قانونی خود درباره انتشار اخبار کذب درباره ممنوعیت تردد خودروهای پلاک تاریخی را از طریق مراجع ذی‌صلاح قضائی برای خویش محفوظ دانسته و از مالکان و دارندگان محترم وسایل نقلیه تاریخی تقاضا دارد تا اخبار را صرفاً از طریق رسانه‌های رسمی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی پیگیری کنند.»

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی یادآور شده است: مالکان وسیله‌های نقلیه تاریخی برای دریافت پلاک و شناسنامه تاریخی می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت رسمی این کانون به نشانی WWW.TACI.IR درخواست خود را ثبت کنند.

کد خبر 596024

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محدودیت تردد کانون جهان گردی و اتومبیل رانی خودرو پلاك تاريخي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وسیله های نقلیه نقلیه تاریخی پلاک تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۹۰ هزار و ۳۱۹ لیتر انواع سوخت قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد و ۷۷۳ میلیون ریال در گمرگ پرویزخان شهرستان قصرشیرین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران انتظامی قصرشیرین در گشت زنی‌های هدفمند خود حوالی گمرک پرویزخان و سطح حوزه شهرستان، موفق به شناسایی تعدادی وسایل نقلیه حامل سوخت قاچاق و محل دپو آن‌ها شدند.

وی افزود: در بازرسی‌های انجام گرفته از وسایل نقلیه توقیفی و همچنین محل‌های دپو، ۹۰ هزار و ۳۱۹ لیتر انواع سوخت قاچاق از جمله بنزین و گازوئیل کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ارزش محموله‌های سوختی قاچاق کشف شده را طبق نظر کارشناسان ۲۰ میلیارد و ۷۷۳ میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا چهار نفر نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار حاجیان برخورد با پدیده قاچاق به ویژه سوخت و افراد قاچاقچی را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه در سال جاری عنوان کرد.

کد خبر 750847

دیگر خبرها

  • مسافران آخر هفته بخوانند ؛ محدودیت‌ های ترافیکی جاده های شمالی
  • کشف بیش از ۱۲۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • نصب ۳۵ هزار پلاک‌ آبی هوشمند در منطقه ۵ اصفهان
  • لرزه تردد خودروهای سنگین دوباره روی تن پل تاریخی بابل نشست
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • ۲۲ وسیله ضروری برای زائران حج تمتع
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان