Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اتاق خبر به نقل از  همشهری آنلاین،‌ بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش ۱۸ هزار و ۶۳۶ واحد به رقم یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۱۰۰ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۶۲۸۲ واحد به رقم ۳۹۵ هزار و ۸۸۴ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۵۴۲ هزار میلیارد تومان بالغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معامله‌گران امروز بیش از ۶.۵ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۱۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز بودند، شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۱.۲ درصد رشد کردند، این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۶ درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۱.۵ درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس ۱.۷ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۰.۷۳ درصد نسبت به روز قبل رشد کرد.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، شستا، ملی مس، بانک ملت،‌ایران‌خودرو، بانک پارسیان و کشتیرانی جمهوری اسلامی به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با ۱۱۳ واحد افزایش به رقم ۱۹ هزار و ۲۶۴ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و ۶۲ هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه فرابورس ۳۴۱ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۳.۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۷۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۲ هزار و ۴۸۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای آریا ساسول، بهمن دیزل، فولاد غدیر ایرانیان، صبا تأمین، بانک دی و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد پالایش نفت شیراز بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

این روزها خبرهای خوبی از فضای سیاسی و مذاکرات به گوش می‌رسد، از طرفی منابعی از صندوق توسعه ملی برای صندوق توسعه و تثبیت بازار اختصاص داده شده است که چشم‌انداز خوبی برای حمایت از بازار به شمار می‌رود.

سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است، اما کسانی که در این بازار تحت تأثیر جو قرار نگیرد و سهام خود را با زیان نفروشند می‌توانند در آینده پاداش‌هایی از قبیل سود سهام، حق‌تقدم و افزایش قیمت سهام دریافت کنند.

در عین حال ریسک و نوسان یعنی سود و زیان جزء ذات بازار سرمایه است و هیچ کس نمی‌تواند از بازار سرمایه فقط سودآوری را انتظار داشته باشد.

یکی از مشکلات بازار از جمله صنعت لاستیک و تایر سازی، به گفته فعالان این صنعت این است که قیمت مواد اولیه آنها شناور است و با رشد ۷۷ درصدی همراه شده اما نرخ محصول یعنی تایر مشمول قیمت گذاری شده و با ۳۰ درصد همراه است که باعث زیان این صنعت شده است.

 

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: میلیارد تومان شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با صندوق پوشش ریسک گفت: تمام کار‌های آن انجام شده و منتظر مجوز نهایی سازمان بورس هستیم تا به امید خدا مراسم رونمایی از صندوق پوشش ریسک را داشته باشیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان برای رونمایی از این صندوق زمان دقیقی را اعلام کرد؟ گفت: تعیین کننده این موضوع سازمان بورس است.

گودرزی در رابطه با اهمیت صندوق پوشش ریسک هم اظهار کرد: مهم‌ترین فاکتور صندوق پوشش را باید این گونه مطرح کرد که کسانی که علاقمند هستند در بازار‌های نوین معامله کنند ولی دانش کافی ندارند و همچنین حاضر هستند سطح ریسک بالایی را تحمل کنند، می‌توانند با سرمایه گذاری در این نوع صندوق‌ها در بازار‌های مشتقه بدون این که بخواهند دانش خیلی تخصصی داشته باشند فعال شوند.

او افزود: صندوق‌های پوشش ریسک کمک می‌کنند به شکل غیر مستقیم مردم از بازار‌های مشتقه استفاده کنند و از دانش و تجربه متخصصان بازار سرمایه برای کسب بازده متناسب با ریسک خود بهره ببرند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد
  • بازار داغ سلفی در تمرین استقلال
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • تکلیف سقوط یک تیم امروز قطعی می‌شود!
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد