Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدسبحان حسنی روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا با بیان اینکه اهتمام دولت سیزدهم برای مهار کرونا اظهار داشت: با تلاش و اهتمام دولت سیزدهم آمار مبتلایان و فوتی ها به صفر رسید.

وی افزود: اما در شرایط فعلی و با سویه جدید کرونا، چه در سطح جهان و کشور و به تبع آن در استان ایلام نیز شاهد افزایش تعداد مبتلایان و افزایش مرگ و میر به نسبت هفته های گذشته هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار ایلام با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان و فوتی ها تاکید کرد: ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن، بیش از ایام گذشته ضروری است.

حسنی با تأکید بر نقش مهم رسانه ها و صداوسیما در آگاهی بخشی و رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق دُز یادآور، افزود: افرادیکه فاصله زمانی تزریق واکسن آنها از ۶ ماه گذشته، ضرورت دارد نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند. 

وی همچنین بر ضرورت استفاده از ماسک در جلسات اداری و مشارکت ادارات و ارگان ها و سازمان های خصوصی و دولتی در تزریق واکسیناسیون پرسنل تاکید کرد.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: با توجه به حجم مسافران ورودی و خروجی، باید پروتکل های بهداشتی توسط مسافران رعایت و برگزاری مراسمات با تجمعات بالا ترجیحا در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار شود.

حسنی افزود: همچنین در خصوص تست گیری از زوار برگشتی، متناسب با میزان جمعیت و افزایش نیروی متخصص باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با اشاره به طرح ارزشمند شهید سلیمانی گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایلام در صورت نیاز از این ظرفیت که در گذشته خیلی مؤثر واقع شد، استفاده نماید.

وی اضافه کرد: امیدواریم با همکاری مردم و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شاهد گسترش این بیماری و اعمال محدودیت‌ها نباشیم و از هر گونه عادی انگاری باید پرهیز شود.

برچسب‌ها استانداری ایلام ایلام حسن بهرام نیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری ایلام ایلام حسن بهرام نیا استانداری ایلام ایلام حسن بهرام نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است