Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@22:43:29 GMT

نجات مرد زنده به گور شده با شکستن تابوت + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۷۶۲۹

نجات مرد زنده به گور شده با شکستن تابوت + فیلم

‍‍‍‍‍‍

مردی که پس از بیهوش شدن در یک فستیوال محلی در بولیوی زنده به گور شده بود با شکستن تابوت خود را نجات داد. بنا به گزارش دیلی میل، "ویکتور هوگو میکا آلوارز " ۳۰ ساله پس از آنکه با مصرف مشروبات الکلی در فستیوال محلی " قربانی برای مادر زمین " بیهوش شد خود را در یک تابوت در فاصله ۵۰ مایلی محل برپایی فستیوال دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق در شب ۵ آگوست و پس از آنکه ویکتور در تابوت از خواب بیدار شد رخ داد.

ویکتور هنگامی که خود را در درون این تابوت محبوس دید تلاش خود را برای شکستن آن آغاز کرد و سرانجام موفق خروج از آن شد. شرکت کنندگان در این فستیوال که در اِل آلتو بولیوی برگزار شد هوگو را در درون یک تابوت گذاشته و او را در فاصله ۵۰ مایلی محل برپایی فستیوال رها کرده بودند.

بیشتر بخوانید

مردی که از مُردن خودش خبر نداشت!

در فستیوال " مادر زمین "، شرکت کنندگان از الهه زمین و باروری قدردانی کرده و در آنجا هدایایی که "سولو " شناخته می‌شود به سیاره تقدیم می‌کنند. بومی‌های محلی بر این باورند که الله زمین در ماه اگوست دهان خود را برای دریافت هدایا باز کرده و به همین دلیل آن‌ها هدایای مختلفی از حیوانات زنده گرفته تا جنین گوسفند و همچنین برگ‌های کاکائو و شیرینی را تقدیم آن می‌کنند.

این جوان ۳۰ ساله به یک خبرگزاری محلی بولیوی گفت: «شب گذشته من در این مراسم شرکت کرده بودم. چیز زیادی به خاطر نمی‌اورم. فقط یادم است که در تختخواب بودم. من شب برای ادرار کردن از خواب بیدار شدم، اما دیدم قادر به تکان خوردن نیستم. با فشار زیاد موفق به شکستن شیشه تابوت شدم و خودم را از آنجا بیرون آوردم.»

ویکتور بر این باور است که این اقدام از سوی شرکت کنندگان در این فستیوال انجام شده و او را به عنوان یک سولو زنده به گور شده برای مادر زمین قربانی کرده بودند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی اخبار داغ فضای مجازی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبش قبر زنده به گور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، گروهی از محققان به سرپرستی دانشگاه ساری در انگلیس تلاش کرده اند محتوای چربی (لیپیدها) موجود در سلول‌های سرطانی را مشاهده و مطالعه کنند. 

این فناوری نوین با همکاری پژوهشگران دانشگاه کالج لندن، شرکت داروسازی GSK و شرکت‌های «یوکوگاوا» «Yokogawa» و «سایکس» «Sciex» توسعه یافته است.

نظارت بر محتوای چربی

لیپید‌ها اجزای مهمی در سلول‌ها هستند و به سلول‌های سرطانی اجازه رشد، تکثیر و متاستاز را می‌دهند.

پژوهشگران از سامانه تک سلولی شرکت یوکوگاوا موسوم به SS۲۰۰۰ استفاده و سلول‌های سرطانی منفرد را از یک ظرف کشت شیشه‌ای نمونه برداری کردند. این سامانه‌ی نوآورانه، سلول‌های زنده منفرد را با استفاده از لوله‌های کوچک استخراج می‌کند و امکان بررسی دقیق را فراهم می‌آورد.

عرض این لوله‌ها به سختی ۱۰ میکرومتر یعنی نصف قطر نازک‌ترین موی انسان است.

در گام بعدی، محققان با رنگ آمیزی این سلول‌ها با رنگ فلورسنت، توانستند قطرات لیپید را در طول آزمایش بررسی کنند. آنها سپس با سایکس برای ایجاد یک رویکرد جدید طیف سنجی جرمی همکاری کرده و توانستند لیپید‌ها را شکسته و ساختار واقعی سلول را مشخص کنند.

کل این فرآیند به مشاهده چگونگی تکامل سلول‌های سرطانی در پاسخ به تغییرات محیط اطراف منجر شد.

مجریان این مطالعه از دانشکده شیمی و مهندسی شیمی دانشگاه ساری می‌گویند مشکل سلول‌های سرطانی این است که «هیچ دو سلولی شبیه هم نیستند» و همین موضوع طراحی یک درمان مطلوب را سخت‌تر می‌کند، زیرا برخی از سلول‌ها همیشه بیش از سایرین در مقابل درمان مقاومت می‌کنند.

با این حال، همیشه ثابت شده مطالعه سلول‌های زنده با جزئیات کافی برای درک واقعی ساختارشان پس از خارج کردن آنها از محیط طبیعی، دشوار است.

به همین دلیل نمونه برداری سلول‌های زنده زیر میکروسکوپ و بررسی یک به یک محتوای چربی آنها برای محققان همیشه جذاب و هیجان انگیز بوده است.

دانشمندان همچنین از این رویکرد جدید برای مطالعه مولکول‌های چربی لیپید‌ها در چندین سلول سرطانی استفاده کردند. جالب است که محققان تفاوت‌هایی را در ویژگی‌های لیپیدی سلول‌های مختلف شناسایی کردند.

مجریان این پژوهش ادعا می‌کنند روش آنها راه را برای مطالعه سلول‌های سرطانی با جزئیاتی که قبلا دیده نشده هموار می‌کند. یک روز، ممکن است بتوان نحوه تعامل تک سلول‌های سرطانی را با سلول‌های اطرافش مشاهده کرد؛ پیشرفتی که به ارائه درمان‌های جدید و هدفمندتر منجر خواهد شد.

این شیوه فناورانه می‌تواند شناخت ارزشمندی از چگونگی پاسخ انواع سرطان به درمان‌ها ارائه داده و به پزشکان در درک تاثیر پرتو درمانی سلول‌ها کمک کند، به ویژه اینکه چگونه برخی از سلول‌های سرطانی در برابر پرتودرمانی مقاومت می‌کنند؛ مقاومتی که می‌تواند منجر به عود سرطان شود.

این یافته‌ها در مجله Analytical Chemistry منتشر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی در مصر
  • مصر/ کشف 1118 عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی
  • نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند
  • مردی که «کمجان» را زنده کرد/ دیدار با سیروس زارع که زندگی‌اش را وقف نجات یکی از تالاب‌های کشورمان کرده است
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • تغییرات نیم‌فصل مس را نجات داد/ شاکله اصلی تیم برای فصل آینده حفظ می‌شود
  • «زنده باد درخت» بر روی بیلبورد‌های پایتخت