Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود مهدویان فر، روز شنبه در نشست خبری به مناسبت "روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی" افزود: پیشتر، این مدت حدود پنج ماه بود که با اقدامات صورت گرفته، کاهش یافت. 

وی اضافه کرد: در استان اصفهان، یک هزار و ۸۰۰ مجموعه سازمان مردم نهاد مُشتمل بر خیریه و غیرخیریه مشغول فعالیت هستند که ۷۵۰ مجوز آنها مربوط به خیریه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: سه هزار کانون فرهنگی مساجد، پنج هزار و ۵۰۰ تشکل دینی و مذهبی، سه هزار پایگاه بسیج و ۲ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی و ۵۰۰ مرکز نیکوکاری بعنوان دیگر مراکز با محوریت کار مردمی، خدمات مختلف را ارائه می‌دهند. 

مهدویان فر خاطرنشان کرد: شورای حمایت و توسعه مشارکت‌های سازمان‌های مردم نهاد استان در استانداری بدنبال سیاستگذاری واحد و همچنین توسعه کمی و کیفی مُتوازن است تا به این وسیله بتوان چالش‌های جامعه و مشکلات بخش‌های گوناگون را با کمک تشکل‌های مردمی رفع کرد. 

وی افزود: در این استان موضوعاتی همچون خانواده، آسیب‌های اجتماعی، سواد رسانه‌ای و اشتغال، بیشتر از سوی تشکل‌های مردمی مورد توجه قرار گرفته است. 
مدیرکل اجتماعی استانداری اصفهان با تاکید بر ضرورت حمایت همه جانبه از فعالیت‌های مردمی گفت: بالغ بر ۳۰ درصد از سازمان‌های مردم نهاد استان که در دولت قبل غیرفعال شده بودند، دوباره فعال‌ شدند تا به چرخه ارائه خدمات بازگردند. 

مهدویان فر با اشاره به فعالیت جوانان در عرصه‌های مختلف افزود: ۲۷۰ سازمان مردم نهاد استان در حوزه جوانان بکار مشغولند که بی‌شک ظرفیت بالایی دارند بیش از پیش از توان آنها بهره برد. 

وی با بیان اینکه مناطق مختلف استان دارای تعداد متفاوتی از سازمان‌های مردمی است، اظهار داشت: شهرستان‌های اصفهان، کاشان و نجف آباد، بیشتر این تشکل‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. 

مدیرکل اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه شبکه‌سازی سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند سبب هم‌افزایی و افزایش توان آنها شود، تصریح کرد: این اقدام در بخش جوانان، معلولان، خانواده، کودکان کار و اجتماعی انجام شده است و برای سایر سازمان‌های مردمی نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 

مهدویان فر در باره تخلفات سازمان‌های مردم نهاد نیز گفت: این موضوع در حد نادر است و تاکنون هیچگونه لغو مجوزی نداشته‌ایم. 

وی با تاکید بر نقش انگیزه در اقتدار بیشتر تشکل‌های مردمی ادامه داد: نمی‌توان کارها را با دستور پیش برد بنابراین باید با ترغیب و تشویق و با انگیزه  آفرینی، زمینه فعالیت بیشتر مردم در امور مختلف را فراهم کرد. 

وی با اشاره به کثرت مردم ساکن در مناطق حاشیه‌ای استان افزود: به همین دلیل بخش قابل توجهی از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد به این موضوع اختصاص پیدا کرده است. 

مدیرکل اجتماعی استانداری اصفهان اظهارداشت: در استانداری نیز قرارگاه محرومیت زدایی تشکیل شده است تا بتوان با برنامه‌ها و اقدامات مناسب، گام مثبتی در راه توانمندسازی مناطق محروم برداریم. 

وی تصریح کرد: بزودی بانک اطلاعات جامع از سازمان‌های مردم نهاد فعال استان تشکیل می‌شود اگرچه اطلاعات و آمار و ارقام موجود فعلی نیز راهگشای مشکلات است. 

فعالیت ۴۰ درصد سازمان‌های مردم نهاد اصفهان در مناطق کم برخوردار

همچنین در این نشست، معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: ۴۰ درصد فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های این کلانشهر به مناطق محروم اختصاص دارد. 
مجتبی شاهمرادی افزود: انواع فعالیت‌های اجتماعی فرهنگی مانند توزیع کارت منزلت از کارهایی که در این مناطق انجام می‌گیرد و البته جای کار بیشتری هم وجود دارد. 
شاهمرادی با بیان اینکه توجه به محلات و عدالت منطقه‌ای از رویکردهای شهرداری است، تصریح کرد: بر همین اساس باید برنامه ریزی ویژه‌ای برای مناطق کم برخوردار داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از فعالیت‌های مبتنی بر مردم اضافه کرد: این نهاد تاکنون بالغ بر ۶ میلیارد تومان مشارکت و حمایت مالی از سازمان‌های مردم نهاد داشته است. 
رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در صورت اصلاح بودجه پیش‌بینی شده می‌توان بیش از ۳۰ میلیارد تومان مشارکت نقدی در حمایت از سمن‌ها در حوزه‌های مختلف داشته باشیم، اما در مجموع ارزش مشارکت شهرداری در این بخش به حدود ۶۰ میلیارد تومان می‌رسد. 
رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به شبکه‌سازی بعنوان یکی از مباحث اصلی در تشکل‌های مردمی گفت: این موضوع می‌تواند سبب تجمیع خواسته‌ها و اولویت‌بندی آنها شود. 
وی ادامه داد: این امر سبب تسهیل خدمت رسانی، حل مشکلات و کاهش موازی‌کاری در فعالیت‌های مردمی خواهد شد. 
وی گفت: فعالیت‌های فرهنگی سازمان‌های مردم نهاد در دوره جدید افزایش پیدا کرده است بطوری که برای مثال در عید غدیر ۳۵۰ گروه مختلف برنامه اجرا کردند و ۶۰۰ تشکل مردمی در ۲ هزار برنامه رویداد محور مشارکت داشتند. 
به گزارش ایرنا، این نشست به مناسبت "روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی" در محل کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

برچسب‌ها سازمان های مردم نهاد شهرداری اصفهان استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان های مردم نهاد شهرداری اصفهان استانداری اصفهان سازمان های مردم نهاد شهرداری اصفهان استانداری اصفهان مدیرکل اجتماعی استانداری اصفهان سازمان های مردم نهاد سازمان های مردم شهرداری اصفهان تشکل های مردمی مهدویان فر تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۲ هشدار نارنجی و زرد با وقوع تندباد لحظه‌ای و رعدوبرق در اصفهان

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور سطح نارنجی و زرد از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری همرفتی و محلی همراه با وزش تندباد لحظه‌ای و رعدوبرق در استان خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی به نسبت پایدار تا اواسط فردا بر روی استان است.

وی ادامه داد: بر این اساس به تدریج با ورود سامانه ناپایدار بارشی از سمت غرب و جنوب، ناپایداری تا پایان هفته مورد انتظار است، از امروز تا فردا وضعیت جوی صاف، گاهی افزایش ابر و در ساعات بعدازظهر گاهی وزش تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: از اواخر فردا تا پایان هفته شرایط ابرناکی، گاهی وزش تندباد لحظه‌ای و از روز چهارشنبه بارش باران و رعدوبرق به ویژه در غرب و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود که به تدریج از بعدازظهر بیشتر نواحی استان را فراخواهد گرفت.

امینی درباره صدور هشدار سطح نارنجی با تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری همرفتی و محلی در استان، گفت: فعالیت این سامانه از اوایل روز پنجشنبه آغاز شده و تا اوایل وقت جمعه چهاردهم اردیبهشت با رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد بارش تگرگ همراه است.

وی اظهار کرد: طی این مدت تمام مناطق استان به ویژه اصفهان، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، خوروبیابانک، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، فریدونشهر، گلپایگان، شاهین‌شهر و میمه، نائین، نطنز، اسلام‌آباد موگویی و اردستان، تحت تأثیر این سامانه است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: احتمال جاری شدن رواناب و اختلال در تردد، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی و جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی از مخاطرات این سامانه است.

امینی ادامه داد: احتیاط در سفرهای برون شهری، نداشتن توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از عبور یا توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت حفظ صنعت کشاورزی، توصیه می‌شود.

وی درباره صدور هشدار زرد با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری همرفتی از ظهر روز چهارشنبه تا اواخر وقت جمعه هفته جاری در استان، تصریح کرد: این سامانه با رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در نقاط مستعد بارش تگرگ همراه است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: فعالیت سامانه مذکور طی روز چهارشنبه در مناطق غرب و جنوب استان به ویژه شهرستان‌های بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، شهرضا، فریدونشهر و گلپایگان مورد انتظار است.

امینی با بیان اینکه شدت ناپایداری‌ها طی روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت، پیش‌بینی شده است، گفت: در این مدت تمام مناطق استان به ویژه آران و بیدگل، اردستان، اسلام‌آباد موگویی، انارک، بادرود، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، چوپانان، خوانسار، خوروبیابانک، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، زواره، شهرضا، فریدونشهر، کاشان، کبوترآباد، کوهپایه، گلپایگان، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین‌شهر و میمه، نائین، نجف‌آباد، نطنز، ورزنه تحت تأثیر این سامانه است.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت اینده در بیشتر مناطق دو تا سه درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به درجه ۲۸ سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان‌ خاطرنشان کرد: مهاباد با دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای سه درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 749144

دیگر خبرها

  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • صدور ۲ هشدار نارنجی و زرد با وقوع تندباد لحظه‌ای و رعدوبرق در اصفهان
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود