Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کرد که نشست‌هایی غیررسمی با اعضای دولت جدید کلمبیا داشته است.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری رویترز، «گوستاوو پترو» رئیس جمهوری جدید و چپگرای کلمبیا و «نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا با هدف عادی‌سازی روابط دوجانبه، سفرایی را در پایتخت‌های دو کشور منصوب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاراکاس روابطش را با بوگوتا در ۲۰۱۹ و پس از آن لغو کرد که فعالان اپوزیسیون ونزوئلا تلاش کردند تا از کلمبیا کمک‌های درمانی و غذایی وارد ونزوئلا کنند. دولت مادورو گفته بود که این کودتایی تحت پوشش و مورد حمایت ایالات متحده است.

خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در یک نشست خبری با بیان اینکه مکانیسم‌هایی رسمی برای آغاز صادارت از کلمبیا به ونزوئلا صورت می‌گیرد، گفت: تاکنون ما هیچ چیزی جز نشست‌های غیررسمی نداشته‌ایم.

گوآیدو همچنین تاکید کرد که اپوزیسیون ونزوئلا آماده بازگشت به مذاکرات با دولت کاراکاس هستند که در اوت ۲۰۲۱ در مکزیک آغاز شد اما توسط هیات‌های حزب حاکم در اکتبر به حالت تعلیق درآمد.

دولت ونزوئلا خواستار حل مسائلی از جمله آزادی یک تاجر زندانی در ایالات متحده تا بازگرداندن هواپیمای باری ونزوئلا در آرژانتین شده است.

گوآیدو همچنین گفت، وکلایش مذاکرات معمول را با دارندگان اوراق قرضه ونزوئلایی به عنوان بخشی از استراتژی حفاظت از دارایی‌های این کشور در خارج داشتند.

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا همچنین افزود، وجوه حاصل از خاتمه قرارداد ۱۲۰ میلیون دلاری معاوضه طلا در لندن مسدود خواهد ماند و استفاده از آنها تنها می‌تواند برای طرح‌های بشردوستانه در نظر گرفته شود. در ژوئیه سال جاری میلادی، دیوان عالی انگلیس تلاش‌های دولت ونزوئلا برای کنترل بیش از یک میلیارد دلار ذخایر طلای موجود در "بانک انگلستان" را رد کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ونزوئلا ، خوان گوآیدو ، کلمبیا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ونزوئلا خوان گوآیدو کلمبیا اپوزیسیون ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کارگران نقش بسزایی در تحقق شعار سال دارند و این افراد در رشد تولید در خط مقدم قرار دارند.
حیدری افزود: صنعت نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد و از همین‌رو دولت برنامه‌هایی برای توسعه صنعت و سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی دارد.
وی با بیان اینکه در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت یکی ار محور‌های اصلی سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: ما شاهد انگیزه بالا و تلاش فعالان در عرصه تولید هستیم و باید برای رفاه کارگران تلاش شود.
استاندار گفت: دولت رفع مشکلات کارگران را در دستور کار قرار داده و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است و امید است با این اقدامات انگیزه مضاعفی برای فعالان این عرصه ایجاد شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)