Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا مظفر زارعی روز شنبه در نشست تخصصی رسیدگی و دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای که در اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی برگزار شد افزود: در این راستا رسیدگی به پرونده‌هایی که در هیات‌های دادرسی مطرح است، بازه زمانی ۹ ماه تعیین شده و امیدواریم به این هدف مهم برسیم و هیات‌ها و مجریان کارشناسی ما در حداقل زمان رسیدگی را انجام دهند و آرای مربوطه را صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مرکز عالی دادخواهی مالیاتی طبق مفاد ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، وظیفه دارد به شکایات مودیان مالیاتی که ادعای ناعادلانه بودن مالیات مورد مطالبه را دارند، رسیدگی کند.

معاون مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: باتوجه به دغدغه‌های وزیر اقتصاد و دارایی مبنی بر رضایتمندی مودیان، بخشی از اختیارات وزیر ناشی از مقررات این ماده برای رسیدگی به اعتراضات مودیان تا سقف معین به هیات‌های مصوب در استان‌ها از جمله خراسان جنوبی تفویض شده است.

وی هدف نهای این مرکز را جلب رضایت مودیان اعلام کرد و افزود: می‌خواهیم این اطمینان را به مودیان بدهیم که به شکایات آنان در مقررات مفاد ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیالت‌های مستقیم چنانچه مستندات کافی برای اثبات ادعای خود داشته باشند رسیدگی لازم صورت می‌گیرد و در آرا تجدید نظر می‌شود.

زارعی همکاری با هیات‌های استانی و ارتقای سطح کیفیت در صدور آرا به شکل متناسبی که از حداقل ایرادات فنی برخوردار باشد و ارائه کمک‌های لازم از طریق هیات‌های مستشاری در مرکز به هیات‌های دادرسی استانی را از دیگر اهداف مرکز عالی دادخواهی مالیاتی برشمرد.

وی گفت: چنانچه موردی حین مطالبه مالیاتی و حتی رسیدگی به مراجع دادرسی قبلی، احقاق حق انجام نشده باشد، فرد با مراجعه به سامانه مرکز عالی دادخواهی می‌تواند شکایت خود را مطرح کند تا بار دیگر با نگاه ویژه‌تری طبق مفاد ماده ۲۵۱ مکرر، هیات‌های استانی نسبت به شکایت ورود پیدا کرده و چنانچه سقف مالیات مورد اعتراض از رقم هیات استانی تجاوز کند مرکز عالی دادخواهی بدون هیچ گونه محدودیتی اقدام به رسیدگی می‌کند.

معاون مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای وزارت امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: این مرکز در نهایت می‌خواهد این ذهنیت را برای مودیان ایجاد کند که قطعا رسیدگی‌ها منجر به مطالبه مالیات عادلانه خواهد شد و از طرفی افرادی که قصد فرار مالیاتی را داشته باشند چنانچه از اقدامات قانونی خودشان امتناع کنند در نهایت مالیات حقوق حقه دولت جاری خواهد شد.

وی گفت: سالانه ۲۰ هزار پرونده به این مرکز ارجاع و ثبت شکایت می‌شود که ۵۰ درصد آنها مربوط به استان‌ها است و مرکز علاوه بر رسیدگی مازاد بر سقف تعیین شده برای هیات‌های استانی، به پرونده‌های تهران هم رسیدگی می‌کند.

زارعی اظهار داشت: اخیرا با دستور مقام عالی وزارت امور اقتصاد و دارایی، تدوین آیین‌نامه ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در دست انجام است.

وی گفت: در این راستا تهیه دستورالعمل رسیدگی هیات‌های استانی که در گذشته بوده با توجه به بررسی‌های انجام شده دارای نقایصی بود که در دستورالعمل جدید برطرف می شود تا موجب جلب رضایت دادرسان به لحاظ جبران زحمات آنان و ارتقای کیفیت عملکرد همکاران در حوزه دادرسی و هیات مستشاران شود.

معاون مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: امیدواریم در بازه زمانی ۶ ماه، هم دستورالعمل و هم آیین‌نامه ماده ۲۵۱ مکرر به تایید وزیر اقتصاد برسد و اگر بتوانیم مصوبه هیات وزیران را نیز اخذ کنیم.

وی ادامه داد: بررسی آمار عملکرد هیات‌های مستقر در امور اقتصادی خراسان جنوبی نشان می‌دهد اداره کل امور مالیاتی این استان در تخصیص و قطعیت مالیات و مراجع دادرسی پیشین به خوبی عمل کرده و ورودی پروندها و شکایت ثبت شده در مرکز در حوزه ماده ۲۵۱ مکرر به حداقل رسیده است.

زارعی گفت: با توجه به اینکه از سال ۹۷ امکان طرح شکایت مودیان وجود داشته تعداد شکایت ثبت شده در سامانه ماده ۲۵۱ مکرر سیر نزولی قابل توجهی در خراسان جنوبی داشته است که این نتیجه تاثیر عملکرد اداره کل مالیاتی استان و تمکین مودیان به میزان مطالبه مالیاتی و در نهایت تعامل هیات ماده ۲۵۱ مکرر در استان با مودیان دارد.

برچسب‌ها سازمان امور مالیاتی کشور مالیات خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور مالیات خراسان جنوبی سازمان امور مالیاتی کشور مالیات خراسان جنوبی مرکز عالی دادخواهی مالیاتی امور اقتصادی و دارایی هیات های استانی ماده ۲۵۱ مکرر خراسان جنوبی وزارت امور هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود

 سید هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در راستای خدمت رسانی به اصناف و کسبه و بازاریان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۰ برابر میز‌های خدمت ما افزایش یافته است گفت:  مسئله اصلی ما  استفاده از ظرفیت تبصره ماده ۱۰۰ برای انجام تکالیف و رویکرد در امور وصول مالیات از اصناف بوده که تمام سعی خود را انجام داده ایم که عدالت مالیاتی در بین اصناف برقرار شود و به سادگی و سهولت و سرعت تکالیف مربوط به اخذ مالیات صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به این رویکرد موفق شدیم احکام خوبی نسبت به گسترش ظرفیت تبصره ۱۰۰ اخذ کنیم به طوری که  سقف فروش در تبصره ماده ۱۰۰ را تا سقف ۱۸ میلیارد تومان رساندیم، بیش از ۳ برابر نسبت به سال گذشته  افزایش پیدا کرده است.

سبحانیان بیان کرد:  در راستای توسعه مشوق‌ها  تقسیط‌های بلند مدت  برای کسبه و فعالین اقتصادی که از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده می‌کنند  در نظر گرفته شده که این از موضوعات اصلی مطرح شده در جلسه با اصناف بوده و مقرر شده بخش نامه‌های تبصره ماده ۱۰۰ با نظر و مشارکت اصناف ارائه شود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: با توجه رویکرد‌های جدید مالیات ستانی به سمت سیستمی شدن مالیات در حرکت هستیم و در مراحل دادرسی به سمت استفاده از ضرایب کاهشی رفته ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند