Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

شهردار منطقه ١٣ و فرمانده ستاد پیشگیری و مدیریت بحران گفت: بر اساس سناریو مانور اطفاء حریق و تخلیه امن، نشتی گاز آبدارخانه ناحیه و اتصال سیم برق بر اثر سهل انگاری پرسنل خدمات، منجر به تخریب و آتش سوزی این واحد در طبقه فوقانی ساختمان شهرداری در ناحیه۳ شد.

محمد هادی علی احمدی با بیان اینکه بر اثر حادثه فرضی تعدادی از پرسنل و ارباب رجوع که در ساختمان حضور داشتند دچار ترس و اضطراب شدند، افزود: با اعلام رئیس بحران ناحیه، ساختمان سریعا تخلیه و تعدادی از پرسنل ناحیه که آسیب جزئی دیدند، به محل امن بیرون از ساختمان منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه ادامه داد: تیم عملیاتی واکنش اضطراری (طبق چارت ساختمان)، شریان‌های حیاتی شامل گاز، آب و برق را از شیر اصلی قطع و سریعاً به سایر نهاد‌های عضو ستاد بحران اطلاع دادند و در نهایت با حضور عوامل آتشنشانی، عملیات اطفا انجام و مصدومان برای انتقال به مراکز درمانی و عملیات تریاژ به اورژانس تحویل شدند.

علی احمدی خاطر نشان کرد: علاوه بر مسدود کردن محل حادثه بر اساس سناریو، عوامل اجرایی نیروی انتظامی برای جلوگیری از تجمع شهروندان، امنیت محل حادثه را برقرار و پلیس راهور سریعاً ترافیک محدوده را کنترل کرد.

وی ایجاد هماهنگی بیشتر با سازمان‌ها و نهاد‌های تخصصی، ارزیابی نحوه حضور تیم‌های عملیاتی در محل و بررسی نقاط قوت و ضعف نیرو‌های اجرایی در مواجهه با بحران را از اهداف برگزاری مانور اعلام کرد و افزود: محله حافظیه حدود ١۵٠٠ نفر جمعیت دارد که با تخمین صورت گرفته حوادث این چنینی محدوده  این ساختمان را تا شعاع دو هزار متر تحت تاثیر قرار می‌دهد، از این رو برگزاری چنین مانور‌هایی می‌تواند باعث آمادگی هر چه بیشتر نهاد‌های تخصصی و عوامل ستاد پیشگیری و مدیریت بحران منطقه و کارکنان شود.

شهردارمنطقه ١٣ یادآور شد: پس از پایان مانور، چادر فرماندهی برپا و کارشناسان ستاد بحران منطقه، ناحیه و نهاد‌های تخصصی به بررسی حادثه پیش آمده پرداختند که قطع و خسارت به شریان حیاتی، ترافیک شدید در معابر سواره به دلیل هجوم شهروندان و اختلال در رفت و آمد از پیامد‌های احتمالی مانور اعلام شد که می‌بایست برنامه ریزی برای کنترل آن در حوادث واقعی صورت بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران مانور اطفای حریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۸۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان

به گزارش خبرگزاری سازمان صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان ساعت ۵ و ۴۲ دقیقه صبح امروز، وقوع حریق ساختمان ۴ طبقه در خیابان ویلا، به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی زاهدان گزارش و بلافاصله تیم‌های عملیاتی ایستگاه‌های ۶ و ۹ به محل حادثه اعزام شدند.
حریق در طبقه اول مجتمع به وقوع پیوسته که با حضور به موقع آتش نشانان در لحظات اولیه مهار و ️با توجه به انتشار و تراکم دود در طبقات، عملیات تهویه دود و جستجو همزمان توسط آتش نشانان انجام شد و تمام ساکنین به خارج از ساختمان انتقال داده شدند.
متاسفانه در این حادثه یک نفر از ساکنین دچار سوختگی جزئی شده بود که توسط آتش نشانان به نیرو‌های اورژانس تحویل داده شد.

دیگر خبرها

  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) در حال ترمیم است
  • تخلیه آب از ۸۰ منزل در شهر اصفهان انجام شد
  • حادثه آتش‌سوزی امامزاده‌ابراهیم شفت؛ علت و نقص‌ها
  • تخلیه ناشی از آبگرفتگی‌ منازل و معابر شهری اصفهان با ۱۰۰ تیم عملیاتی
  • ببینید | ۴۰ ساختمان روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان در آتش سوخت
  • مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز
  • آتش‌سوزی در روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان
  • مجمع عمومی ورزش چوگوی ایران برگزار می‌شود