Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرید اصغری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پیش از حضور ما در مجموعه هیات، در کل ۱۲۰ خانه ورزش روستایی در استان وجود دارد، اما برخی از دهیاران و اعضای شورای روستا از آن بی‌اطلاع بودند و زمانی که مدیریت جدید را برعهده گرفتیم، هیچ وسیله‌ای در این خانه‌های ورزش وجود نداشت.

وی بیان کرد: برای سال جاری مجوز احداث ۲۰ خانه ورزش روستایی در استان اخذ شده که تلاش داریم تا پایان سال جاری آنها را به بهره‌برداری برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: خانه ورزش روستایی پیش از دوره جدید، دارای میز پینگ‌پنگ، فوتبال دستی و تاتامی بود که ما معتقدیم امکانات این خانه‌های ورزش باید براساس و متناسب با وضعیت، ظرفیت و پتانسیل روستاها تجهیز شوند.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گلستان گفت: معتقدیم این تجهیزات در هر روستا باید حالت بومی و متناسب با سلایق جوانان و ورزشکاران آن داشته باشد.

بردن پول به سمت والیبال و فوتبال روستایی اشتباه است

اصغری ادامه داد: نگاه ما در ورزش روستایی، برگزاری مسابقات فوتبال و والیبال روستایی نیست، زیرا این رشته‌ها خود هیات مستقل دارند و حتی معتقدیم این هیات‌ها باید برای کشف استعدادها در این رشته‌ها، در روستاها سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: بردن پول تنها به سمت والیبال و فوتبال روستایی اشتباه است، بلکه باید به سمت احیای بازی‌ها، ورزش‌ها و آداب و سنن روستایی که بر جامعه ساکن در آن مناطق تاثیرگذاری دارند، برویم و استعدادها و ظرفیت‌های روستائیان را در این بخش‌ها کشف و برای رشد و شکوفایی آنها، برنامه‌ریزی نماییم.

وی تصریح کرد: اتحادی که با توجه به وجود ۱۷ قوم در جامعه روستایی استان وجود دارد، در کمتر استانی با این تعداد اقوام ایران زمین مشاهده می‌شود که بتوان ورزش‌ها و بازی‌های آنان را احیا کرد.

برگزاری مسابقات و رشته‌های ورزشی بومی محلی مانند هفت‌سنگ، یک قُل دو قُل، چوب‌کشی و حتی طناب‌کشی در گلستان

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گلستان گفت: با احیای بازی‌ها، ورزش‌ها و آداب و سنن روستایی در تلاش هستیم تا بتوانیم توریست ورزشی را در این استان برقرار کنیم و معتقدیم بوم‌گردی تنها غذا و رقص نیست و باید در این بخش کارهای بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: بخشی از وظیفه ما در حوزه بانوان است و با توجه به این که جمعیت زیادی از بانوان در روستاها زندگی می‌کنند، می‌توانیم در این بخش کارها و برنامه‌های زیادی را به ظهور و بروز برسانیم.

وی بیان کرد: در گلستان تحصیلکرده‌های ورزشی بیکاری وجود دارند که حاضر هستند در راستای سلامت و ساختار قامتی زنان روستایی در حوزه ورزش بانوان، با این هیات همکاری کنند.

وی به برگزاری برخی مسابقات و رشته‌های ورزشی مانند هفت‌سنگ، یک قُل دو قُل، چوب‌کشی و حتی طناب‌کشی اشاره کرد و یادآور شد: این مسابقات در سطح استان مورد استقبال عموم به ویژه روستاییان و از همه مهمتر مورد توجه بانوان قرار گرفته، بطوری که در مسابقات چوب‌کشی قهرمانی و انتخابی تیم استان، تعداد ورزشکاران بانوان بیشتر از تعداد مردان بود.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌هاهی بومی و محلی گلستان گفت: شاید این بازی‌ها و مسابقات بیشتر جنبه سرگرمی و دورهمی خانوادگی داشته باشند، اما برخی از همین بازی‌ها و رشته‌های ورزشی، نه تنها لیگ‌ها و مسابقات داخلی و قهرمانی کشور، بلکه رقابت‌های جهانی، بین‌المللی و آسیایی و حتی المپیکی دارند.

اصغری افزود: در بخش کُشتی، پنج کشتی سنتی در استان فعال است که از جمله آن «کُشتیت سنتی باشال» است که زیرمجموعه این هیات قرار دارد و تلاش داریم تا این رشته از رشته‌های مختلف کشتی را به نام استان خود به ثبت برسانیم.

وی یادآور شد: کشتی گورش که ثبت ملی شده، کشتی با شال نیست و مردم باید با اطلاع‌رسانی که از طریق رسانه‌های رسمی و معتبر از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی انجام می‌شود، تفاوت این رشته‌ها را بدانند و به سمت و سوی رشته‌های بومی استان گرایش داشته باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برگزاری مسابقات فوتبال جام پرچم ویژه روستاییان اشاره کرد و گفت: این مسابقات در استان که هزار و ۵۲ روستا دارد، با هزار و ۷۶۴ تیم برگزار خواهد شد و گلستان به لحاظ تعداد تیم‌های شرکت کننده، سومین استان برتر کشور بعد از استان‌های فارس و کرمانشاه هستیم.

برچسب‌ها فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گرگان وزارت ورزش و جوانان خانه ورزرش روستایی گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گرگان وزارت ورزش و جوانان فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گرگان وزارت ورزش و جوانان گلستان ورزش روستایی و بازی خانه ورزش روستایی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۸۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر

دبیر هیئت ورزش‌های همگانی استان کرمان با اشاره به حضور تیم‌های شهرستان‌ها با ۷۰۰ کارمند ورزشکار در مرحله مسابقات استانی گفت: با حضور گرامی رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان و امیر جعفری رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان کرمان به تیم‌های برتر حکم قهرمانی و مدال اهدا شد.

شیردل با اشاره به اینکه تیم‌های اول مسابقات به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند؛ افزود: تیم‌های ادارات شهرستان‌ها شگفتی ساز مسابقات شدند که نشان می‌دهد ظرفیت شهرستان‌ها در  ورزش بسیار عظیم است.

وی نتایج پایانی مرحله استانی مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی به میزبانی شهر کرمان در سه رشته فوتبال گل کوچک آقایان و بانوان، مهارت‌های چالشی آقایان و والیبال به شرح زیر اعلام کرد: 

نتایج مسابقات فوتبال گل بانوان 
آموزش و پرورش ناحیه دو ۱
آموزش و پرورش زرند 0

مقام‌اول: اموزش و پرورش ناحیه ۲
مقام دوم: اموزش و پرورش زرند

نتایج مسابقات فوتبال گل کوچک آقایان:
دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۴
آموزش و پرورش زرند   ۱

مقام اول: دانشگاه علوم پزشکی کرمان
مقام دوم: آموزش و پرورش زرند

نتایج مسابقات مهارت‌های چالشی بانوان:
مقام اول: آموزش و پرورش ناحیه ۲
مقام دوم: آموزش و پرورش سیرجان 
مقام سوم: دانشگاه علوم پزشکی کرمان 


نتایج مهارت‌های چالشی آقایان:
مقام اول: جمعیت هلال احمر بم
مقام دوم: نیروگاه برق کرمان 

نتایج مسابقات والیبال بانوان:
مقام اول: آموزش و پرورش سیرجان
مقام دوم: دانشگاه علوم پزشکی کرمان 
مقام سوم: آموزش و پرورش راور 

نتایج مسابقات والیبال آقایان:
مقام اول: آموزش و پرورش بردسیر
مقام دوم: آموزش و پرورش بافت
مقام دوم: آموزش و پرورش سیرجان

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی