Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:33:54 GMT

فراخوان بررسی آثار جایزه مرغک منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۸۴۹۲

فراخوان بررسی آثار جایزه مرغک منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان کمیته بررسی و انتخاب کتاب جایزه مرغک در تابستان ۱۴۰۱، توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

مؤلفان، مترجمان، تصویرگران و شاعران می‌توانند آثار خود را برای شرکت در این جایزه ارسال کنند همچنین تنها کتاب‌هایی می‌تواند در این چرخه مورد ارزیابی قرار بگیرد که برای نخستین بار در سال‌های ۱۴۰۰ و یا ۱۴۰۱ منتشر شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آثاری که در هر ماه دریافت می‌شود، به عنوان همان ماه ثبت و در کمیته کتاب و جایزه مرغک بررسی می‌شود.

کمیته بررسی و انتخاب کتاب کانون با هدف گزینش و انتخاب مناسب‌ترین آثار حوزه کودک و نوجوان برای ورود به مراکز فرهنگی هنری کانون، پاسخ‌گویی به یکی از اصلی‌ترین نیازهای خانواده‌ها برای خرید کتاب، جهت دادن به بازار نشر و ارتقای کیفیت نشر کتاب، کمک به توسعه و تجهیز منابع مطالعاتی مراکز فرهنگی هنری به منظور جذب و پایدارسازی اعضا و… فعالیت می‌کند.

خروجی‌های کمیته بررسی و انتخاب کتاب شامل دو بخش می‌شود: فهرست کتاب‌های مناسب که این فهرست شامل لیست کتاب‌های منتخب منتشر شده حوزه کودک و نوجوان است و از میان کتاب‌های رسیده از ناشران کودک و نوجوان در طول یک سال انتخاب و منتشر می‌شود. در این فهرست، اطلاعات کامل کتاب، چکیده‌ای از موضوع کتاب و درجه گرفته شده از سوی کمیته بررسی و انتخاب کتاب درج می‌شود.

همچنین جایزه مرغک، جایزه‌ای است که به کتاب‌های برگزیده توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، که در کمیته‌ی بررسی و انتخاب کتاب، توسط کارشناسان شوراهای مختلف بررسی و انتخاب می‌شوند و به عنوان کتاب‌های نامزد به چرخه داوری راه پیدا می‌کنند، تعلق می‌گیرد.

این جایزه شامل خواندنی‌های حوزه داستان و شعر (تألیف، ترجمه، ادبیات نمایشی، بازآفرینی و بازنویسی قصه‌های منظوم) است.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ فرصت دارند تا آثار خود را ارسال کنند.

کد خبر 5561765 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب و کتابخوانی جایزه ادبیات نمایشی محرم 1401 هوشنگ ابتهاج معرفی کتاب هوشنگ ابتهاج درگذشت حسینیه مهر کتاب و کتابخوانی روز خبرنگار فرهنگسرای اندیشه تازه های نشر محمد مهدی اسماعیلی عاشورا بنیاد ملی بازی های رایانه ای امام حسین ع روایت محرم کمیته بررسی و انتخاب کتاب جایزه مرغک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۸۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد

کلید اولیه پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آزمون کتبی پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در صبح روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه‌های علوم پزشکی محل آزمون با حضور ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر برگزار شد.

کلید اولیه آزمون امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است. داوطلبان از صبح امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت تا ساعت ۲۴ سه شنبه ۱۸ اردیبهشت فرصت دارند به صورت اینترنتی اعتراض خود را ثبت کنند.

پیش بینی می‌شود کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی تا یک ماه بعد از آزمون در اختیار داوطلبان قرار گیرد که بتوانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

براساس اعلام معاون آموزشی وزارت بهداشت، نتایج اولیه به صورت کارنامه در نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ اعلام می‌شود و امکان انتخاب رشته برای داوطلبانی که بر اساس مفاد راهنمای مربوطه نمره لازم را کسب کرده‌اند فراهم می‌شود.

کد خبر 750806

دیگر خبرها

  • نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
  • کتاب «ادب زندگی» منتشر شد
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه‌النجاه منتشر شد
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد