Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@21:05:14 GMT

ساماندهی بناهای مخروبه و بافت فرسوده قزوین

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۸۴۹۵

ساماندهی بناهای مخروبه و بافت فرسوده قزوین

سرپرست شهرداری منطقه چهار در بازدید از بافت فرسوده ناحیه آزادگان گفت: ساماندهی بناهای مخروبه و بافت فرسوده موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایمن‌سازی و توسعه شهری خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری سمنان، داریوش قاسمی سرپرست منطقه چهار، در بازدید میدانی از بافت‌های فرسوده محله سعدی، نظام وفا، هادی آباد و شهرک عارف اظهار کرد: در این مناطق تعداد بسیاری از بناهای مخروبه ناایمن وجود دارد که لازم است در مرحله اول با اطلاع رسانی به موقع و نصب بنر، به مالک یا مالکین ساختمان اخطار لازم داده شود تا از وقوع حادثه احتمالی در شهر جلوگیری شود تا علاوه بر آن بناهای همجوار ملک‌های نا ایمن و نیز عابرین دچار حادثه نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: وجود ساختمان‌های متروکه رها شده در شهر سلامت روان و زیبایی شهر را دچار اخلال کرده و موجب آسیب‌رسانی به شهر و تهدید سلامت اجتماعی می‌شود و معضلات و مشکلات عدیده‌ای را پدید خواهد آورد.

سرپرست شهرداری منطقه چهار با اشاره به آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بناهای رها شده در شهر گفت: خانه‌های متروکه در شهر کانون مناسبی برای بروز انواع معضلات اجتماعی است، از جمله تجمع معتادین که زمینه وقوع جرم را در این مناطق فراهم می‌آورد بنابراین مجموعه مدیریت شهری می‌تواند با ارائه راهکارهای مناسب از قبیل ساماندهی بناهای مذکور نقش مهمی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهر ایفا کند.

وی در پایان خصوص ضمانت اجرایی اخطار به مالکین ساختمان‌های فرسوده افزود: شهرداری منطقه چهار با هماهنگی واحد حقوقی طبق برنامه زمانبندی در مرحله اول اقدام به اخطار به مالک ظرف مهلت مقرر کرده و در صورت عدم توجه مالکین به اخطارهای شهرداری، مدیریت منطقه از دیگر ظرفیت‌های قانونی خود جهت تأمین دلیل و حکم دادستانی اقدام خواهد کرد.

کد خبر 596074

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر شهرهاي ايران شهرداری قزوین بافت فرسوده بافت فرسوده شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق منطقه چهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۸۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سومین مرحله طرح «محله من محله زندگی» در رحیم‌آباد

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: سومین مرحله از طرح «محله من محله زندگی» در محله رحیم‌آباد در حال اجراست.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای سومین مرحله از طرح محله من محله زندگی در محله رحیم آباد اظهار کرد: بعد از شهرک کاوه و محله فروردین، با هدف بررسی و رفع معضلات جاری شهروندان، طی ۱۰ روز شهرداری منطقه نگاه عمیق‌تری به محله رحیم آباد خواهد داشت.

وی افزود: پیاده روسازی، اصلاح و ترمیم بلوک فرش پیاده روهای معیوب و ساماندهی جداول در این محله در دستور کار است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در ادامه رفع معضلات حوزه عمران در این محله، روکش آسفالت برخی معابر و کوچه‌ها و همچنین لکه گیری وسیع در سطح محله در حال انجام است.

سلطان‌آقایی گفت: بنا به درخواست‌های مکرر شهروندان این محل، قطعه‌های فضای سبز خیابان آزادی، خیابان کاوه و کوچه‌های منتهی به خیابان آزادی نیز در حال ساماندهی است.

وی افزود: علاوه بر ایمن‌سازی و رنگ‌آمیزی دیواره‌های فرسوده محله، ۴ پلاک موجود در این محله که دارای دیواره‌های بزرگ بود، نیز ساماندهی و در دستور کار برای زیباسازی قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: تسطیح و پاکسازی زمین‌های بایر، جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، شستشوی معابر و ساماندهی مبلمان‌های شهری نیز در حال اجراست.

وی ادامه داد: حریم مادی فرسخ واقع در خیابان کاوه و خیابان غرضی نیز بنا به درخواست شهروندان پاکسازی و فضای سبز آن ساماندهی و روشنایی آن بهینه می‌شود.

کد خبر 751314

دیگر خبرها

  • چرا مشوق‌های نوسازی در شهرداری‌های استان یزد خاک می‌خورد؟
  • بهزیستی آسیب‌های اجتماعی نوظهور را شناسایی کند‌
  • ۵ مددسرا و ۱۰ مرکز جامعه‌پذیری تا پایان سال افتتاح می‌شود
  • کاهش ۸۰۰ درصدی آسیب های اجتماعی با مناسب سازی زیرساخت ها | ۵۰ خودرو در خدمت گشت فوریت های اجتماعی
  • همکاری شهرداری با احیاگران خانه‌های تاریخی محله امامزاده یحیی
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ مالکان و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • اجرای سومین مرحله طرح «محله من محله زندگی» در رحیم‌آباد
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۴ رسید
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۳ رسید