Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز ارتباطات وزارت صنعت، معدن و تجارت پیرو خبر منتشرشده در روزنامه جهان صنعت با عنوان «فرمان انهدام خودروسازان»، جوابیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش ایران اکونومیست از وزارت صنعت، معدن و تجارت، متن جوابیه به این شرح است: وجود سهام‌های تودلی و خودسهامداری خودروسازان عارضه ای است که اصولاً به‌منظور ایجاد مدیریت مادام‌العمر در ساختار خودروسازان داخلی ایجاد شد و با محبوس کردن نقدینگی خودروساز، زمینه ساز زدوبندهای مدیریتی نامطلوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس گشودن این گره در هر زمان می‌تواند مسیر را برای ایجاد حاکمیت شرکتی توسط سهامداران مهیا کند.

صحبت از سود ده بودن شرکت‌های کوچک واسطه ای آن هم در خصوص خودروسازی با زیان انباشته چند هزار میلیارد تومانی، خود نشان از وجود عارضه ای جدی در خودروسازان بزرگ کشور به‌دلیل فاصله گرفتن از کسب و کار اصلی خود است.

در برنامه واگذاری اصولاً همه ملاحظات مذکور با تجربه‌های پیشین خصوصی‌سازی لحاظ شده است و هیاتی از ارکان مختلف تاثیرگذار در این حوزه بر روند واگذاری نظارت دارند.

لازم است شفاف سازی شود که کارشناس مورد استناد در یادداشت مذکور در سال‌های گذشته همواره به عنوان کارمند شرکت ایران خودرو درآن شرکت فعالیت کرده‌اند و نگاهی به اظهارنظرهای گذشته و کنونی کارشناس مذکور نشان می‌دهد که اظهارنظرهای وی هیچگاه از پایگاه دانشگاهی و تخصصی ذی‌ربط مورد تایید نبوده و فقط از حیث منافع اقتصادی بنگاه مرتبط قابل تفسیر است.

به گزارش ایران اکونومیست، احتمالا مقصود وزارت صمت از کارمند ایران‌خودرو، «امیرحسن کاکایی» است که در گزارش یاد شده در روزنامه جهان صنعت درخصوص پیامدهای واگذاری ایران‌خودرو اظهار داشت: نگرانی‌ها کاملا بجاست؛ زیرا اجزای کلیدی یک سازمان نباید واگذار شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت صنعت معدن و تجارت ، روزنامه جهان صنعت ، صمت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت روزنامه جهان صنعت صمت روزنامه جهان صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت در اختیار دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان کشور است.
 تلاش متخصصان داخلی کشورمان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب شده است تا ایران در میان پنج کشور برتر سازنده توربین نیروگاهی جهان قرار گیرد و بیش از ۹۱ درصد قطعات مورد نیاز صنعت نیروگاهی خود را بومی‌سازی کند.
توان فنی و مهندسی کشور در حوزه ابزار‌های مدیریت منابع آب از جمله شبکه آبیاری زهکشی، تونل‌ها و سد سازی نیز ۱۰۰ درصد است و ایران در بین چهار کشور برتر جهان در این حوزه قرار دارد.
 این در حالی است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هیچ توانی برای اجرای پروژه‌های فنی-مهندسی آب در ایران وجود نداشت و کشور در صنعت آب به شرکت‌های خارجی وابسته بود، اما امروز نه تنها جزو چهار کشور برتر دنیا در خدمات مهندسی آب است، که در این حوزه رقیب سرسخت شرکت‌های خارجی محسوب می‌شود.

گزارش از ناهید خدادادی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن