Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@07:26:16 GMT

بستری ۵۱ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۸۷۴۷

بستری ۵۱ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، قباد محمدی بعد از ظهر شنبه در نشست ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک به شدت کاهش یافته و متأسفانه استقبال از واکسیناسیون کرونا کم است.

وی با اشاره به کاهش مراجعه به مراکز واکسیناسیون کرونا، افزود: این مسئله باعث افزایش موارد ابتلاء به بیماری کرونا در استان کرمانشاه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در پیک هفتم کرونا با چالش کمتری مواجه خواهیم شد.

محمدی بیان کرد: خوشبختانه سطح ایمنی افرادی که واکسن زده‌اند بالا است و برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا افراد باید برای تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیماران با حال وخیم نیز افزایش یافته است و ۵۱ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

کد خبر 5562266

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ویروس کرونا قباد محمدی محرم 1401 بوشهر ویروس کرونا سفر استانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه عاشورا اربعین حسینی روز خبرنگار آمار کرونا عکس استانها ماه محرم گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۸۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم