Web Analytics Made Easy - Statcounter

ده‌ها تن از زنان معترض در آستانه یک سالگی به قدرت رسیدن طالبان در رابطه با ممنوعیت آموزش دختران در خیابان‌های کابل دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایران اکونومیست از خبرگزاری جمهور افغانستان، این زنان امروز شنبه با شعارهای "کار، نان، آزادی، آموزش" و "عدالت عدالت، خسته‌ایم از جهالت" به خیابان ها آمدند.

زنان معترض می‌گویند که در ادامه‌ی اعتراضات قبلی‌شان، این بار نیز در برابر بی‌عدالتی و اسارت زنان از سوی طالبان، دست به اعتراض زده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که زنان معترض در نتیجه شلیک‌ گلوله های هوایی نیروهای امنیتی متفرق شدند.

این زنان که در نزدیکی وزارت معارف در کابل دست به اعتراض زده بودند، می‌گویند که اعتراض‌شان از سوی افراد طالبان به خشونت کشانیده شد.

یکی از زنان معترض در ویدیویی می‌گوید:" ناخنم شکست، ما امروز اعتراض داشتیم اما طالبان با شلیک تیر هوایی ما را پراکنده کردند فعلاً من در یک کتاب خانه هستم."

 همچنین یکی از این زنان معترض گفت ما به خاطر یک سالگی به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان دست به اعتراض زدیم زیرا در این یک سال به زنان هیچ توجهی نشده است.

ازسوی دیگر بیش از ۱۰ خبرنگار که جهت پوشش این تظاهرات به محل رفته بودند، توسط نیروهای امارت اسلامی بازداشت شدند.

عبدالنافع تکور سخنگوی وزارت امور داخله گفت به زنان معترض امروز هیچ نوع خشونتی نشده و نیروهای طالبان اقدام به  شلیک هوایی نکرده اند.

این تظاهرات درحالی صورت گرفته که از زمان به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، درهای مدارس به روی دختران بالاتر از مقطع ششم بسته نگاه داشته شده است.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: افغانستان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: افغانستان زنان معترض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۸۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل

نمایشگاه افغان-قزاق که با هدف توسعه و بهبود روابط بین افغانستان و قزاقستان، رفع انزوای اقتصادی در سطح منطقه و افزایش مبادلات تجاری در کابل ایجاد شده بود امروز به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه بین‌المللی حدود ۸۰ شرکت بزرگ از ۱۳ بخش کشاورزی، معدن، تجارت، بانک، فناوری و مخابرات شرکت کردند و در کنار آن، جلسات انجام معاملات بین تجار نیز برای این شرکت‌ها برگزار شد.

گفتنی است که نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه افتتاح گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • وقوع انفجار در غرب کابل