Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@03:33:58 GMT

۱۵۶۸ بار نقض آتش‌بس جدید در یمن توسط ائتلاف سعودی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۸۹۷۲

۱۵۶۸ بار نقض آتش‌بس جدید در یمن توسط ائتلاف سعودی

در ۱۰ روز اول آتش‌بس اخیر توافق شده در یمن، ۱۵۶۸ مورد نقض جدید از سوی ائتلاف سعودی به ثبت رسید.

 خبرنگار شبکه المیادین اعلام کرد، در ۱۰ روز اول آتش‌بسی که از سوم اوت جاری در یمن برقرار شد، ۱۵۶۸ مورد نقض جدید از سوی ائتلاف سعودی به ثبت رسیده است.

طبق گزارش‌های روزانه، نیروهای دولت صنعاء طی چهار ماه گذشته و از اولین روز برقراری آتش‌بس در دوم آوریل گذشته تا دوم اوت جاری، بیش از ۲۴ هزار مورد نقض آتش‌بس از سوی نیروهای ائتلاف سعودی و مزدوران آنها به ثبت رسانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار المیادین در ادامه اظهار کرد: نقض‌ها شامل حمله توپخانه‌ای و هوایی با پهپاد به پایگاه‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان‌های مأرب، حجة، الضالع، صعده، حدیده، تعز و جبهه‌های مرزها هستند.

او گفت: مجموعه نقض‌های نیروهای ائتلاف سعودی و مزدوران آن در یمن از دوم آوریل تا امروز به ۲۵ هزار و ۵۷۶ مورد رسیده است.

پیشتر محمد عبدالسلام، رئیس هئیت مذاکره‌کننده صنعاء پنج‌شنبه به المیادین گفت: این آخرین باری است که قبول می‌کنیم آتش‌بس طبق شروط فعلی تمدید شود، عدم دستیابی به راه‌حلی انسانی درباره حقوق کارمندان، محاصره و دیگر مشکلات مانع از تکمیل آتش‌بس می‌شود.

سازمان ملل دوم اوت جاری به نقل از هانس گروندبرگ، فرستاده خود به یمن اعلام کرده بود که طرف‌های درگیر با تمدید دو ماه دیگر آتش‌بس طبق شروط قبلی توافق کردند و این تمدید شامل تعهد نسبت به استمرار مذاکرات با هدف دستیابی هر چه سریعتر به یک توافق گسترده است.

آتش‌بس جاری در یمن که از دوم آوریل گذشته برقرار شد و دوم ژوئن تمدید شد، شامل توقف عملیات‌های نظامی هجومی زمینی، دریایی و هوایی در داخل یمن و فراتر از مرزهای آن و تسهیل ورود کشتی‌های حامل سوخت به بنادر حدیده در غرب یمن است.

همچنین این آتش‌بس شامل صدور مجوز برای انجام هفتگی دو پرواز از فرودگاه بین‌المللی صنعاء و به مقصد آن و برگزاری نشستی میان طرف‌ها جهت توافق درباره بازگشایی مسیرها در تعز و دیگر استان‌ها با هدف بهبود رفت‌وآمد افراد در داخل یمن است. 

 

منبع: فردا

کلیدواژه: ائتلاف سعودی ائتلاف سعودی آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۸۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصرار چهره رسانه‌ای سعودی: ایران باید تجزیه شود!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 12 یوسف علاونه چهره رسانه‌ای سعودی برای چندمین بار از تجزیه ایران و طرح برخی اعراب برای چنین پروژه‌ای گفت. اظهارات این کارشناس ضدایرانی را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟ /متفکرآزاد: دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم/یوسفی: تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • اصرار چهره رسانه‌ای سعودی: ایران باید تجزیه شود!