Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین مدرس خیابانی در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: طبق آخرین رنگ بندی اعلام شده ۱۶ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی و ۱۰ شهرستان در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

وی افزود: در هفته گذشته ۷۱۳ مورد به ویروس کرونا مبتلا و ۲۰۱ مورد بستری و ۵ نفر نیز متاسفانه بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر تزریق دُز یادآور تصریح کرد: متاسفانه در هفته گذشته ۵ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند، اما به یاد داشته باشیم بخش اعظمی از این افراد کسانی هستند که واکسن تزریق نکرده‌اند لذا مردم تزریق دز یادآور را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۱۴۸ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۵۶۳ نفر در دانشگاه علوم پزشکی زابل، ۲ هزار و ۹۰۵ نفر در محدوده دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در هفته گذشته اقدام به تزریق واکسن کردند.

مدرس خیابانی ادامه داد: اعزام اکیپ‌های سیار واکسیناسیون درحاشیه شهر، مراکز پر جمعیت و ادارات نیز یکی از عواملی است که موجب افزایش میزان تزریق واکسن شده است.

وی بیان کرد: راهکار اساسی برای کنترل ویروس کرونا اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی، اعزام اکیپ‌های سیار واکسیناسیون و استفاده از ابزار‌های تشویقی و تنبیهی است.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از ظرفیت صدا سیما، علما، روحانیون، ائمه جمعه، صاحبان کلام برای ترغیب جامعه به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی اذعان کرد: خوشبختانه میزان ابتلا نسبت به هفته گذشته ۳۷ درصد کاهش یافته، اما شکننده بوده و باز هم جدی گرفتن شیوه نامه‌های بهداشتی و تزریق دٌز یادآور گامی اساسی در مبارزه با ویروس کرونا است.

وی افزود: شعب بانک توسعه تعاون، صادرات، قرض‌الحسنه مهر ایران، ملی، پست بانک بیشترین میزان تزریق واکسن را داشته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان واکسن کرونا ویروس کرونا تزریق واکسن هفته گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۹۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند دیگر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای ۴۰۰ ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO۲ به تنها ۸۰۰ ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO۲ ۳۰۰۰ ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO۲ هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO۲ دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO۲ در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO۲ در جو تا پایان قرن به بیش از ۷۰۰ ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO۲ در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آن ها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • افزایش دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین
  • معلمان نقش با ارزشی در ترسیم آینده دانش آموزان دارند
  • ۴۳ هزار معلم آموزش دانش‌آموزان استان کرمان را به‌عهده دارند
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود