Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند گروه از نمایندگان، پیشنهادات خود برای گزینه پیشنهادی وزارت کار را به رئیس‌جمهور ارائه کرده‌اند.

به گزارش ایران اکونومیست، بعد از استعفای عبدالملکی از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و انتصاب زاهدی‌وفا به عنوان سرپرست این وزارتخانه، گمانه‌زنی‌ها برای گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی این وزارت خانه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گذشت زمان و با نزدیک شدن به‌پایان فرصت دولت برای معرفی گزینه پیشنهادی این گمانه‌زنی‌ها تقویت شد؛ گزینه‌ها از بین وزرای سابق گرفته تا افراد نزدیک به رئیس‌جمهور یا معاون اول او و یا حتی برخی نمایندگان فعلی مجلس مطرح بوده و هستند.

بر اساس این گزارش، برخی نمایندگان مجلس نیز به‌صورت جمعی و گروهی، پیشنهادهای خود را برای تصدی وزارت کار به آیت‌الله رئیسی منتقل کرده‌اند و درباره گزینه‌های پیشنهادی خود، استدلال‌های خود را نیز طرح کرده‌اند. تا حدی که برخی نمایندگان خودشان را به عنوان گزینه نهایی مطرح می‌کنند تا جایی‌که که یکی از نمایندگان مجلس در مصاحبه‌ای گفته بود، برای وزارت کار، 'بنده' هم مطرح هستم!.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تائید این خبر، گفته است: نمایندگان مجلس به‌ویژه در روزهای ابتدایی استعفای وزیر سابق کار، افرادی را از داخل و خارج از مجلس برای زعامت این وزارتخانه - وزارت کار- معرفی می‌کردند و بنده هم به رئیس‌جمهور منتقل می‌کردم.

حسینی درعین‌حال با رد  این ادعا که دولت برای معرفی وزیر کار با کمبود نیروی نخبه و باتجربه مواجه است، تصریح کرد که 'انتخاب شایسته ' نیازمند ' تأمل' و البته 'مقبولیت لازم در بین نمایندگان است'.

باید دید رئیس‌جمهور که کمتر از یک ماه تا زمان معرفی وزیر پیشنهادی خود، زمان دارد به پیشنهادات نمایندگان توجه خواهد کرد یا به تصمیم مشاوران خود. چرا که، پیش از این نیز دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات و امور اجرایی با مخالفت صریح کارشناسان و رهبر معظم انقلاب اسلامی مواجه شده بود.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گزینه پیشنهادی نمایندگان مجلس رئیس جمهور وزارت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۹۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد


به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده(۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه