Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، با تاکید بر لزوم هموار کردن مسیر زائران اربعین، اضافه کرد: به برکت خون شهید سلیمانی ها و همدانی ها و حق بین ها و حسین پورها راه کربلا باز است و مدیون همه شهدای مدافع حرم هستیم.

اسدالله عباسی در جلسه ستاد اربعین استان گیلان، ضمن قدردانی از مردم ولایتمدار و محب اهل بیت(ع) استان که با راه اندازی هیات عزاداری در مساجد و حسینیه ها عشق و ارادت و دلدادگی خود را به خاندان عصمت و طهارت به ویژه امام حسین(ع) نشان دادند، اظهار کرد: مردم نشان دادند که پای انقلاب و ولایت و امامت و اعتقادات و ارزش های دینی و اسلامی ایستاده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه مذاهب و ادیان و جمیع آزادگان ایران و جهان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با امام زمان(عج) همنوایی کردند، افزود: اربعین کنگره بسیار بزرگی است که باید برای پاسداشت آن تلاش کنیم.

استاندار گیلان مراسم حج را صحنه بزرگ اسلامی و اعتقادی برای مسلمانان دانست و عنوان کرد: اربعین ثابت کرد نه تنها شیعیان، بلکه همه مسلمانان جهان در مسیر کربلا حرکت می کنند.

عباسی، فلسفه اربعین را رسیدن به خدا دانست و گفت: زائران کربلا خود را به خداوند نزدیک تر می بینند.

وی با یادآوری صحنه های عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و یاران و فرزندانش و اسارت اهل بیت ایشان و...، خاطرنشان کرد: در آن زمان به نام دین بر پیکره اسلام ضربه وارد کردند و می خواستند اسلام ناب نحو شود، اما خودشان محو و نیست شدند. امروز نیز استکبار جهانی و صهیونیستم بین الملل به دنبال ظلم و ستم بر مسلمانان هستند و می خواهند به چهره اسلام خدشه وارد کنند، اما خودشان نابود خواهند شد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم هموار کردن مسیر زائران اربعین، اضافه کرد: به برکت خون شهید سلیمانی ها و همدانی ها و حق بین ها و حسین پورها راه کربلا باز است و مدیون همه شهدای مدافع حرم هستیم.

وی با بیان اینکه در موکب آستارا حتما استقبال خوب و مناسبی از زائران خارجی اربعین صورت بگیرد، عنوان کرد: باید جهادی عمل کنیم و به عنوان میزبان منتظر و پذیرای زائران امام حسین(ع) باشیم.

عباسی، بر رفع مشکل آرد و سوخت موکب ها تاکید کرد و متذکر شد: فرمانداران مشکلات شهرستان خود در حوزه آرد و فعالیت نانوایی ها را خیلی زود رفع کنند.

وی همچنین بر تزریق دز سوم و دز چهارم واکسن کرونا به ویژه برای زائران اربعین تاکید کرد و گفت: باید همکاری و همدلی را افزایش دهیم تا نسبت به امام حسین(ع) و شهدای اسلام دین خود را ادا کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اربعين حسيني زائران اربعین امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۹۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خواست خدایی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست ساماندهی مرز بین‌المللی شلمچه به ساماندهی و نظم دهی به نحوه پارک خودروها در توقفگاه بزرگ اربعین اشاره کرد و افزود: امسال علاوه بر تمهیدات اندیشیده شده برای نظم دهی به نحوه پارک کردن خودروها، ۱۰ هکتار به توقفگاه اربعین اضافه خواهد شد تا زائران دغدغه کمتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) را وظیفه خود می‌دانیم و برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی (ع) در پایانه مرزی شلمچه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

فرماندار شهرستان خرمشهر بر ساماندهی زیرساخت‌ها در پایانه شلمچه در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: پلیس راهور، نیروی انتظامی، امنیتی، خدماتی در اولین فرصت نسبت به شناسایی نواقص و رفع آنها اقدام و اهتمام جدی داشته باشند و نیازمندی‌های خود را اعلام کنند.

وی با تاکید بر فعال شدن ایکس‌ری در ورودی پایانه مسافری تصریح کرد: در راستای بهبود روند بازرسی ورود و خروج زائران و مسافران و همچنین ارتقای امنیت پایانه گیت ویژه بازرسی نصب شود؛ همچنین اینکه دستگاه‌های خدمات رسان از قبیل آبفا، برق، گاز در مرز شلمچه استقرار داشته باشند تا در صورت وجود مشکل در اسرع وقت آن را رفع کنند.

فرماندار شهرستان خرمشهر خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی و رفع چند حاکمیتی در مرز شلمچه شد و گفت: در تلاش هستیم با همدلی و وحدت رویه کارهای خوبی در حوزه‌های مرزی، اقتصادی، زیارتی و گردشگری در پایانه مرزی شلمچه داشته باشیم.

کد خبر 6093565

دیگر خبرها

  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد