Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@00:26:19 GMT

جمهوری آذربایجان پهپاد ارمنستان را به زمین نشاند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۹۶۷۴

جمهوری آذربایجان پهپاد ارمنستان را به زمین نشاند

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ازشناسایی و به زمین نشاندن یک فروند پهپاد جاسوسی ارمنستان خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان عصر شنبه به وقت تهران اعلام کرد که یک پهپاد شبه نظامیان مرتبط با ارمنستان را در شهر «شوشا» شناسایی کرده و آن را به زمین نشانده است.

به نوشته خبرگزاری «ترند نیوز» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که پهپاد نیروهای مسلح وابسته به ارمنستان ساعت ده و نیم صبح به وقت محلی بر فراز مواضع یگانی از ‌ نیروهای مسلح آذربایجان در حوالی شوشا و در مکانی که نیروهای حافظ صلح روس به طور موقت مستقر هستند، حین پرواز شناسایی شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه افزود که این پهپاد در نتیجه هوشیاری یگان‌های جمهوری آذربایجان به موقع شناسایی و به زمین نشانده شد.

 در تحولی دیگر، وزارت دفاع ارمنستان روز شنبه ادعای  باکو مبنی بر تیراندازی نیروهای ارمنستانی به مواضع نیروهای مسلح جمهوری اذربایجان را رد کرد.

 به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا»  وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که بیانیه منتشر شده از سوی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مبنی بر اینکه یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان به سمت مواضع آذربایجان در بخش‌های مختلف مرزی ا تیراندازی کرده‌اند،  کذب است.

وزارت دفاع ارمنستان مدعی شده که وضعیت در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان نسبتاً با ثبات و تحت کنترل کامل نیروهای مسلح ارمنستان است.

طبق توافق آتش‌بس نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) که به امضای «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان، «الهام علی اف»، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه به جنگ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی پایان داد، روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد و حضور نیروهای حافظ صلح روس طبق همین توافق انجام شده است.

این در حالی است که این دو کشور همسایه با وجود پادرمیانی روسیه، بارها همدیگر  را به نقض آتش بس  و صلح متهم کرده‌اند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت جمهوری آذربایجان پهپاد ارمنستان شوشا قره باغ خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: پهپاد اوکراین بر فراز منطقه بلگورود منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه اضافه کرد: تلاش کی یف برای انجام یک حمله تروریستی پهپادی بر فراز منطقه بلگورود و کورسک خنثی شد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه آمده است: پهپادی که کی یف با آن قصد حمله به منطقه بلگورود و کورسک را داشت، منهدم شد؛ تلفات جانی و خسارتی هم به بار نیامد.

وزارت دفاع روسیه پیشتر هم اعلام کرده بود که سامانه پدافند هوایی مسکو، چند پهپاد ارتش کی‌یف را در منطقه بلگورود سرنگون کرد.

ضدحملاتی که کی‌ یف ماه‌ ها درباره آن تبلیغ کرده و غربی‌ ها به شدت به آن دل بسته‌ بودند، از اوایل ژوئن پیش شروع شد؛ اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که این ضدحملات راه به جایی نبرده و علاوه بر این، تلفات زیادی را هم روی دست رژیم کی‌ یف گذاشت.

کد خبر 6093479

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد