Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید رضا مرتضوی روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سالن اجتماعات استانداری اصفهان افزود: اگر دستگاه های اجرایی دارای ساختمان های مازاد هستند که می توان از آن برای فضای آموزشی و خوابگاهی استفاده کرد آن را در اختیار آموزش و پرورش برای کلاس های درس و همچنین خوابگاه دانشجو معلمان قرار دهند و از این مجموعه پشتیبانی لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با توجه به نیاز آموزش و پرورش استان به فضای آموزشی و کلاس درس هرجا که آنها به کمک مجموعه ای نیاز دارند یا ساختمان خالی در منطقه ای وجود دارد، نباید ممانعتی در این زمینه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اگر اقدام لازم و مقتضی در این زمینه صورت نگیرد، استانداری اصفهان حتما آن را پیگیری و با عاملان برخورد خواهد کرد.

استاندار اصفهان خطاب به مسوولان استان گفت: ما تا زمانیکه این مسوولیت ها را به عهده داریم باید نگاه هم افزایی داشته باشیم و فضایی را فراهم کنیم که مردم خدمت بیشتر و بهتری دریافت کنند.

وی افزود: رفتار ما نباید به گونه ای باشد که برخی مسائل مانند تعصب دستگاهی، مانع از این هم افزایی شود؛ بلکه هرجا نیاز به همکاری بین بخشی است، این کار در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود زیرا انجام ماموریت های حاکمیتی، اداری و خدماتی با همین پشتیبانی ها به خوبی میسر می شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه باید فهرست اداره ها و دستگاه های اجرایی که دارای ساختمان های نامناسب و استیجاری هستند، تهیه شود، اظهار داشت: پس از تهیه این فهرست باید ارائه پیشنهادها و پیگیری های لازم برای رفع آنها صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید منابع محدود موجود را به گونه ای تخصیص دهیم که بیشترین منفعت را به همراه داشته باشد، گفت: لازمه این کار، سیاستگذاری و مدیریت است.

مرتضوی همچنین تاکید کرد که موضوع ایجاد نیروگاه های خورشیدی در بیمارستان ها در کارگروه نیروهای تجدیدپذیر استان و با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان و کاشان مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

کسری شدید مدرسه در کلانشهر اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان نیز در این جلسه گفت: در کلانشهر اصفهان با کسری شدید مدرسه و کلاس درس مواجهیم بطوریکه بسیاری از مدارس ما دونوبته هستند و در ناحیه پنج اصفهان، هیچ دبستان یک نوبته وجود ندارد.

محمدرضا ابراهیمی با بیان اینکه کسری نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان اصفهان نیز یک معضل بزرگ است، افزود: یکی از اقدامات انجام شده برای رفع این مشکل، افزایش ظرفیت دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان اصفهان بود بطوریکه ظرفیت آن سه برابر شد و ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پس از ۲ سال دوران کرونا، مقرر است کلاس های درس بطور حضوری برگزار شود، امسال برای حدود هزار و ۵۰۰ دانشجو معلم در استان کمبود خوابگاه داریم که از مسوولان استان و سازمان های مختلف می خواهیم که برای رفع این مشکل به ما کمک کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: پارسال و امسال بودجه هایی از محل تبصره ۱۸ به منظور اشتغال برای استان در نظر گرفته شد که لازم است این بودجه ها با سیاستگذاری هزینه شود.

مهدی طغیانی با بیان اینکه امسال ۲ هزار میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ برای استان اصفهان در نظر گرفته شده است، افزود: اینکه این بودجه چگونه و برای چه بخش هایی استفاده می شود، باید بطور دقیق مشخص شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه پیدا کردن زمین مناسب برای مدرسه در بافت مرکزی و تاریخی شهر اصفهان بسیار دشوار است، خاطرنشان کرد: مجموعه دانشگاه هنر اصفهان نیز در ۶ خانه تاریخی مستقر است که مسائل و خطرات خاص خود را بهمراه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز گفت: جلسه های مربوط به تبصره ۱۸ از آبان سال گذشته برگزار شده و تا کنون هزار میلیارد تومان از اعتبارات در نظر گرفته شده، پرداخت شده است.

امیررضا نقش با بیان اینکه ما تا پایان شهریور امسال برای استفاده از این بودجه مهلت داریم، افزود: جلسه های مربوط به تبصره ۱۸ بطور منظم برگزار می شود و مصوبات و عملکرد آن مشخص است.

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این جلسه با اشاره به نصب نیروگاه خورشیدی در بیمارستان شهرضا، اظهار داشت: این کار علاوه بر تامین برق مورد نیاز بیمارستان به تامین بودجه برای هزینه های بیمارستان از محل فروش برق تولیدی، کمک می کند.

شاهین شیرانی با بیان اینکه این کار را می توان در بیمارستان های شرق اصفهان مانند خور و ورزنه نیز انجام داد، افزود: خیرانی برای این کار اعلام آمادگی کرده اند و وزارت بهداشت نیز از این کار استقبال می کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان درباره مصوبات جلسه شورای برنامه ریزی استان به خبرنگاران گفت: امروز مصوبات کارگروه های زیربنایی و آمایش و اقتصادی و کمیته ساماندهی فضای ساختمان های استان در این جلسه مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

محمدرضا قاسمی افزود: از جمله مصوبات کارگروه زیربنایی و آمایش می توان به الحاق روستای سلیمی به شهر اصفهان، شرکت دانش بنیان در کاشان و ضوابط ساخت و ساز شهرداری کوهپایه و از مصوبات کارگروه اقتصادی به تصویب سهم تعهد اشتغال استان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس سامانه رصد، تعهد قانونی برای ایجاد ۷۰ هزار شغل در استان اصفهان داریم، ادامه داد: امروز همچنین بر ساماندهی فضای ساختمانی با رویکرد حل مشکلات تعزیرات حکومتی بمنظور نظارت بر این موضوع نیز تاکید شد.

قاسمی با اشاره به اینکه ما با ۲ مساله یعنی فروش و تغییر کاربری درباره ساختمان های مازاد دولتی مواجه هستیم، توضیح داد: در حالت فروش، اموال و دارایی که دستگاه دولتی به آن نیاز ندارد در چارچوب تبصره ۱۸ فروخته می شود و پول آن برای هزینه کرد در طرح های تملک دارایی به استان بر می گردد.

وی اضافه  کرد: در حالت تغییر کاربری نیز ساختمانی که توسط دستگاه اجرایی استفاده نمی شود به یک دستگاه دیگر با حق بهره برداری واگذار می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه امروز درباره نیروگاه های خورشیدی در جلسه شورای برنامه ریزی اصفهان صحبت شد، خاطرنشان کرد: هزار و ۱۰۰ هکتار زمین برای ایجاد نیروگاه خورشیدی در استان واگذار شده که ۹۰۰ هکتار آن کار نشده و در حال خلع ید است.

به گزارش ایرنا، در این جلسه درباره مباحث مختلفی مانند الحاق روستای سلیمی به اصفهان، الحاق ۱۵ هکتار به شهر دهق، بودجه های تبصره ۱۸ و نیروگاه های تجدیدنظر بحث و تبادل نظر شد.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد.

برچسب‌ها سازمان برنامه و بودجه اصفهان استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه اصفهان استانداری اصفهان سازمان برنامه و بودجه اصفهان استانداری اصفهان استانداری اصفهان آموزش و پرورش استان اصفهان برنامه ریزی اصفهان نیز تبصره ۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۹۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سعیدی پور استانداردسازی فضا‌های آموزشی با هدف بالا بردن سطح آموزش و پرورش را جزو اولویت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان عنوان کرد و گفت: درحال حاضر ۶۸ طرح در شهرستان مسجد سلیمان درحال اجرا است.

وی افزود: با تکمیل این طرح‌ها ۱۹۵ کلاس به فضای آموزشی این شهرستان افزوده خواهد شد.

سعیدی پور می‌گوید: در سال ۱۴۰۲ در شهرستان مسجد سلیمان ۹ طرح با ۲۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان این شهرستان شده است.

دیگر خبرها

  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان