Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@12:10:34 GMT

انتشار کتابی برای علاقه‌مندان به علوم انسانی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۹۷۰۰

انتشار کتابی برای علاقه‌مندان به علوم انسانی

روشی برای مطالعه روابط و فرهنگ در محیط‌های شبکه‌ای، ازسوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.

به گزارش ایمنا، کتاب «نتنوگرافی» باز تعریف به نویسندگی، دکتر رابرت کوزینتس Robert Kozinets با ترجمه، دکتر محمدرضا رسولی و دکتر پویا نعمت‌اللهی منتشر شد. نتنوگرافی متدولوژی نوین برای مطالعه‌ی روابط و فرهنگ در جوامع و محیط‌های شبکه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه نمی‌توان واقعیت مجازی را چیزی متمایز از سایر جنبه‌های فعالیت‌های انسانی و تجربیات او در زندگی واقعی اجتماعی محسوب کرد.

نتنوگرافی چارچوب مهم و مطمئنی در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهد که بدانند چگونه سوالات پژوهشی خود را تعریف و تبیین کرده و اینکه چگونه از «داده‌ها» به سمت «سوالات» خود پل بزنند و در نهایت اینکه چگونه خودشان را در راستای آگاهی از سویه های مشارکت اجتماعی آنلاین هدایت کنند.

این متد پژوهشی از سال ۲۰۰۹ و توسط رابرت کوزینتس در عرصه دینامیک حقیقت شبکه‌ها و رسانه‌ها و جوامع اجتماعی آنلاین تکوین یافت‌؛ کوزینتس اشاره می‌کند که در نتنوگرافی قرار نیست دست به زمینه زدایی از محتواها بزنیم بلکه می‌خواهیم فهم انسانی را از طریق حواس و شعور فرهنگی که متضمن واقعیت «تجربه» و «تعامل» در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است، درک کنیم.

مطالعه این کتاب می‌تواند برای همه‌ی روزنامه‌نگاران و عوامل رسانه‌ای مفید باشد. علاقه‌مندان و محققان فعال در حوزه‌ی تحلیل متن، پژوهشگران حوزه‌های مختلف علوم اجتماعی و انسانی و مدیران و متولیان سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فضای مجازی و رسانه نیز می‌توانند از مباحث مطروحه در این کتاب بهره‌مند شوند.

کتاب نتنوگرافی از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در ۵۳۰ صفحه و با قیمت ۱۴۰ هزار تومان با شمارگان هزار نسخه منتشر شده است.

منبع: خبر آنلاین

کد خبر 596098

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فرهنگ علوم انسانی انتشار کتاب دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه جوامع اجتماعی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام لیبرمن به سیاستمداران اسرائیلی: ساکت باشید

رهبر حزب اسرائیل بیتنو به سیاستمداران صهیونیست پیشنهاد کرد، در این روزها له یا علیه مذاکرات مربوط به توافق آزادی اسرا سکوت اختیار کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، اویگدور لیبرمن عضو کنست و رهبر حزب اسرائیل بیتنو در پیامی که امروز یکشنبه در شبکه‌های اجتماعی قرار داد و رسانه‌های عبری زبان آن را باز نشر دادند، از تمامی سیاستمداران اسرائیلی خواست از اظهار نظر له و علیه توافق آزادی اسرا موجود نزد حماس در غزه اجتناب کنند.

او در پیام خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نوشته است: به تمام سیاستمداران پیشنهاد می‌کنم که شرایط فعلی را درک کنند و صبوری پیشه کرده و سکوت اختیار کنند، اظهار نظر و شوهای کلامی کمکی به کسی نخواهد کرد.... همانطور که بارها گفتم ما در رسانه‌های گروهی مذاکره نمی‌کنیم.

نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت‌زده استشنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدندعربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاهه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • پیام لیبرمن به سیاستمداران اسرائیلی: ساکت باشید
  • ورزشی‌های نهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • هوش مصنوعی و حجیت فتوا
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان