Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی فیروز روز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه جلسه توجیهی و ترویجی در شهرستان‌های رزن و درگزین با موضوعات بند ۲۰ و ۴۸ شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور و تفاهم نامه اطفا حریق با شوراهای اسلامی تمامی روستاها برگزار شد؛ تاکید کرد: روستاهای مذکور تا پایان سال جاری زمان دارند تا نسبت به پرداخت عوارض چرا و تمدید پروانه اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توجه به تمدید مکرر این تاریخ در سنوات گذشته امکان تمدید این زمان وجود ندارد؛ اظهار کرد: عواقب عدم اقدام توسط بهره برداران از جمله ابطال پروانه چرا و امکان واگذاری مراتع به روستاهای مجاور متوجه خود بهره برداران خواهد بود.

کارشناس آموزش و ترویج اداره منابع طبیعی شهرستان رزن تاکید کرد: اداره منابع طبیعی آماده راهنمایی‌های جداگانه به تمامی پلاک‌ها و ذینفعان خواهد بود و در صورت عدم اجماع کلیه بهره برداران، سایر بهره برداران متعهد می‌توانند به صورت مجزا اقدام به پرداخت عوارض و تمدید پروانه کنند تا متضرر نشوند.

فیروز روز در ادامه صحبت‌های خود در خصوص بند ۴۸ شیوه نامه نیز عنوان کرد: این بند تاکید دارد که چنانچه دارنده پروانه چرای دام فوت کند، ظرف مدت دو سال از زمان فوت، همسر و فرزندان مرتع دار متوفی که ساکن محل بوده و به حرفه دامداری مشغول باشند، مکلف اند که صرفاً یک نفر از بین خود را انتخاب و به اداره منابع طبیعی معرفی کنند تا جایگزین فرد متوفی شود.

وی خطاب به بهره بردارانی که احاله مدیریت طرح مرتعداری شأن صورت گرفته، گفت: طرح‌هایی که چندین سال است، بدون انجام پروژه راکد مانده‌اند نیز باید فعال شوند و پروژه‌های پیش بینی شده در طرح را پیاده سازی کنند.

فیروز روز با تاکید بر اینکه این اداره آمادگی دارد تا نهاده‌های مورد نیاز از جمله بذر و نهال لازم علوفه‌ای و گیاهان دارویی را در اختیار بهره برداران که در اصل مجریان طرح مرتعداری بوده، قرار دهد؛ خاطرنشان کرد: حفاظت از منابع طبیعی کشور اهمیت ویژه ای دارد چراکه در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی‌های پی در پی شاهد آتش سوزی‌های گسترده در مراتع کشور بوده‌ایم.

کارشناس آموزش و ترویج اداره منابع طبیعی شهرستان رزن با تصریح بر اینکه در شهرستان‌های رزن و درگزین کمترین آتش سوزی اتفاق افتاده، اظهار کرد: شهروندان و روستاییان باید به محض وقوع آتش سوزی با اداره منابع طبیعی و یا سامانه تلفن ۱۵۰۴ تماس گیرند و در اطفا حریق همکاری کنند.

فیروز روز با تشریح تفاهم نامه همکاری بین اداره منابع طبیعی و دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی در راستای پیشگیری و اطفا حریق نیز عنوان کرد: حدود ۹۵ درصد آتش سوزی‌ها منشأ انسانی دارد؛ از جمله دلایل مهم آتش سوزی می‌توان به بی احتیاطی افراد در طبیعت و عدم اطمینان از خاموش شدن آتش روشن شده، انداختن ته سیگار روشن در طبیعت، آتش زدن بقایای مزارع، ریختن زباله‌های شیشه‌ای در طبیعت که حالت ذره بینی پیدا کرده، اشاره کرد.

کد خبر 5562372

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری همدان شهرستان رزن درگزین محرم 1401 بوشهر ویروس کرونا سفر استانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه اربعین حسینی روز خبرنگار عاشورا آمار کرونا ماه محرم گرگان عکس استانها اداره منابع طبیعی بهره برداران فیروز روز آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۹۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان

پاکستان اعتبار کارت «اثبات ثبت نام» (پی‌.او‌.آر) پناهجویان افغان در این کشور را تا دهم تیرماه سال جاری تمدید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دولت پاکستان به ریاست «شهباز شریف» اعلام کرد اعتبار کارت اثبات ثبت نام (پی‌.او‌.آر) پناهجویان افغان در این کشور تا دهم تیرماه (30 ژوئن) امسال تمدید شده است.

در ادامه نگرانی‌ها از روند اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستان، روزنامه «داون نیوز» نوشت با تمدید مهلت دو ماهه این کارت‌ها، در حال حاضر پناهجویان می‌توانند به مدارس، حساب‌های بانکی و سایر تسهیلات مرتبط با آن دسترسی داشته باشند.

براساس گزارش اداره مهاجرت سازمان ملل از میان حدود 1.7 میلیون پناهجوی افغان که در پاکستان زندگی می‌کنند، حدود50 هزار نفر از آنها دارای کارت اقامت پی‌.او‌.آر هستند.

مدرکی از دخالت پناهجویان افغان در ناامنی‌های پاکستان نیستآغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستانفعالان حقوق بشر پاکستان: اخراج پناهجویان افغان غیرانسانی است

دولت پاکستان از مهرماه (اکتبر) سال گذشته تاکنون بیش از نیم میلیون پناهجوی افغان فاقد مدرک را به‌صورت گسترده اخراج کرده است.

پاکستان ابتدا روند اخراج  پناهجویانی را آغاز کرد که هیچ نوع مدرک اقامتی و مهاجرتی با خود نداشتند، در مرحله بعد اخراج پناهجویان دارای کارت پی.او.آر افغانستان اجرایی شد، مرحله سوم اخراج پناهجویانی خواهد بود که دارای کارت مهاجرت سازمان ملل هستند.

دولت پاکستان همچنین تأکید کرده است دارندگان کارت پی.او.آر در مرحله‌ی سوم اخراج مهاجرین به کشورشان بازگردانده خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت