Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دیوان محاسبات کشور تاکید کرد: قوانین مغفول‌مانده مرتبط با ترک فعل مدیران را احصا و اعلام کنید.

به گزارش ایران اکونومیست، مهرداد بذرپاش در جمع منتخبی از تشکل‌های جوانان که به مناسبت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در همایش "نقش جوانان در حکمرانی نو"، گردهم آمده بودند، جوانان را کارگردانان اصلی حکمرانی جدید دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: در نگاه جامع برای حل مشکلات، باید مدل قرارگاهی کار کنیم و صرفا نباید تهدیدپایه و مشکل‌محور رفتار نماییم که این موضوع، آرام آرام ایجاد ناامیدی خواهد کرد.

بذرپاش از فرصت‌محوری به عنوان یکی از پایه‌های مهم حرکت جوانانه در حکمرانی جدید نام برد و در تشریح رویکرد عملگرایانه، مساله‌شناسی و راهکارهای عالمانه در رفع مسائل را مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به برخی موضوعات روز کشور همچون علم و فناوری و صنعت، جریان‌سازی جهت ایجاد مطالبه در حل مشکلات را از مهمترین تصمیماتی دانست که سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های جوانانه باید میدان‌دار آن باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه با یادآوری بیانیه گام دوم انقلاب و حضور تعداد قابل توجهی از جوانان نخبه در مجلس و لایه‌های مختلف مدیریتی دولت، اظهار داشت: این اتفاقات از فرصت‌های کم‌سابقه‌ای است که فرصت کارگردانی جوانان در حکمرانی جدید را فراهم آورده است.

رییس کل دیوان محاسبات کشور به تشریح رویکرد اجتماعی‌سازی نظارت در این نهاد پرداخت و از حاضران دعوت کرد قوانین مغفول‌مانده‌ای که فعال‌سازی آنها منجر به آزادشدن ظرفیت‌های نظارتی در برخورد با ترک فعل مدیران می‌شود، جمع‌آوری و اعلام کنند.

تشکیل کمیته‌ مشورتی جوانان حول تدوین برنامه هفتم توسعه از دیگر موضوعاتی بود که توسط مهرداد بذرپاش مطرح شد.

وی گفت: در گذشته بسیاری از این فضاها مهیا نبود و امروز به برکت انقلاب و رهنمودهای امامین انقلاب و همت خود جوانان، شرایط مساعدی برای حکمرانی نو به وجود آمده است که مطالبه‌ی دقیق و هدفمند و مشخص می‌تواند نقطه‌ی آغاز این حرکت تلقی شود.

بذرپاش در پایان خاطرنشان کرد: تشکل‌ها و انجمن‌های فعال در عرصه‌های مختلف باید مجموعه‌های ترکیبی و فراموضوعی تشکیل دهند و انتقال تجربه و موضوع داشته باشند تا با هم‌افزایی و توان مضاعفی که شکل می‌گیرد، قدرت جمعی در پیشبرد امور شکل بگیرد تا علاوه بر تجمیع نظام مسائل، راهکارها براساس نگاه‌های حرفه‌ای مختلف مورد اجماع قرار گیرد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مهرداد بذرپاش ، دولت ، دیوان محاسبات کشور

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مهرداد بذرپاش دولت دیوان محاسبات کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۰۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی ظهر شنبه در دیدار با جمعی از کارکنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در محل سپاه استان، گفت: عنایت خداوند متعال و فکر و اندیشه بلند امام راحل سبب تشکیل و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

وی اظهار کرد: تشکیل نهاد نمایندگی در سپاه خردمندانه و هوشیارانه بو د و فلسفه وجودی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، ساخت یک سپاه معنوی با روحیه جهادی و انقلابی است. نماینده ولی فقیه در استان زنجان، گفت: سپاه مولود انقلاب و بسیج مولود سپاه است و این نهاد به دلیل عملکرد فکری و بصیرتی، نزدیک‌ترین نهادها به نظرات مقام معظم رهبری است.

خاتمی، به اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، موجب عزت و سربلندی می‌شود اما عقب نشینی در برابر آنان مایه ننگ و ذلت است.

وی افزود: سپاه یک نهاد انقلابی همه جانبه برای حراست و حفاظت از دستاوردهای انقلاب است و پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند چرا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی مقدس است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با بیان اینکه امروز بالاترین سطح اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در کنار سایر نیروهای مسلح شاهد هستیم، تصریح کرد: سپاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن خوش درخشیده و تمامی این فعالیت‌ها و خدمات رسانی می‌بایست برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.

کد خبر 6089860

دیگر خبرها

  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • درخواست پیشکسوت پرسپولیس از مدیران باشگاه
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • رویداد جامعه پرداز با هدف هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه