Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@06:25:40 GMT

۱۳۶ پناهجوی افغانستانی دیگر از ترکیه اخراج شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۰۳۵۸

۱۳۶ پناهجوی افغانستانی دیگر از ترکیه اخراج شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، در ادامه روند استرداد مهاجران غیرقانونی بازداشتی در مراکز استرداد اتباع خارجی سراسر ترکیه، ۱۳۶ مهاجر افغانستانی از ایغدیر به کشورشان اعزام شدند.

این افراد با چندین پرواز چارتر از فرودگاه شهید بولنت آیدین ایغدیر به کابل، پایتخت افغانستان بازگردانده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازه زمانی ۶ تا امروز یعنی ۱۳ آگوست در مجموع ۹۰۶ مهاجر افغان که به طور غیرقانونی وارد ترکیه شده بودند، با ۶ پرواز چارتر از ایغدیر به کشورشان مسترد شدند.

گفتنی است ترکیه برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی استراتژی ویژه‌ای اتخاذ کرده است.

اخراج مهاجران افغانستانی از ترکیه در حالی به انجام می رسد که این کشور مدعی پذیرش تعداد کثیری از مهاجران بوده و درخواست هایی را نیز برای دریافت کمک های مالی از نهادهای بین المللی و اتحادیه اروپا ارائه کرده است.

در همین ارتباط، سازمان عفو بین ‎ الملل پیشتر با انتشار گزارشی به مناسبت روز جهانی پناهندگان، اعلام کرد که بحران پناه‌جویان افغانستان، یکی از بزرگ ترین و طولانی ترین بحران ها در جهان به شمار می آید.

عفو بین الملل در این گزارش آورده بود که هم اکنون بیش از ۶ میلیون شهروند افغانستانی به علت درگیری ها، خشونت و فقر مجبور به ترک خانه و کاشانه شان شده اند که از این میان ۳.۵ میلیون نفر آواره داخلی و ۲.۶ میلیون نفر دیگر آوارگانی هستند که در کشورهای دیگر به سر می برند و مجبور به مهاجرت شده اند.

این نهاد عنوان کرده بود که بحران انسانی در افغانستان پس از تحولات سیاسی اخیر در این کشور و قدرت گرفتن در سال ۲۰۲۱ تشدید شده است.

بنابراین گزارش، پناهندگان افغانستانی در برخی از کشورهای مقصد از حقوق شان بر اساس قوانین بین المللی برخوردار نیستند و با تبعیض و خشونت مواجه اند.

کد خبر 5562401

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه افغانستان مهاجران غیرقانونی روسیه ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی اوکراین فلسطین عراق تایوان ترکیه جنگ اوکراین سوریه ایران برجام نابلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۰۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)

به مناسبت شهادت امام صادق(ع) اجتماع مهاجرین افغانستانی مقیم مشهدمقدس با حضور مسئولین دولتی جمهوری اسلامی ایران در حسینیه هراتی ها برگزار گردید.

در این مراسم فرهاد روحانی، فعال فرهنگی و بلوکیان؛ مدیرکل امور اتباع و مهاجرین سازمان ملی مهاجرت جمهوری اسلامی ایران پیرامون شخصیت امام صادق(ع)، اوضاع و احوال فلسطین و طرح و برنامه ریزی برای مهاجرین افغانستانی مقیم به ایراد سخن پرداختند.

بعد از این مراسم، عاشقان اهل بیت جهت عرض تسلیت محضر امام رضا(ع) رهسپار حرم مطهر رضوی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • آغاز ساخت مرکز صحی‌ در پکتیا
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • استقبال از تیم فوتسال افغانستان + فیلم
  • تجار افغانستانی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی + فیلم