Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@14:47:43 GMT

دانش ایرانی/ حمایت آنلاین از بیماران سرطانی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۰۵۰۱

دانش ایرانی/ حمایت آنلاین از بیماران سرطانی

در زمینه ارائه خدمات مبتکرانه و موثر به بیماران سرطانی، با استفاده از فناوری‌های هوشمند گام‌های مهمی برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ شیوا قاسمی هم‌بنیان‌گذار گروه نوتکس و شرکت خلاق شاهکار سیستم هوشمند با اشاره به ارائه خدمات هوشمند برای کمک به بیماران سرطانی گفت: بدیهی است که بیماران سرطانی به غیر از درمان اصلی، نیازهای دیگری نیز دارند، نیازهای جانبی که پزشکان و جراحان به دلیل مشغله کاری شاید نتوانند اجابت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل به فکر تاسیس شرکت و گروه نوتکس افتادیم.

پلتفرم حمایتی

پلتفرم هوشمند خدمات مکمل درمان و پیشگیری از سرطان تلاش می‌کند تا با شناسایی نیازها و کمبودهای بیماران سرطانی، برای این نیازها پاسخ‌های فناورانه و خلاق، فراهم کند. گروهی از مشاورین حرفه ای در حوزه‌های ورزش و تغذیه گرد هم آمده‌اند تا به همراه بیمار به صورت خاص با توجه به نوع درمان وی، مشاوره ارائه دهند.

این بیماران همواره در مورد مسائلی مانند درمان و نحوه تغذیه خود پرسش‌هایی دارند که باید پاسخ داده شود. در کنار آن گروه علمی ارائه خدمات روانشناختی نیز تاسیس شد. تا پیش از همه‌گیری ویروس کووید19، نشست‌های حضوری گروه درمانی و حتی تفریحی نیز برگزار می‌شد که در حال حاضر به صورت آنلاین ادامه دارد. هدف کلی از این فعالیت‌ها، افزایش و ارتقای کیفیت زندگی بیمار و خانواده او است تا بتواند عوارض بیماری را خود مدیریت کند.

این فعال حوزه صنایع خلاق، با اشاره به اهمیت حضور فعال و مبتنی بر روش‌های علمی در کنار بیمار مبتلا به سرطان، بیان کرد: فرایند شیمی درمانی و یا دیگر درمان‌ها، روندهای خاصی هستند که بر روی زندگی بیمار تاثیر می‌گذارند، این خیلی مهم است که بتوان امید به زندگی را همواره در بیمار حفظ کرد و به او کمک کرد تا جریان عادی زندگی را ادامه دهد. کمک‌های مکمل می‌تواند ضمن حفظ روحیه بیمار و کمک به وضعیت جسمی وی، شرایط بسیار بهینه‌تری برای اثرگذاری درمان اصلی فراهم سازد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تغذیه بیماران سرطانی ورزش حمایت نیازمندان خلاقیت و نوآوری هوشمند سازی دوباره زندگی شیمی درمانی زندگی از نو صنایع خلاق حمایت از بیماران پیشگیری از سرطان خدمات هوشمند فناوری های هوشمند بیماری سخت بیماران سرطانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان

اردوی جهادی ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان روز چهارشنبه با همکاری مشترک قرارگاه جهادی الکفیل و جمعیت هلال احمر زنجان در ورزشگاه انقلاب انجام شد.

 این اردو در آستانه روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر با مشارکت قرارگاه الکفیل برپا و ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به نیازمندان در کشیدن، پر کردن، جرم گیری، برساژ و عصب کشی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب شهر زنجان مستقر شده است.

۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعان را بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در این باره با تاکید بر اینکه یک هزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی تامین شده است، گفت: پس از انجام معاینات مورد نیاز این فریم ها تحویل بیماران نیازمند خواهد شد.

حکمت الله هاشمی همچنین از راه اندازی بیمارستان درمان و توانبخشی در کنار خدمات دندانپزشکی خبر داد و گفت: در این بیمارستان خدمات ویزیت و ارائه داروی رایگان به مراجعان از ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ماه جاری انجام خواهد شد.

هاشمی تاکید کرد: در این مدت پزشکان عمومی و متخصص کودکان، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و قرنیه در بیمارستان درمان و توانبخشی بیماران نیازمند را معاینه خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، این معاینات را صافی کف پا، پای پرانتزی و گودی کمر برشمرد و گفت: در صورت تشخیص پزشک برای درمان در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال احمر استان ارجاع داده می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در مدت ارائه خدمات دندانپزشکی، درمان و توانبخشی پنج مشاور داوطلب جمعیت هلال احمر آماده ارائه خدمات مشاوره به مراجعان خواهند بود.

هاشمی افزود: علاوه بر خدمات بیان شده، روزانه چهار مربی هلال احمر اقدام به ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به عموم مردم و علاقه‌مندان به صورت رایگان خواهند کرد.

وی گفت:این اردو تاکنون در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و گیلان اجرا شده است.

مدیرکل کمیته امداداستان زنجان گفت: با حضور گروه جهادی الکفیل خدمات پزشکی (دندان پزشکی و چشم پزشکی) به ۲ هزار مددجوی زنجانی ارائه می‌شود.

روح الله صالحی افزود: از صبح امروز حدود ۱۰۰ دستیار و ۱۰۰ دندان پزشک در ورزشگاه کارگران مستقر شده و در حال ارائه خدمات هستند البته طی روزهای آتی تعداد پزشکان بیشتر هم خواهد شد.

وی با بیان اینکه از امروز صبح تاکنون به ۱۹۰ نفر در نوبت صبح خدمات دندانپزشکی ارائه شد، اضافه کرد: همچنین در بحث چشم پزشکی نیز به ۶۰ نفر خدمات در حوزه بینایی سنجی ارائه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه ۲ هزار نفر از دهک های یک تا پنج که از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند این خدمات را دریافت خواهند کرد، گفت: از این تعداد ۷۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد و ۳۰ درصد نیز از جامعه بهزیستی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • حس خوب حمایت
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان